[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Pacjent A6 C4 1.9 TDi 1Z Seria
Co mówią logi ???
Brat chce chipować i założyć do tego wtryski 0,210. Pytanie do Mariusza- czy ten sterownik jest zamienny P&P z 16 Bit czy trzeba przekładać kabelki :?:
Dynamiczne:
3 i 11 na 3 biegu http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172190.html
3 i 4 na 4 biegu (krótkie bo brak warunków) - http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172191.html
4 i 8 http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172192.html
Statyczne:
Korekcje: http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172193.html
Statyczne grupa 0 w BS: http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172194.html
Statyczne Grupa 0 w MB: http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172195.html
Statyczne Grupa 7 w MB: http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172196.html
Statyczne Grupa 8 w BS: http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172197.html
Co mówią logi ???
Brat chce chipować i założyć do tego wtryski 0,210. Pytanie do Mariusza- czy ten sterownik jest zamienny P&P z 16 Bit czy trzeba przekładać kabelki :?:
Dynamiczne:
3 i 11 na 3 biegu http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172190.html
3 i 4 na 4 biegu (krótkie bo brak warunków) - http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172191.html
4 i 8 http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172192.html
Statyczne:
Korekcje: http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172193.html
Statyczne grupa 0 w BS: http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172194.html
Statyczne Grupa 0 w MB: http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172195.html
Statyczne Grupa 7 w MB: http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172196.html
Statyczne Grupa 8 w BS: http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172197.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tak ,jest zamienny ,na 16 tkę ,bez przekładnia kabelków .Jakiś czas temu zakładałem 16 tke do takiej A6 z dokładnie takim samym ECU ,niestety 90 cio konna jednostka w takiej budzie ,to porażka ,bo to wogule nie jedzie .Na szczęście wystarczyła sama zmiana kompa ,żeby zamieniła się w żwawe auto .Ale niestety ,w tym przypadku nie tak hip-hop ,bo wskazania z przepływki są mocno zaniżone,skutek <ok> mocno przycieta dawka paliwa ,i auto na pewno jest mocno zamulone i puki tego nie doprowadzi do ładu ,pożytku z chipa i wtrysków ,nie będzie Podmień mu przepływkę na swoją ,ewentualnie zrób test z diodąKrzysiek 84 pisze:Brat chce chipować i założyć do tego wtryski 0,210. Pytanie do Mariusza- czy ten sterownik jest zamienny P&P z 16 Bit czy trzeba przekładać kabelki :?:
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Logi z moją przepływkąMUNIOR pisze: Podmień mu przepływkę na swoją ,ewentualnie zrób test z diodą
3 i 11 na trzecim biegu: http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172296.html
3 i 11 na czwartym biegu: http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172298.html
3 i 11 na czwartym biegu próba druga: http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172299.html
Wracajac do tematu, od czasu uszczelnienia pompy i zmniejszenia dawki zrobilem kilkaset km na dluzszych odcinkach. Ostatnio wracajac z majowki po 200km trasy sprawdzilem 0-100 i wyszlo w granicach 14.5s, roznice wzledem wczesniejszych pomiarow: nizsza temp zewnetrzna bo bylo juz ciemno, paliwo z innej stacji "Huzar" wczesniej Orlen, porzadnie rozgrzany silnik po kilku godzinach jazdy zamiast kilkunastominutowej przejazdzki po miescie.
Wracajac do diody, to zapialem ja dymienia z nia i bez niej nie ma (przynajmniej na tyle zeby bylo widac cos w lusterku) wiec bede szukal wtryskow. Z dioda jest odczuwalna roznica powyzej 3k rpm gdzie moj przeplywomierz tnie juz dawke, dol takze jest troche mocniejszy, ale polosi nie ukreca
Wracajac do diody, to zapialem ja dymienia z nia i bez niej nie ma (przynajmniej na tyle zeby bylo widac cos w lusterku) wiec bede szukal wtryskow. Z dioda jest odczuwalna roznica powyzej 3k rpm gdzie moj przeplywomierz tnie juz dawke, dol takze jest troche mocniejszy, ale polosi nie ukreca
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Logi dziesiejsze Mojej Audiczki:
Grupa 3 i 4 http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172450.html
Grupa 8 i 11: http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172451.html
Grupa 3 i 4 http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172450.html
Grupa 8 i 11: http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172451.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Przepływka ładnie ,wręcz idealnie ....ale 004 z dynamicznym kątem nie do końca :roll: powyżej 3 tys nie bardzo może wyrobić z żadanymi przez ECU wartościami ...wysterowanie n108 na maxa ,bo powyżej 96 % ,a efekt nie za bardzo zrób jakiś dłuższy log 004,bo ten kończy się w najciekawszym momencieKrzysiek 84 pisze:Logi dziesiejsze Mojej Audiczki:
Grupa 3 i 4 http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172450.html
Grupa 8 i 11: http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172451.html
Witam. Proszę o analizę logów. Audi A4 B6 1.9 TDI silnik: AVF 2004r . Auto "świeże" więc chciałbym sprawdzić osprzęt przed wirusem. Główny problem to nierówna praca zimnego silnika i duże spalanie w mieście. Mniej więcej wiem w czym jest problem ale proszę o fachową ocenę.
Dzięki
logi statyczne:
measuring blocks+basic settings:
log 000 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173455.html
log 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173456.html
log 011 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173457.html
measuring blocks:
log 001 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173459.html
log 004 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173460.html
log 007 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173461.html
log 013 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173462.html
log 018 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173463.html
log 023 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173464.html
logi dynamiczne:
log 000 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173450.html
log 001 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173446.html
log 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173447.html
log 004 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173449.html
log 008 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173452.html
log 010 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173448.html
log 011 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173451.html
Dzięki
logi statyczne:
measuring blocks+basic settings:
log 000 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173455.html
log 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173456.html
log 011 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173457.html
measuring blocks:
log 001 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173459.html
log 004 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173460.html
log 007 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173461.html
log 013 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173462.html
log 018 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173463.html
log 023 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173464.html
logi dynamiczne:
log 000 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173450.html
log 001 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173446.html
log 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173447.html
log 004 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173449.html
log 008 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173452.html
log 010 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173448.html
log 011 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173451.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
- Lokalizacja: Poznań
Witam,
doszedłem do tego momentu
Na kompie Win7, ale uruchamiam jako administrator i w zgodności z XP.
Kabel KKL - jakiś stary i przejściówka OBDII na I
Start Baud ustawiam raz na 0 raz na 240 - bez zmian
Podczas próby połączenia co jakiś czas 2xmrugnie kontrolka check - czyli jakoś sygnał jest wysyłany, ale nie odbiera.
doszedłem do tego momentu
Na kompie Win7, ale uruchamiam jako administrator i w zgodności z XP.
Kabel KKL - jakiś stary i przejściówka OBDII na I
Start Baud ustawiam raz na 0 raz na 240 - bez zmian
Podczas próby połączenia co jakiś czas 2xmrugnie kontrolka check - czyli jakoś sygnał jest wysyłany, ale nie odbiera.
Czy mógłbym prosić o skonsultowanie logów
Grypy 003,011,008 (wiem, że za dużo na raz ale chciałem zobaczyć ograniczenia dymienia, 3 bieg od 9.01 sek, 4 bieg od 25.33, chyba wszystko jest dobrze ):
http://vaglog.rtnet.pl/marek.iwaniak_175339.html
Grupa 004 (3 bieg od 6.49 sek):
http://vaglog.rtnet.pl/marek.iwaniak_175340.html
Martwi mnie, że od 3200 zaworek nie daje rady.
Czy to go kwalifikuje do wymiany?
Czy jego niedomaganie w wysokich partiach obrotów ma jakiś wpływ na prace pompy w normalnych warunkach?
Męczy mnie kwestia doładowania. Rozumiem, że pełne doładowanie 1,1bar turbawka pompuje przy pełnym bucie, a w czasie w miarę normalnej jazdy jest znacznie niższe 0,2-0,8.
Grypy 003,011,008 (wiem, że za dużo na raz ale chciałem zobaczyć ograniczenia dymienia, 3 bieg od 9.01 sek, 4 bieg od 25.33, chyba wszystko jest dobrze ):
http://vaglog.rtnet.pl/marek.iwaniak_175339.html
Grupa 004 (3 bieg od 6.49 sek):
http://vaglog.rtnet.pl/marek.iwaniak_175340.html
Martwi mnie, że od 3200 zaworek nie daje rady.
Czy to go kwalifikuje do wymiany?
Czy jego niedomaganie w wysokich partiach obrotów ma jakiś wpływ na prace pompy w normalnych warunkach?
Męczy mnie kwestia doładowania. Rozumiem, że pełne doładowanie 1,1bar turbawka pompuje przy pełnym bucie, a w czasie w miarę normalnej jazdy jest znacznie niższe 0,2-0,8.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zaworek n108 ,jak działa ,to sprawny ...a na to że dynamicznego nie dociaga do wartości żądanych , wpływ może mieć zbyt wczesne "puszczanie" paliwa ,przez króciec powrotny na nastawniku ,co skutkuje zbyt małym ciśnieniem wewnętrznym w pompie ,ewentualnie brudne sitko na n108 ,ewentualnie wyrobiony fizycznie ,timing w pompie ,czyli tłoczek i miejsce jego pracy,ale to ostatnie raczej mało prawdopodobne 8-) Reszta parametrów ,czyli ciśnienie doładowania ,przepływka Okmareki pisze:Martwi mnie, że od 3200 zaworek nie daje rady.
Czy to go kwalifikuje do wymiany?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Logi Kolegi Łukasza https://audi80.pl/lszyper,u,26533.htm
Trochę poddymia mu auto, zetor po przekładce z pompą i wtryskami AFN.
Logi robione na 3 biegu
Grupa 3 i 4 :
http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_176841.html
Grupa 8 i 11 :
http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_176842.html
Trochę poddymia mu auto, zetor po przekładce z pompą i wtryskami AFN.
Logi robione na 3 biegu
Grupa 3 i 4 :
http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_176841.html
Grupa 8 i 11 :
http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_176842.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No przydymia ,bo programik jest na 1,2 bara ,a w rzeczywistości osiąga max 0,9 bara,czyli jak ori ....paliwko się leje po tuningu ,a powietrza za mało,więc dym raczej będzie Także zaślepić EGR ,jak nie zaslepiony i szukać gdzie ucieka doładowanie ,ewntualnie zmierzyć doładowanie ze zdjętym weżykiem z gruszki.Się Krzysiu orobisz tych logów :mrgreen:Krzysiek 84 pisze:Trochę poddymia mu auto, zetor po przekładce z pompą i wtryskami AFN.
Ostatnio zmieniony 22 cze 2014, 22:42 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko