[ALL] Jak zneutralizoać piszczenie hamulców ?
Ja też mam problem z piszczącymi hamulcami. Zaczeło się od wymiany tarcz i klocków na TRW, przy okazji tej wymiany wymieniałem tłoczki i reperaturki w zaciskach bo gumki były popękane ,a tłoczki pordzewiałe. Po tej wymianie hamulce zaczeły piszczeć. Piszczą tylko jak są rozgrzane i tylko podczas delikatnego i średni mocnego hamowania, przy gwałtownym i mocnym hamowaniu nic nie słychać, cisza jest też przy hamowaniu z większej prędkości (powyżej 100 km/h). Między czasie zastosowałem pastę przeciw piszczeniu hamulców (LIQIY MOLY),ale nic to nie dało. Później wymieniłem klocki na DELPHI (podobno bardziej miękkie) ale też to nic nie dało. Teraz zastanawiam się nad przetoczeniem tarcz. Zastanawia mnie też po co są te blaszki ( chyba ze stali nierdzewnej) włożone między tłoczek a klocek?? U mnie jedna jest luźna w tłoczku, może to ma jakiś wpływ na piszczenie?
a posmarowałeś smarem ATE Plastilube powierzchnie klocka która styka się z tłoczkiem, i prowadzenie klocka w jarzmie? tym samym smarem smarujemy również trzpienie do których przykręcamy zaciski.
sam tłoczek smarujemy ATE Bremszylinder.
co do klocków to pewnie zmieniłeś tylko klocki i normalnie jeździłeś nie hamując z początku tak aby nie rozgrzewać zbyt mocno tarcz i będą kawałki powierzchni na okładzinach spalone,
co do klocków polecam Remsa.
ja mam tarcze 288mm Textar i klocki właśnie Remsa, i nic się nie dzieje. ale właśnie po takim potraktowaniu w/w elementów tymi preparatami
sam tłoczek smarujemy ATE Bremszylinder.
co do klocków to pewnie zmieniłeś tylko klocki i normalnie jeździłeś nie hamując z początku tak aby nie rozgrzewać zbyt mocno tarcz i będą kawałki powierzchni na okładzinach spalone,
co do klocków polecam Remsa.
ja mam tarcze 288mm Textar i klocki właśnie Remsa, i nic się nie dzieje. ale właśnie po takim potraktowaniu w/w elementów tymi preparatami
- Spietyq
- Forum Audi 80
- Posty: 344
- Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Tczew
nie powinna być luźna ona posiada 3 nazwijmy je zęby, powyginaj je tak, aby blaszka weszła na wcisk w tłoczek do końca, a czy luźna blaszka może w twoim przypadku powodować piszczenie hamulców tego nie wiem, u mnie przy wymianie kompletu TRW nic nie piszczymielarz pisze:U mnie jedna jest luźna w tłoczku,
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
zarówno tarczę możesz przetrzeć papierkiem o gradacji 320-450 lekko aby tylko nalot zniknął, nie zrobisz krzywdy tarczy, jeśli będziesz to ręcznie robił,
a klocki możesz papierem o gradacji około 120-180 aby tylko zmatowić.
poczytaj jak należy pierwsze wstępne docieranie przeprowadzać.
a co do smaru to u mnie te zabiegi wystarczyły,
teraz jeszcze tył muszę sobie słusznej wielkości założyć
a klocki możesz papierem o gradacji około 120-180 aby tylko zmatowić.
poczytaj jak należy pierwsze wstępne docieranie przeprowadzać.
a co do smaru to u mnie te zabiegi wystarczyły,
teraz jeszcze tył muszę sobie słusznej wielkości założyć