Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[B4 1.9 TDI 1Z] napinacz paska wieloklinowego

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 10 kwie 2014, 21:38

Napinacz ten z tylu na prętem napinającym?

martita8506
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:50

Post autor: martita8506 » 11 kwie 2014, 21:03

dokładnie taki jak kolega wyżej napisał z prętem napinającym taki mi padł.

[ Dodano: 2014-04-11, 21:35 ]
fota czy to taki napinacze chodziło mozesz m doradzic ktory to z nich bozmek.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 11 kwie 2014, 21:43

Ten 1 od góry to jest napinacz z audi 80 1.9 tdi. <ok>

martita8506
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:50

Post autor: martita8506 » 11 kwie 2014, 22:44

dziekuje za pomoc pozdrawiam.

mielarz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 11 sie 2010, 22:15

Post autor: mielarz » 29 kwie 2014, 22:14

Ja puki co jeżdżę na zapieczonym napinaczu, zauwarzyłem to przy wymianie rozrządu i stwierdziłem że jeżeli do tej pory wszystko działało ok to spróbuje to tak zostawić. Wymieniłem pasek (BOSCH) i rolkę napinacza (INA), pasek naciągnołem podbijając pręt napinacza do góry i wszystko jak narazie jest ok.

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 02 maja 2014, 14:34

UKI_XX pisze:dokładnie, z tego co się orientuję to za samą wymianę uszczelek pod nastawnikiem biorą ok 300zł :shock: a koszt uszczelek to 7-8zł/szt, a wymiana i ustawienie dawki to góra 30 minut roboty i wielkiej w tym filozofii nie ma
to chyba u ciebie tyle biora - bo ja za uszczelki i wymiane maksymalnie zaplaciłem 70 zl ... albo wam razrzad rozpinali i pompe na stol i wtedy wymiana uszczelek - bo inaczej nie da sie wytlumaczyc tych 300 zl xD
odgrzałem kotleta :D hehe

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

audi 80 b4[1z] Montaz paska wielorowkowego...

Post autor: Tomcionerwus » 04 maja 2014, 21:25

Witam...
Od wczoraj morduje si ez montazem paska wielorowkowego....
Mam sprezarke klimy... Teraz pytaniejak nalezy postepowac w trakcie montzau tego paska bo jedni mi tłumacza inaczej drudzy inaczej mozna oszalec juz zniszczyłęm jeden pasek i pieniadze i znowu musze wydac 40zł na nowy pasek....

Prosze o konkretne rady jak to zmontowac do kupy tak zeby nieuszkodzic paska....

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 04 maja 2014, 21:31

Ja ciagne 19stka oczkowa śrubę napinacza w dół a druga osoba zaklada pasek. Pewnie mozna samemu to zrobić ale ja mam lekko zapieczony napinacz i trochę nie idzie

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 04 maja 2014, 22:39

pkrr pisze:Ja ciagne 19stka oczkowa śrubę napinacza w dół a druga osoba zaklada pasek. Pewnie mozna samemu to zrobić ale ja mam lekko zapieczony napinacz i trochę nie idzie


aha dzienki za pomoc.. jutro kupie se pasek i moze uda mi sie samemu zamontowac....

krzysiek21_01_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz

Post autor: krzysiek21_01_1989 » 05 maja 2014, 20:03

Jak jest zapieczony napinacz to proponowałbym wyłączyć zapłon wysoki bieg, np.5, dwoch ludzi do pomocy i pchać auto do tyłu, 5 minut roboty, ale uwaga na dłonie:)

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 05 maja 2014, 22:38

Ja to robię inaczej ;-) zdejmuje osłonę silnika, odkręcam przednią poduszkę silnika (która na postoju nie trzyma) i mam idealny dostęp do napinacza, pasek założysz sam ale duże znaczenie ma stan napinacza, a raczej jego ramienia oraz tulejek :mrgreen:

martin186
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 18 paź 2009, 20:00
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: martin186 » 05 maja 2014, 23:11

A ja wciskam pasek zupełnie inaczej mam pręt zbrojeniowy lekko wygięty na jednym końcu wkładam miedzy ramie napinacza a śrubę rolki i ciągnę w stronę lewego błotnika wtedy rolka podnosi się na tyle że pasek można swobodnie wcisnąć.

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 05 maja 2014, 23:33

kubaaabee pisze:Ja to robię inaczej ;-) zdejmuje osłonę silnika, odkręcam przednią poduszkę silnika (która na postoju nie trzyma) i mam idealny dostęp do napinacza, pasek założysz sam ale duże znaczenie ma stan napinacza, a raczej jego ramienia oraz tulejek :mrgreen:

włąsnie zrobiłęm tak jak kolega radzi bo naiwygodniej mi było i mam spokoj ale co mi sie wydaj e ze jeszcze raz bede to rozbierał bo jak go odpaliłem to piski mi sie pojawiaja... pasek kupiełe firmy gates....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl