[B4 2.0 ABK] temperatura osiagajaca 100 stopni C
[B4 2.0 ABK] temperatura osiagajaca 100 stopni C
Witam : Koledzy mam jeszcze jedno zapytanie dotyczace temperatury silnika otorz gdy jade samochdem to temperatura osiaga gdzies tak 70 stopni ale gdy jest ciepło na dworze i sie stoi w korku to ona potrafi wzrosnac nawet do 100 stopni nie wiem czy to normalne zachowanie prosze was o rade na ten temat:P chciałem podkreslic ze zegary miałem sprawdzane u elektryka i sa dobre:P doradzcie mi cos na ten temat:)
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój
U mnie było podobnie. Gdy jechałem w trasę to temperatura max była na poziomie 70 stopni. Jedynie gdy dłuuuuugo stałem w korku to osiągała 90+ stopni. Po wymianie termostatu, temperatura po kilku minutach osiągała 90 stopni i trzymała się na tym poziomie cały czas no chyba że wjechałem w korek i poszła troszkę w górę to załączały się wentylatory
-
- Forum Audi 80
- Posty: 180
- Rejestracja: 27 lut 2013, 19:33
U mnie temperatura podczas jazdy cały czas jest około 90 stopni, niekiedy jak się wolniej jedzie to ponad aż sie wentylatory włączają, a w zimie to aż głupio niekiedy bo mróz z 20 stopni, a po jeździe gdzie mam już 90 stopni postoi z 3 minuty to też się wentylatory włączają aż ludzie się patrzą bo samochody ledwo ciepłe a u mnie bije gorącym z przodu
Widocznie termostat zepsuł Ci sie w pozycji otwartej wiec silniczek chodzi ciagle na duzym obiegu wody. Zmniejsza to oczywiscie komfort jazdy no i ogrzewanie tez praktycznie nie dziala jak naprawisz i wlaczysz wtedy nawiew to zobaczysz jaka bedzie roznica. Wydaje mi sie ze jak sie zacial w pozycji otwartej to zadnych powazniejszych skutkow jazdy z uszkodzonym nie powinnienes miec.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
ABK są o tyle wdzięczne, że przy sprawnym termostacie szybko się nagrzewają i konstrukcja silnika jest na tyle mądra, że nie powinien dziwić fakt szybkiego nagrzewania silnika w zimie. Poza tym dobrej jakości olej zawsze będzie lepiej smarował w temperaturze roboczej. I równie dobrze niedogrzany.
Załączanie się wentylatorów to "zdrowy objaw". Ostatnio zrobiło się ciepło i w korkach jest to najzwyczajniej normalny objaw. Nawet w zimie czasami. Byleby nie załączały się podczas normalnej jazdy.
Załączanie się wentylatorów to "zdrowy objaw". Ostatnio zrobiło się ciepło i w korkach jest to najzwyczajniej normalny objaw. Nawet w zimie czasami. Byleby nie załączały się podczas normalnej jazdy.