[ABT] Sterowanie wtryskiem monomotronic
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Daj potencjometr o zakresie do jakichś 8-10kΩ to wtedy będziesz mógł zmniejszyć odczyt do temperatury poniżej zera. https://audi80.pl/download.htm?id=10050marszall pisze:No wlasnie nie wiem co z tym zrobic, moze oszukac IAT nie zaszkodzi ale o ile? I jakim opornikiem?
A może zrobienie, aby regulator ciśnienia paliwa dawał ciśnienie względem podciśnienia w kolektorze, to jakiś sposób. Ustaw tak, aby przy podciśnieniu w kolektorze 0,35-0,50bara, było względem atmosferycznego tyle, ile w oryginale, a po depnięciu zwiększy ci się o te 0,65-0,50 bara względem atmosferycznego.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tylko za bardzo nie ma obrabiać jakiego sygnału w takim sterowniku piggyback. Chyba że przepuścić przez niego sygnał TPS, zwiększyć ciśnienie paliwa i przy przymkniętej przepustnicy zmodyfikować kąt jaki widzi ECU aby dawało mniej paliwa i korekty były w okolicach 0%. Można by też próbować puścić przez niego sygnał z IAT.
Z tego co kojarzę z instrukcji Ecumastera DET3 to można puścić przez niego sterownie wtryskiwaczy typu full group (czyli podobnie jak działa mono w starszych vagach) i skracać/wydłużać sygnał w zależności od obrotów i obciążenia:
Choć dla tego tego sposobu tańszą alternatywą mogłoby być zastosowanie sterownika od sekwencyjnego lpg. Tylko najlepiej takiego z możliwością korekt po obrotach.
Ale nie wiem czy nie prościej już by było aby piggyback z funkcją samodzielnego sterowania wtryskiem paliwa bezpośrednio sterował wtryskiwaczem.
Z tego co kojarzę z instrukcji Ecumastera DET3 to można puścić przez niego sterownie wtryskiwaczy typu full group (czyli podobnie jak działa mono w starszych vagach) i skracać/wydłużać sygnał w zależności od obrotów i obciążenia:
Choć dla tego tego sposobu tańszą alternatywą mogłoby być zastosowanie sterownika od sekwencyjnego lpg. Tylko najlepiej takiego z możliwością korekt po obrotach.
Ale nie wiem czy nie prościej już by było aby piggyback z funkcją samodzielnego sterowania wtryskiem paliwa bezpośrednio sterował wtryskiwaczem.
To trzeba by wyrównać aby w całym closed loop korekty były jak najbliżej 0% a w open loop nie będzie korygowane.marszall pisze: jak mu podleje na gorze (wydluze czas wtrysku) to komp zobaczy po lambdzie za bogato i znow obetnie. Troche daremna robota
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Ja szykuje 16VT ale narazie jezdze na tym ABT bo troche mi sie jeszcze zejdzie.
A wkurzylem sie jak kumplowi nie moglem uciec a on ma seryjnego abt a u mnie wiekszy kolektor, wieksza przepustnica, rozwiercony wtrysk duzy dolo, zaplon na 20st. On ma tylko storzek.
U mnie avant z gazem u niego sedan sama benzyna i idziemy leb w leb.
Pomyslalem zatem ze czegos tu u mnie jeszcze brakuje
A wkurzylem sie jak kumplowi nie moglem uciec a on ma seryjnego abt a u mnie wiekszy kolektor, wieksza przepustnica, rozwiercony wtrysk duzy dolo, zaplon na 20st. On ma tylko storzek.
U mnie avant z gazem u niego sedan sama benzyna i idziemy leb w leb.
Pomyslalem zatem ze czegos tu u mnie jeszcze brakuje
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To już możesz sobie kupić jakąś elektronikę do sterowania wtryskiem aby na ABT złapać praktyki. Nawet jeden kolega na forum z Łukowa chyba ma albo miał mieć sondę λ szerokopasmową to może w przystępnej cenie by się to wystroiło.marszall pisze:Ja szykuje 16VT ale narazie jezdze na tym ABT bo troche mi sie jeszcze zejdzie.
Co do wyścigu to twój avant jest trochę cięższy + butla też kilka kg, więc pewnie gdyby nie różnica masy to wyszedłbyś na prowadzenie.
marszall pisze: A wkurzylem sie jak kumplowi nie moglem uciec a on ma seryjnego abt a u mnie wiekszy kolektor, wieksza przepustnica, rozwiercony wtrysk duzy dolo, zaplon na 20st. On ma tylko storzek.
U mnie avant z gazem u niego sedan sama benzyna i idziemy leb w leb.
Pomyslalem zatem ze czegos tu u mnie jeszcze brakuje
E tam łeb w łeb :mrgreen: byłem z przodu ale cichooo podlej to zobaczymy ja u siebie znalazłem powód przyrostu mocy ale to jakoś w tygodniu podskocze i zobaczymy u cibeie czy to działa narazie cisza <ok>
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok