[ALL] Jak to miło mieć turbo.
Skoro nie ma śladów przegrzania, tzn. nic nie zmieniło swojego koloru, to raczej powyżej 900 stopni nie wyszedł. Po ostatnich rozmowach z dużo mądrzejszymi od nas ludźmi zacząłem się zastanawiać na podtlenkiem azotu. W benzyniaku trzeba cudować, dodatkowe paliwo ładować, itp, a w Dieslu robi się tzw. suchy wtrysk. Samochód dostaje np. +50KM, a EGT bardzo spada <ok>
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Najpierw zmienię turbosprężarkę, potem pomyślę nad podtlenkiem, bo to niestety droga impreza. Ale jest to najbezpieczniejszy sposób dopakowywania Diesla. Ma sporo zalet, np. zmniejszenie EGT, brak potrzeby nadmiernego nadwyrężania głowicy masakrycznymi ilościami powietrza, wzrost mocy przy każdych obrotach, itp., itd. Długo by można wymieniać zalety, ale najśmieszniejszą z nich jest wyeliminowanie kopcenia przy maksymalnym pałowaniu.. Stary Diesel, który zapierdziela i grama dymu nie puszcza :mrgreen:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
EGT to właśnie temepratuera gazów wylotowych. Sorki za marne tłumaczenie ale według mnie EGT to skrót od Exhaust Gas Temperature. Powyżej 900st jak już można wywnioskować z postów wyżej, wnętrze silnikia zmienia się w "frytkownice" do smażenia tłoków. :mrgreen: Kolega po uturbieniu astry C20xe zakupił taki czujnik po pierwszej wymianie tłoków :lol: Na złe mu to nie wyszło bo wsadził tłoki od Calibry turbo (fabrycznie 204kucyki) i tu mam pytanie do kolegów dieslowców.
Czy i po jakich przeróbkach do silnika SB można wstawić tłoki od 1,9TD :?: Jak wygląda sprawa ewentualniej zmiany pojemności silnika :?: W benzynie wiem ze tak można (widziałem Corse przerobioną z 1,4 na 1,6l).
Pozdrawiam
Czy i po jakich przeróbkach do silnika SB można wstawić tłoki od 1,9TD :?: Jak wygląda sprawa ewentualniej zmiany pojemności silnika :?: W benzynie wiem ze tak można (widziałem Corse przerobioną z 1,4 na 1,6l).
Pozdrawiam
Nie trzeba wymieniać tłoków. Totalnie zbędna operacja. Z silnika SB daje radę pociągnąć 150KM. Jeśli zmieniać pojemność, to najlepiej wsadzić już silniczek TDI. Dodatkowo wsadzasz nitro i szczycisz się mocą nawet 220KM z silnika 1,6TD na mechanicznej pompie wtryskowej. Nitro nie tylko na 1/4. Bardzo fajna sprawa na co dzień. Nie nadwyręża się silnika na stałe, a kiedy trzeba, to się wciska odpowiedni guzik i po sprawie. Najmniejsza butla starcza na mniej niż 20 rozpędzań samochodu od 0 do maksa, więc wydajność tego systemu zła nie jest. Niestety takie filmy jak "Szybcy i wściekli" popularyzują wiele debilnych mitów, np. że na nitro silniki się wykańcza, że starcza to na kilka sekund, itp. A tu dupa, rzeczywistość mówi coś zupełnie innego. Otóż Diesla wtryskiem nitro się nie wykończy, dopóki mu się nie załaduje np. strzału +200KM, bo wtedy przeważnie wyciągają się szpilki głowicy, głowica się minimalnie unosi, a uszczelkę podgłowicową szlag trafia. EGT przy strzale nitro bardzo spada, warunki pracy silnika zostają radykalnie polepszone. W benzyniakach trzeba władować dodatkowe paliwo, tzw. mokry wtrysk, bo inaczej temperatura spalania gwałtownie wzrasta, tłoki zaczynają się nadtapiać, głowica zostaje uszkodzona termicznie, gniazda zaworowe się niemal anihilują. Chyba już dokładnie opisywałem cały ten proces, ale chętnie opiszę go jeszcze kilka razy, bo jak słyszę bzdury, które ludzie gadają o tuningu mechanicznym, o nitro, itp., to mi się już nie chce z nimi kłócić.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Pojeździłem trochę po modach i powiem wam ta: mało mi znowu :mrgreen: Spalanie nie zmieniło się a jeździ się o wiele lepiej. Tak myślę sobie czy znowu nie pogrzebać trochę przy pompie. W wolnej chwili zobaczę jak tam rysa na Pinie, do jakiego poziomu dochodzi bo może się jeszcze trochę podkładkę przypiłuje :mrgreen: i ciut jeszcze w regresa Myśle też nad zakupem boosta tylko że kurde drogie są jak nie wiem :evil:
[ Dodano: 16 Grudzień 2007, 00:55 ]
Mam panowie do was takie pytanie. Dodanie IC w turbo dieslu albo dodanie większego niż był powoduje obniżenie turbodoładowanie. Mam tylko pytanie jaka jest tego przyczyna :?: Czy taka że turbo musi pompować w większą przestrzeń czy taka iż powietrze przelatując przez IC schładza się i zmniejsza swoją objętość. Czy może oba te zjawiska a jeśli tak które ma przewagę :?:
Druga sprawa to taka że często czytam że zmieniacie fabryczne IC na większe. A ja myślę czy dodanie na przykład drugiego IC byłoby również dobrym rozwiązanie. Wstawienie większego IC jest trochę kłopotliwe, a dodanie drugiego, takiego na przykład dość długiego ale nie wysokiego żeby przypasować go do środkowego otworu w zderzaku byłoby o wiele łatwiejsze. Co o tym myślicie :?:
[ Dodano: 16 Grudzień 2007, 00:55 ]
Mam panowie do was takie pytanie. Dodanie IC w turbo dieslu albo dodanie większego niż był powoduje obniżenie turbodoładowanie. Mam tylko pytanie jaka jest tego przyczyna :?: Czy taka że turbo musi pompować w większą przestrzeń czy taka iż powietrze przelatując przez IC schładza się i zmniejsza swoją objętość. Czy może oba te zjawiska a jeśli tak które ma przewagę :?:
Druga sprawa to taka że często czytam że zmieniacie fabryczne IC na większe. A ja myślę czy dodanie na przykład drugiego IC byłoby również dobrym rozwiązanie. Wstawienie większego IC jest trochę kłopotliwe, a dodanie drugiego, takiego na przykład dość długiego ale nie wysokiego żeby przypasować go do środkowego otworu w zderzaku byłoby o wiele łatwiejsze. Co o tym myślicie :?:
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Wg mnie seryjny IC spojnie wystarcza do pokonania dużo wiecej niz 100PS. Pozatym bez zmiany turbo i grzebania w pompie nie uzyskasz wiecej jak 100PS samym pinem i ciśnieniem, nawet jak podlejesz paliwem to raczej nie wyjdzie za 100koni...
Obydwa zjawiska które wymieniłeś sa trafne, schłodzone powietrze zmniejsza objetosc, ale bardziej na spadek dołądowania wpływa wielkość układu, generalnie IC mały czy duży zabiera od 0.2 do 0.7bara, przy IC wiekszych niż od stara wartości napewno sie zwiekszą z wiadmoych przyczyn <ok>Labiel pisze:Mam panowie do was takie pytanie. Dodanie IC w turbo dieslu albo dodanie większego niż był powoduje obniżenie turbodoładowanie. Mam tylko pytanie jaka jest tego przyczyna Czy taka że turbo musi pompować w większą przestrzeń czy taka iż powietrze przelatując przez IC schładza się i zmniejsza swoją objętość. Czy może oba te zjawiska a jeśli tak które ma przewagę
Ten zabieg napewno dobrze wpłynołby na elastyczność silnka i troche dał by mu ochłody ale za to turbo dostanie wiecej po głowie bo bedziesz musiał zwiekszyć doładowanie, co pewnie zaowocuje skokeim temperatury z powodu iz turbo w SB (zdaje sie ze nie we wszystkich) chłodzone jest wodą. Wiec krąg sie zamyka. Wg mnie nie warto. Lepiej wsadzić już jedne porządny przed chłodnice nie za duży ale dobrze wentylowany i ogranicznyć do minmum długośc dolotu do IC.Labiel pisze: A ja myślę czy dodanie na przykład drugiego IC byłoby również dobrym rozwiązanie
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Narazie idzie zima więc nie ma co szaleć, przyjdzie śnieg to mocy i tak się raczej nie wykorzysta, ale wiosną
Mam do was jeszcze jedno pytanie. Co myślicie o orginalnej kierownicy powietrza jaka jest w SB. Szczerze mówiąc to mogłaby być trochę lepiej zbudowana. W tej chwili jak się patrzy to ledwie co IC widać
Mam do was jeszcze jedno pytanie. Co myślicie o orginalnej kierownicy powietrza jaka jest w SB. Szczerze mówiąc to mogłaby być trochę lepiej zbudowana. W tej chwili jak się patrzy to ledwie co IC widać
Witam panowie ktora z turbin montowanych w 1.6td jast najlepsza tzn. z ktorej da sie wyciagnac najwieksze cisnienie ????
[ Dodano: 2007-12-17, 06:16 ]
Jak mowilem dolanczam filmek niestety musialem trzymac aparat kierowac i dodatkowo juz zmieniac biegi wiec nie bylo to dokladnie tak jak bym chcial ...krotko mam audi wczesniej nie jezdzilem zadna 80 w 1.6 TD wiec niewiem czy chodzi tak jak powinna 80 z 1.6 sb czy moze cos brakuje jej...silniczek ktory swapowalem do mojej 90 ma juz sporo pewnie nalatane ... link do filmu
[ Dodano: 2007-12-17, 06:16 ]
Jak mowilem dolanczam filmek niestety musialem trzymac aparat kierowac i dodatkowo juz zmieniac biegi wiec nie bylo to dokladnie tak jak bym chcial ...krotko mam audi wczesniej nie jezdzilem zadna 80 w 1.6 TD wiec niewiem czy chodzi tak jak powinna 80 z 1.6 sb czy moze cos brakuje jej...silniczek ktory swapowalem do mojej 90 ma juz sporo pewnie nalatane ... link do filmu
Rozumiem ja mam chlodzona woda ale oznaczenia sa nieczytelne..Chodzi mi o to ze czytam tu wlasnie ze maja garrett t2 mam taka turbinke luzem ale rozni sie wlasnie tym chlodzeniem a dokladnie jego brakiem pochodzi z 93r ...Zastanawilaem sie tylko nad zmina mojej na ta t2 bo w mojej sa spore luzy ..I czy po takiej wymianie bedzie dmuchala przynajmniej jak ta ktora teraz mam dodam ze chodzi na maxa praktycznie nie mialem czasu mierzyc cisnienia ale zawor mam praktycznie zamkniety caly czas autko dobrze teraz zasuwa jak na td ..Wiec niechcial bym zeby po zmianie okazalo sie ze na zamknietym zaworku daje mniejsze cisnienie ....pozatym narazie mam lekko dlubnieta pompe wieksza dawka i pin wlasnorecznie z chipowany (podpilowany) ale znajac siebie bede wprowadzal kolejne modyfikacje i co zatym idzie musze sie czegos wiecej dowiedziec bo dopiero wszedlem w temat mod-w TD wczesniej bawilem Turbo benzynka a to inna bajka .....pozdrawiam
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Jesli masz luz, a turbo nie wciaga oleju i dobrze dmucha to nie ma sensu wymiany, co do tego drugiego garetta to bedzie pasował i bedzie dmuchał tym samym cisnieniem, wrazie czego mozna to jeszcze doregulowac przy pomocy zaworób MBC albo samą turbina.
Czym piłowałeś pina, przecież ona jest pieruńsko twardy i pilnik ledwo co go rusza wiem bo sam sprawdzałem Jak by co to pomyśl nad pinem od ducato 2.8 ma wiekszy skok i duzo bardziej agresywnie jest zciety :mrgreen: Wywaliłeś podkładke z pod pina? Co do modów mozesz zrobić jeszcze gov moda pompy - bedzie jechał do samego końca nawet przy 5tyś obr nie zmuli go <ok> Jak by co to słuze pomoca i pomysłamiPAWLO2525 pisze:pin wlasnorecznie z chipowany (podpilowany)
konkretnie uzylem wstepnie duzej katowki bosha delikatnie go lizlem tylko.potem pilniczki i polerka paierami ..szukam foto pinow po modach sprawdzonych w praktyce ..jak taki pin wyglada dokladnie przy extremalnych modach .. pod jakim katem i jak glemboko moze byc wciety ???o zywotnosc tu oczywiscie nie chodzi wiadomo cos za cos
[ Dodano: 2007-12-17, 11:11 ]
przeprasza m jeszcze jedno taki gov mod daje cos poza tym ze kreci sie dalej ...bo mysle ze jak nie to wolal bym tego nie stosowac...
[ Dodano: 2007-12-17, 11:11 ]
przeprasza m jeszcze jedno taki gov mod daje cos poza tym ze kreci sie dalej ...bo mysle ze jak nie to wolal bym tego nie stosowac...