Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT] Sterowanie wtryskiem monomotronic

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 04 maja 2014, 17:09

Wlasnie chce to jeszcze doprezyc przez planowanie, zaplon mam teraz na 20stopni i ne stuka, przy doprezeni wiadomo bedzie mniejsze wyprzedzenie.

No wlasnie nie wiem co z tym zrobic, moze oszukac IAT nie zaszkodzi ale o ile? I jakim opornikiem?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 maja 2014, 17:41

marszall pisze:No wlasnie nie wiem co z tym zrobic, moze oszukac IAT nie zaszkodzi ale o ile? I jakim opornikiem?
Daj potencjometr o zakresie do jakichś 8-10kΩ to wtedy będziesz mógł zmniejszyć odczyt do temperatury poniżej zera. https://audi80.pl/download.htm?id=10050

A może zrobienie, aby regulator ciśnienia paliwa dawał ciśnienie względem podciśnienia w kolektorze, to jakiś sposób. Ustaw tak, aby przy podciśnieniu w kolektorze 0,35-0,50bara, było względem atmosferycznego tyle, ile w oryginale, a po depnięciu zwiększy ci się o te 0,65-0,50 bara względem atmosferycznego.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 04 maja 2014, 22:50

A tak jeszcze wroce do piggy baca, jak mu podleje na gorze (wydluze czas wtrysku) to komp zobaczy po lambdzie za bogato i znow obetnie. Troche daremna robota

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 maja 2014, 23:07

Tylko za bardzo nie ma obrabiać jakiego sygnału w takim sterowniku piggyback. Chyba że przepuścić przez niego sygnał TPS, zwiększyć ciśnienie paliwa i przy przymkniętej przepustnicy zmodyfikować kąt jaki widzi ECU aby dawało mniej paliwa i korekty były w okolicach 0%. Można by też próbować puścić przez niego sygnał z IAT.

Z tego co kojarzę z instrukcji Ecumastera DET3 to można puścić przez niego sterownie wtryskiwaczy typu full group (czyli podobnie jak działa mono w starszych vagach) i skracać/wydłużać sygnał w zależności od obrotów i obciążenia:
Choć dla tego tego sposobu tańszą alternatywą mogłoby być zastosowanie sterownika od sekwencyjnego lpg. Tylko najlepiej takiego z możliwością korekt po obrotach.

Ale nie wiem czy nie prościej już by było aby piggyback z funkcją samodzielnego sterowania wtryskiem paliwa bezpośrednio sterował wtryskiwaczem.
marszall pisze: jak mu podleje na gorze (wydluze czas wtrysku) to komp zobaczy po lambdzie za bogato i znow obetnie. Troche daremna robota
To trzeba by wyrównać aby w całym closed loop korekty były jak najbliżej 0% a w open loop nie będzie korygowane.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 04 maja 2014, 23:16

stroic w alpha n zalatwi robote

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 04 maja 2014, 23:34

Kurde moim zdaniem to za dużo rzeźby, jeszcze jaby to miało mieć jakieś wieksze moce, jak nie to mechanicznie go podleje albo oszukam brakiem sondy

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 04 maja 2014, 23:49

ja uznalem ze latwiej wsadzic 1.8t i tak zrobilem

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 05 maja 2014, 08:43

Ja szykuje 16VT ale narazie jezdze na tym ABT bo troche mi sie jeszcze zejdzie.
A wkurzylem sie jak kumplowi nie moglem uciec a on ma seryjnego abt a u mnie wiekszy kolektor, wieksza przepustnica, rozwiercony wtrysk duzy dolo, zaplon na 20st. On ma tylko storzek.
U mnie avant z gazem u niego sedan sama benzyna i idziemy leb w leb.
Pomyslalem zatem ze czegos tu u mnie jeszcze brakuje

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 maja 2014, 10:31

marszall pisze:Ja szykuje 16VT ale narazie jezdze na tym ABT bo troche mi sie jeszcze zejdzie.
To już możesz sobie kupić jakąś elektronikę do sterowania wtryskiem aby na ABT złapać praktyki. Nawet jeden kolega na forum z Łukowa chyba ma albo miał mieć sondę λ szerokopasmową to może w przystępnej cenie by się to wystroiło.

Co do wyścigu to twój avant jest trochę cięższy + butla też kilka kg, więc pewnie gdyby nie różnica masy to wyszedłbyś na prowadzenie.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 05 maja 2014, 11:15

no avant swoje waży, ok 100kg różnicy + LPG + kondycja silnika (jego mniejszy przebieg i sama benzyna zawsze)
Ale jak dopręze to beda efekty napewno

Awatar użytkownika
Chillout
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 20 mar 2011, 20:23
Lokalizacja: Łuków

Post autor: Chillout » 07 maja 2014, 21:34

marszall pisze: A wkurzylem sie jak kumplowi nie moglem uciec a on ma seryjnego abt a u mnie wiekszy kolektor, wieksza przepustnica, rozwiercony wtrysk duzy dolo, zaplon na 20st. On ma tylko storzek.
U mnie avant z gazem u niego sedan sama benzyna i idziemy leb w leb.
Pomyslalem zatem ze czegos tu u mnie jeszcze brakuje

E tam łeb w łeb :mrgreen: byłem z przodu ale cichooo <piwo> podlej to zobaczymy ja u siebie znalazłem powód przyrostu mocy ale to jakoś w tygodniu podskocze i zobaczymy u cibeie czy to działa narazie cisza <ok>

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 07 maja 2014, 21:39

Musimy to odlozyc bo czeka mnie remont albo wymiana silnika, poszly mi chyba pierscienie na 2 gim garze i bierze tamtedy olej

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 09 maja 2014, 18:45

Jeszcze mi sie przypomniało. Wywaliłeś jeża?

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 09 maja 2014, 18:49

tak, wywaliłem

[ Dodano: 2014-05-10, 00:20 ]
A tak swoją droga jak już sami kumaci się wypowiadają w temacie to podpowiedzcie mi (zanim rozbiore silnik) dlaczego bierze mi duże ilości oleju jednym tylko cylindrem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl