Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] temperatura osiagajaca 100 stopni C

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Kiszka123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 24 kwie 2014, 19:52

[B4 2.0 ABK] temperatura osiagajaca 100 stopni C

Post autor: Kiszka123 » 01 maja 2014, 13:12

Witam : Koledzy mam jeszcze jedno zapytanie dotyczace temperatury silnika otorz gdy jade samochdem to temperatura osiaga gdzies tak 70 stopni ale gdy jest ciepło na dworze i sie stoi w korku to ona potrafi wzrosnac nawet do 100 stopni nie wiem czy to normalne zachowanie :) prosze was o rade na ten temat:P chciałem podkreslic ze zegary miałem sprawdzane u elektryka i sa dobre:P doradzcie mi cos na ten temat:)

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 01 maja 2014, 21:23

Ale 70 stopni to jest za mało na temperaturę silnika, a jak tam wentylatory załączają się jak stoisz w korku?

Możliwe że szary czujnik szaleje i takie są skutki.

Awatar użytkownika
Rogosi3k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 24 lut 2013, 20:14

Post autor: Rogosi3k » 01 maja 2014, 21:50

U mnie było podobnie. Gdy jechałem w trasę to temperatura max była na poziomie 70 stopni. Jedynie gdy dłuuuuugo stałem w korku to osiągała 90+ stopni. Po wymianie termostatu, temperatura po kilku minutach osiągała 90 stopni i trzymała się na tym poziomie cały czas no chyba że wjechałem w korek i poszła troszkę w górę to załączały się wentylatory :)

Kiszka123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 24 kwie 2014, 19:52

Post autor: Kiszka123 » 02 maja 2014, 06:02

Tak załaczaja sie wentylatory :P ale mnie to martwi spróbuje wymienic termostat zobaczymy jaki bedzie efekt:):)

oskars1434
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 27 lut 2013, 19:33

Post autor: oskars1434 » 02 maja 2014, 11:20

U mnie temperatura podczas jazdy cały czas jest około 90 stopni, niekiedy jak się wolniej jedzie to ponad aż sie wentylatory włączają, a w zimie to aż głupio niekiedy bo mróz z 20 stopni, a po jeździe gdzie mam już 90 stopni postoi z 3 minuty to też się wentylatory włączają aż ludzie się patrzą bo samochody ledwo ciepłe a u mnie bije gorącym z przodu :-)

Awatar użytkownika
audibordo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 05 sty 2013, 18:50
Lokalizacja: bedzin/slaskie

Post autor: audibordo » 02 maja 2014, 20:03

termostat i po sprawie.z tego co juz sam sie przekonałem sa 2 rodzaje powiedzmy na zime i na lato rożnią się temperatura otwarcia

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 02 maja 2014, 20:55

U mnie jest bardzo podobnie ,w trasie 70stopni, na postoju i w mieście 90 :D
W takim razie dzieki Wam już wiem że to termostat ale...grozi czymś taka jazda?

Awatar użytkownika
Rogosi3k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 24 lut 2013, 20:14

Post autor: Rogosi3k » 02 maja 2014, 21:43

Widocznie termostat zepsuł Ci sie w pozycji otwartej wiec silniczek chodzi ciagle na duzym obiegu wody. Zmniejsza to oczywiscie komfort jazdy no i ogrzewanie tez praktycznie nie dziala :) jak naprawisz i wlaczysz wtedy nawiew to zobaczysz jaka bedzie roznica. Wydaje mi sie ze jak sie zacial w pozycji otwartej to zadnych powazniejszych skutkow jazdy z uszkodzonym nie powinnienes miec.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 02 maja 2014, 22:12

Jak jeszcze podnosi się wskazówka to nie jest źle. A negatywne skutki to większe zużycie paliwa, olej nie oczyszcza się tak szybko z wilgoci oraz benzyny co pogarsza smarowanie oraz "masło" zatyka odmę.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 03 maja 2014, 00:30

ABK są o tyle wdzięczne, że przy sprawnym termostacie szybko się nagrzewają i konstrukcja silnika jest na tyle mądra, że nie powinien dziwić fakt szybkiego nagrzewania silnika w zimie. Poza tym dobrej jakości olej zawsze będzie lepiej smarował w temperaturze roboczej. I równie dobrze niedogrzany.

Załączanie się wentylatorów to "zdrowy objaw". Ostatnio zrobiło się ciepło i w korkach jest to najzwyczajniej normalny objaw. Nawet w zimie czasami. Byleby nie załączały się podczas normalnej jazdy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl