Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Jak zneutralizoać piszczenie hamulców ?

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 09 kwie 2007, 14:09

ABS'u nie mam.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 10 kwie 2007, 08:48

Problem może być jeszcze że jarzmo zacisku jest już zużyte i jest tam luz między klockiem a jarzmem a ten smar może pomóc

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 10 kwie 2007, 08:59

Teraz niestety tego nie sprawdzę ale jak tylko odzyskam autko to posmaruje :-)

mielarz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 11 sie 2010, 22:15

Post autor: mielarz » 29 kwie 2014, 22:36

Ja też mam problem z piszczącymi hamulcami. Zaczeło się od wymiany tarcz i klocków na TRW, przy okazji tej wymiany wymieniałem tłoczki i reperaturki w zaciskach bo gumki były popękane ,a tłoczki pordzewiałe. Po tej wymianie hamulce zaczeły piszczeć. Piszczą tylko jak są rozgrzane i tylko podczas delikatnego i średni mocnego hamowania, przy gwałtownym i mocnym hamowaniu nic nie słychać, cisza jest też przy hamowaniu z większej prędkości (powyżej 100 km/h). Między czasie zastosowałem pastę przeciw piszczeniu hamulców (LIQIY MOLY),ale nic to nie dało. Później wymieniłem klocki na DELPHI (podobno bardziej miękkie) ale też to nic nie dało. Teraz zastanawiam się nad przetoczeniem tarcz. Zastanawia mnie też po co są te blaszki ( chyba ze stali nierdzewnej) włożone między tłoczek a klocek?? U mnie jedna jest luźna w tłoczku, może to ma jakiś wpływ na piszczenie?

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 01 maja 2014, 17:46

a posmarowałeś smarem ATE Plastilube powierzchnie klocka która styka się z tłoczkiem, i prowadzenie klocka w jarzmie? tym samym smarem smarujemy również trzpienie do których przykręcamy zaciski.
sam tłoczek smarujemy ATE Bremszylinder.
co do klocków to pewnie zmieniłeś tylko klocki i normalnie jeździłeś nie hamując z początku tak aby nie rozgrzewać zbyt mocno tarcz i będą kawałki powierzchni na okładzinach spalone,


co do klocków polecam Remsa.
ja mam tarcze 288mm Textar i klocki właśnie Remsa, i nic się nie dzieje. ale właśnie po takim potraktowaniu w/w elementów tymi preparatami

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 01 maja 2014, 22:35

mielarz pisze:U mnie jedna jest luźna w tłoczku,
nie powinna być luźna ona posiada 3 nazwijmy je zęby, powyginaj je tak, aby blaszka weszła na wcisk w tłoczek do końca, a czy luźna blaszka może w twoim przypadku powodować piszczenie hamulców tego nie wiem, u mnie przy wymianie kompletu TRW nic nie piszczy ;-)

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 02 maja 2014, 09:55

Ja mam zjawisko piszczenia jeśli zacznę wcześniej hamować i po jakichś 2-3 sekundach trzymania na pedale hamulca zaczyna się piszczenie, klocki boscha a tarcze nie wiem jakie bo kupiłem SWAP na 280x22mm wentylki razem z tarczami i klockami :-) ale kończą się już te klocki powoli i zarzucam TRW.. <ok>

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 02 maja 2014, 10:23

MarcinexB4, tańsze są Remsa, mają maty anty wibracyjne i nie palą się tak łatwo, to jest poprostu tańsze TRW,
Remsa została wchłonięta przez TRW
jeśli sątak samo dobre to po co przepłacać?

mielarz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 11 sie 2010, 22:15

Post autor: mielarz » 05 maja 2014, 19:13

Dzięki za podpowiedzi, smar ATE Plastilube już kupiłem, jak będe miał chwilę czasu to spróbuje coś z tym podziałać.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 06 maja 2014, 21:24

posmaruj nie tylko prowadzenie klocka w jarzmie, posmaruj także te miejsca tdzie na klocki naciska tłoczek i sam zacisk,
jeśli będziesz chciał nasmarować tłoczki pod osłoną gumową to pastą ATE Bremszylinder

mielarz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 11 sie 2010, 22:15

Post autor: mielarz » 06 maja 2014, 22:21

A co myslicie o przetoczeniu tarcz ? Poprzednie klocki (TRW) też na nich piszczały. Widac że tarcze są przegrzane bo są delikatnie fioletowe. I tak sobie też myśle że pierwsze hamowania na przetoczonej tarczy zdarły by ewentualną przegrzaną (twardą ) warstwę z klocka.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 06 maja 2014, 23:45

przetrzyj klocki papierem ściernym, lekko aby zmatowić.
nie próbuj sobie oszczędzać roboty bo będziesz robił dwa razy,

mielarz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 11 sie 2010, 22:15

Post autor: mielarz » 07 maja 2014, 19:35

Czyli rozumiem nie ma sensu toczyć tarcz ?? Wystarczy zająć się klockami ? I posmarować tym smarem gdzie trzeba.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 07 maja 2014, 21:02

zarówno tarczę możesz przetrzeć papierkiem o gradacji 320-450 lekko aby tylko nalot zniknął, nie zrobisz krzywdy tarczy, jeśli będziesz to ręcznie robił,
a klocki możesz papierem o gradacji około 120-180 aby tylko zmatowić.
poczytaj jak należy pierwsze wstępne docieranie przeprowadzać.

a co do smaru to u mnie te zabiegi wystarczyły,
teraz jeszcze tył muszę sobie słusznej wielkości założyć

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl