Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Jak to miło mieć turbo.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 03 gru 2007, 13:00

Skoro nie ma śladów przegrzania, tzn. nic nie zmieniło swojego koloru, to raczej powyżej 900 stopni nie wyszedł. Po ostatnich rozmowach z dużo mądrzejszymi od nas ludźmi zacząłem się zastanawiać na podtlenkiem azotu. W benzyniaku trzeba cudować, dodatkowe paliwo ładować, itp, a w Dieslu robi się tzw. suchy wtrysk. Samochód dostaje np. +50KM, a EGT bardzo spada <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 gru 2007, 13:43

Podtlenek azotu do naszych podcziwych Diesli :shock: Panowi ja tu widze że poważne modyfikacje się szykują 8-)

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 03 gru 2007, 14:03

Najpierw zmienię turbosprężarkę, potem pomyślę nad podtlenkiem, bo to niestety droga impreza. Ale jest to najbezpieczniejszy sposób dopakowywania Diesla. Ma sporo zalet, np. zmniejszenie EGT, brak potrzeby nadmiernego nadwyrężania głowicy masakrycznymi ilościami powietrza, wzrost mocy przy każdych obrotach, itp., itd. Długo by można wymieniać zalety, ale najśmieszniejszą z nich jest wyeliminowanie kopcenia przy maksymalnym pałowaniu.. Stary Diesel, który zapierdziela i grama dymu nie puszcza :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 gru 2007, 14:40

Brzmi ciekawie :-P

Plastman, jeśli mógłbyś mi wytłumaczyć co to jest to EGT bo trochę się nie orientuje a na forum o tym nie było. To jest jakaś temperatura, czyżby gazów wylotowych :?:

Awatar użytkownika
Selfish
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 27 cze 2007, 17:46
Lokalizacja: Nowhere

Post autor: Selfish » 03 gru 2007, 15:57

EGT to właśnie temepratuera gazów wylotowych. Sorki za marne tłumaczenie ale według mnie EGT to skrót od Exhaust Gas Temperature. Powyżej 900st jak już można wywnioskować z postów wyżej, wnętrze silnikia zmienia się w "frytkownice" do smażenia tłoków. :mrgreen: Kolega po uturbieniu astry C20xe zakupił taki czujnik po pierwszej wymianie tłoków :lol: Na złe mu to nie wyszło bo wsadził tłoki od Calibry turbo (fabrycznie 204kucyki) i tu mam pytanie do kolegów dieslowców.

Czy i po jakich przeróbkach do silnika SB można wstawić tłoki od 1,9TD :?: Jak wygląda sprawa ewentualniej zmiany pojemności silnika :?: W benzynie wiem ze tak można (widziałem Corse przerobioną z 1,4 na 1,6l).

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 03 gru 2007, 18:02

jak się nie mylę to taniej wyjdzie wymiana silnika i nie widzę w tym głębszego sensu jeśli chcesz mocy z 1.6TD to 130 kM i dużo Nm da się zrobić GT 20\22 pokrótce a nitro po co na 1/4 :?:

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 04 gru 2007, 01:14

Nie trzeba wymieniać tłoków. Totalnie zbędna operacja. Z silnika SB daje radę pociągnąć 150KM. Jeśli zmieniać pojemność, to najlepiej wsadzić już silniczek TDI. Dodatkowo wsadzasz nitro i szczycisz się mocą nawet 220KM z silnika 1,6TD na mechanicznej pompie wtryskowej. Nitro nie tylko na 1/4. Bardzo fajna sprawa na co dzień. Nie nadwyręża się silnika na stałe, a kiedy trzeba, to się wciska odpowiedni guzik i po sprawie. Najmniejsza butla starcza na mniej niż 20 rozpędzań samochodu od 0 do maksa, więc wydajność tego systemu zła nie jest. Niestety takie filmy jak "Szybcy i wściekli" popularyzują wiele debilnych mitów, np. że na nitro silniki się wykańcza, że starcza to na kilka sekund, itp. A tu dupa, rzeczywistość mówi coś zupełnie innego. Otóż Diesla wtryskiem nitro się nie wykończy, dopóki mu się nie załaduje np. strzału +200KM, bo wtedy przeważnie wyciągają się szpilki głowicy, głowica się minimalnie unosi, a uszczelkę podgłowicową szlag trafia. EGT przy strzale nitro bardzo spada, warunki pracy silnika zostają radykalnie polepszone. W benzyniakach trzeba władować dodatkowe paliwo, tzw. mokry wtrysk, bo inaczej temperatura spalania gwałtownie wzrasta, tłoki zaczynają się nadtapiać, głowica zostaje uszkodzona termicznie, gniazda zaworowe się niemal anihilują. Chyba już dokładnie opisywałem cały ten proces, ale chętnie opiszę go jeszcze kilka razy, bo jak słyszę bzdury, które ludzie gadają o tuningu mechanicznym, o nitro, itp., to mi się już nie chce z nimi kłócić.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 gru 2007, 00:20

Pojeździłem trochę po modach i powiem wam ta: mało mi znowu :mrgreen: Spalanie nie zmieniło się a jeździ się o wiele lepiej. Tak myślę sobie czy znowu nie pogrzebać trochę przy pompie. W wolnej chwili zobaczę jak tam rysa na Pinie, do jakiego poziomu dochodzi bo może się jeszcze trochę podkładkę przypiłuje :mrgreen: i ciut jeszcze w regresa :-P Myśle też nad zakupem boosta tylko że kurde drogie są jak nie wiem :evil:

[ Dodano: 16 Grudzień 2007, 00:55 ]
Mam panowie do was takie pytanie. Dodanie IC w turbo dieslu albo dodanie większego niż był powoduje obniżenie turbodoładowanie. Mam tylko pytanie jaka jest tego przyczyna :?: Czy taka że turbo musi pompować w większą przestrzeń czy taka iż powietrze przelatując przez IC schładza się i zmniejsza swoją objętość. Czy może oba te zjawiska a jeśli tak które ma przewagę :?:

Druga sprawa to taka że często czytam że zmieniacie fabryczne IC na większe. A ja myślę czy dodanie na przykład drugiego IC byłoby również dobrym rozwiązanie. Wstawienie większego IC jest trochę kłopotliwe, a dodanie drugiego, takiego na przykład dość długiego ale nie wysokiego żeby przypasować go do środkowego otworu w zderzaku byłoby o wiele łatwiejsze. Co o tym myślicie :?:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 16 gru 2007, 09:48

Wg mnie seryjny IC spojnie wystarcza do pokonania dużo wiecej niz 100PS. Pozatym bez zmiany turbo i grzebania w pompie nie uzyskasz wiecej jak 100PS samym pinem i ciśnieniem, nawet jak podlejesz paliwem to raczej nie wyjdzie za 100koni...
Labiel pisze:Mam panowie do was takie pytanie. Dodanie IC w turbo dieslu albo dodanie większego niż był powoduje obniżenie turbodoładowanie. Mam tylko pytanie jaka jest tego przyczyna Czy taka że turbo musi pompować w większą przestrzeń czy taka iż powietrze przelatując przez IC schładza się i zmniejsza swoją objętość. Czy może oba te zjawiska a jeśli tak które ma przewagę
Obydwa zjawiska które wymieniłeś sa trafne, schłodzone powietrze zmniejsza objetosc, ale bardziej na spadek dołądowania wpływa wielkość układu, generalnie IC mały czy duży zabiera od 0.2 do 0.7bara, przy IC wiekszych niż od stara wartości napewno sie zwiekszą z wiadmoych przyczyn <ok>
Labiel pisze: A ja myślę czy dodanie na przykład drugiego IC byłoby również dobrym rozwiązanie
Ten zabieg napewno dobrze wpłynołby na elastyczność silnka i troche dał by mu ochłody ale za to turbo dostanie wiecej po głowie bo bedziesz musiał zwiekszyć doładowanie, co pewnie zaowocuje skokeim temperatury z powodu iz turbo w SB (zdaje sie ze nie we wszystkich) chłodzone jest wodą. Wiec krąg sie zamyka. Wg mnie nie warto. Lepiej wsadzić już jedne porządny przed chłodnice nie za duży ale dobrze wentylowany i ogranicznyć do minmum długośc dolotu do IC.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 gru 2007, 12:31

Narazie idzie zima więc nie ma co szaleć, przyjdzie śnieg to mocy i tak się raczej nie wykorzysta, ale wiosną :-P

Mam do was jeszcze jedno pytanie. Co myślicie o orginalnej kierownicy powietrza jaka jest w SB. Szczerze mówiąc to mogłaby być trochę lepiej zbudowana. W tej chwili jak się patrzy to ledwie co IC widać

Awatar użytkownika
PAWLO2525
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 19 lis 2007, 23:54
Lokalizacja: okolice szczyrku

Post autor: PAWLO2525 » 17 gru 2007, 03:37

Witam panowie ktora z turbin montowanych w 1.6td jast najlepsza tzn. z ktorej da sie wyciagnac najwieksze cisnienie ????

[ Dodano: 2007-12-17, 06:16 ]
Jak mowilem dolanczam filmek niestety musialem trzymac aparat kierowac i dodatkowo juz zmieniac biegi wiec nie bylo to dokladnie tak jak bym chcial ...krotko mam audi wczesniej nie jezdzilem zadna 80 w 1.6 TD wiec niewiem czy chodzi tak jak powinna 80 z 1.6 sb czy moze cos brakuje jej...silniczek ktory swapowalem do mojej 90 ma juz sporo pewnie nalatane ... link do filmu

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 17 gru 2007, 08:53

PAWLO2525, W SB szedł jedne rodzaj turbiny był to garett chłodzony bądą bodź nie. Obie turbiny mają takie same osiągi. Jesli nie zamierzasz grzebac przy pompie to ta turbina spokojnie wystarczy jak przerobisz pompe na 10mm to bedzie cza coś mocniejszego np kkk k27 bądź kkk k14

Awatar użytkownika
PAWLO2525
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 19 lis 2007, 23:54
Lokalizacja: okolice szczyrku

Post autor: PAWLO2525 » 17 gru 2007, 09:48

Rozumiem ja mam chlodzona woda ale oznaczenia sa nieczytelne..Chodzi mi o to ze czytam tu wlasnie ze maja garrett t2 mam taka turbinke luzem ale rozni sie wlasnie tym chlodzeniem a dokladnie jego brakiem pochodzi z 93r ...Zastanawilaem sie tylko nad zmina mojej na ta t2 bo w mojej sa spore luzy ..I czy po takiej wymianie bedzie dmuchala przynajmniej jak ta ktora teraz mam dodam ze chodzi na maxa praktycznie nie mialem czasu mierzyc cisnienia ale zawor mam praktycznie zamkniety caly czas autko dobrze teraz zasuwa jak na td ..Wiec niechcial bym zeby po zmianie okazalo sie ze na zamknietym zaworku daje mniejsze cisnienie ....pozatym narazie mam lekko dlubnieta pompe wieksza dawka i pin wlasnorecznie z chipowany :-) (podpilowany) ale znajac siebie bede wprowadzal kolejne modyfikacje i co zatym idzie musze sie czegos wiecej dowiedziec bo dopiero wszedlem w temat mod-w TD wczesniej bawilem Turbo benzynka a to inna bajka .....pozdrawiam

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 17 gru 2007, 10:57

Jesli masz luz, a turbo nie wciaga oleju i dobrze dmucha to nie ma sensu wymiany, co do tego drugiego garetta to bedzie pasował i bedzie dmuchał tym samym cisnieniem, wrazie czego mozna to jeszcze doregulowac przy pomocy zaworób MBC albo samą turbina.
PAWLO2525 pisze:pin wlasnorecznie z chipowany (podpilowany)
Czym piłowałeś pina, przecież ona jest pieruńsko twardy i pilnik ledwo co go rusza wiem bo sam sprawdzałem :-P Jak by co to pomyśl nad pinem od ducato 2.8 ma wiekszy skok i duzo bardziej agresywnie jest zciety :mrgreen: Wywaliłeś podkładke z pod pina? Co do modów mozesz zrobić jeszcze gov moda pompy - bedzie jechał do samego końca nawet przy 5tyś obr nie zmuli go <ok> Jak by co to słuze pomoca i pomysłami :-P

Awatar użytkownika
PAWLO2525
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 19 lis 2007, 23:54
Lokalizacja: okolice szczyrku

Post autor: PAWLO2525 » 17 gru 2007, 11:06

konkretnie uzylem wstepnie duzej katowki bosha :-) delikatnie go lizlem tylko.potem pilniczki i polerka paierami ..szukam foto pinow po modach sprawdzonych w praktyce ..jak taki pin wyglada dokladnie przy extremalnych modach :-).. pod jakim katem i jak glemboko moze byc wciety ???o zywotnosc tu oczywiscie nie chodzi wiadomo cos za cos :-)

[ Dodano: 2007-12-17, 11:11 ]
przeprasza m jeszcze jedno taki gov mod daje cos poza tym ze kreci sie dalej ...bo mysle ze jak nie to wolal bym tego nie stosowac...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl