Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 06 maja 2014, 19:58

Pacjent A6 C4 1.9 TDi 1Z Seria
Co mówią logi ???
Brat chce chipować i założyć do tego wtryski 0,210. Pytanie do Mariusza- czy ten sterownik jest zamienny P&P z 16 Bit czy trzeba przekładać kabelki :?:

Dynamiczne:
3 i 11 na 3 biegu http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172190.html
3 i 4 na 4 biegu (krótkie bo brak warunków) - http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172191.html

4 i 8 http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172192.html

Statyczne:
Korekcje: http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172193.html

Statyczne grupa 0 w BS: http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172194.html

Statyczne Grupa 0 w MB: http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172195.html

Statyczne Grupa 7 w MB: http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172196.html

Statyczne Grupa 8 w BS: http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172197.html

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 maja 2014, 21:11

Krzysiek 84 pisze:Brat chce chipować i założyć do tego wtryski 0,210. Pytanie do Mariusza- czy ten sterownik jest zamienny P&P z 16 Bit czy trzeba przekładać kabelki :?:
Tak ,jest zamienny ,na 16 tkę ,bez przekładnia kabelków .Jakiś czas temu zakładałem 16 tke do takiej A6 z dokładnie takim samym ECU ,niestety 90 cio konna jednostka w takiej budzie ,to porażka ,bo to wogule nie jedzie :-P .Na szczęście wystarczyła sama zmiana kompa ,żeby zamieniła się w żwawe auto .Ale niestety ,w tym przypadku nie tak hip-hop ,bo wskazania z przepływki są mocno zaniżone,skutek <ok> mocno przycieta dawka paliwa ,i auto na pewno jest mocno zamulone :-/ i puki tego nie doprowadzi do ładu ,pożytku z chipa i wtrysków ,nie będzie :-/ Podmień mu przepływkę na swoją ,ewentualnie zrób test z diodą

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 maja 2014, 18:41

MUNIOR pisze: Podmień mu przepływkę na swoją ,ewentualnie zrób test z diodą
Logi z moją przepływką
3 i 11 na trzecim biegu: http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172296.html

3 i 11 na czwartym biegu: http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172298.html

3 i 11 na czwartym biegu próba druga: http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172299.html

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 maja 2014, 19:48

Znacznie lepiej ,ale nadal nie jest tak jak powinno być :-/ Gdzies musi być nieszczelność...najlepiej jakbyś zrobił jeszczce 003 ,swoim autem ,to przynajmniej będzie pewne że twoja przepływka jest ok. 8-)

oOo

Post autor: oOo » 09 maja 2014, 19:46

Wracajac do tematu, od czasu uszczelnienia pompy i zmniejszenia dawki zrobilem kilkaset km na dluzszych odcinkach. Ostatnio wracajac z majowki po 200km trasy sprawdzilem 0-100 i wyszlo w granicach 14.5s, roznice wzledem wczesniejszych pomiarow: nizsza temp zewnetrzna bo bylo juz ciemno, paliwo z innej stacji "Huzar" wczesniej Orlen, porzadnie rozgrzany silnik po kilku godzinach jazdy zamiast kilkunastominutowej przejazdzki po miescie.

Wracajac do diody, to zapialem ja dymienia z nia i bez niej nie ma (przynajmniej na tyle zeby bylo widac cos w lusterku) wiec bede szukal wtryskow. Z dioda jest odczuwalna roznica powyzej 3k rpm gdzie moj przeplywomierz tnie juz dawke, dol takze jest troche mocniejszy, ale polosi nie ukreca :P

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 09 maja 2014, 19:59

Logi dziesiejsze Mojej Audiczki:
Grupa 3 i 4 http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172450.html

Grupa 8 i 11: http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172451.html

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 maja 2014, 20:23

Krzysiek 84 pisze:Logi dziesiejsze Mojej Audiczki:
Grupa 3 i 4 http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172450.html

Grupa 8 i 11: http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_172451.html
Przepływka ładnie ,wręcz idealnie ....ale 004 z dynamicznym kątem nie do końca :roll: powyżej 3 tys nie bardzo może wyrobić z żadanymi przez ECU wartościami ...wysterowanie n108 na maxa ,bo powyżej 96 % ,a efekt nie za bardzo :-/ zrób jakiś dłuższy log 004,bo ten kończy się w najciekawszym momencie ;-)

Awatar użytkownika
kowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 20 gru 2007, 20:46
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: kowal » 18 maja 2014, 14:26

Witam. Proszę o analizę logów. Audi A4 B6 1.9 TDI silnik: AVF 2004r . Auto "świeże" więc chciałbym sprawdzić osprzęt przed wirusem. Główny problem to nierówna praca zimnego silnika i duże spalanie w mieście. Mniej więcej wiem w czym jest problem ale proszę o fachową ocenę.
Dzięki

logi statyczne:
measuring blocks+basic settings:
log 000 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173455.html
log 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173456.html
log 011 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173457.html

measuring blocks:
log 001 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173459.html
log 004 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173460.html
log 007 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173461.html
log 013 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173462.html
log 018 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173463.html
log 023 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173464.html

logi dynamiczne:
log 000 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173450.html
log 001 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173446.html
log 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173447.html
log 004 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173449.html
log 008 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173452.html
log 010 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173448.html
log 011 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_173451.html

Radzio2121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Radzio2121 » 21 maja 2014, 08:08

Witam,

doszedłem do tego momentu

Obrazek

Na kompie Win7, ale uruchamiam jako administrator i w zgodności z XP.

Kabel KKL - jakiś stary i przejściówka OBDII na I

Start Baud ustawiam raz na 0 raz na 240 - bez zmian


Podczas próby połączenia co jakiś czas 2xmrugnie kontrolka check - czyli jakoś sygnał jest wysyłany, ale nie odbiera.

mareki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 28 sty 2013, 10:23
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: mareki » 08 cze 2014, 17:05

Czy mógłbym prosić o skonsultowanie logów :)

Grypy 003,011,008 (wiem, że za dużo na raz ale chciałem zobaczyć ograniczenia dymienia, 3 bieg od 9.01 sek, 4 bieg od 25.33, chyba wszystko jest dobrze ):
http://vaglog.rtnet.pl/marek.iwaniak_175339.html

Grupa 004 (3 bieg od 6.49 sek):
http://vaglog.rtnet.pl/marek.iwaniak_175340.html

Martwi mnie, że od 3200 zaworek nie daje rady.
Czy to go kwalifikuje do wymiany?
Czy jego niedomaganie w wysokich partiach obrotów ma jakiś wpływ na prace pompy w normalnych warunkach?

Męczy mnie kwestia doładowania. Rozumiem, że pełne doładowanie 1,1bar turbawka pompuje przy pełnym bucie, a w czasie w miarę normalnej jazdy jest znacznie niższe 0,2-0,8.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 cze 2014, 17:37

mareki pisze:Martwi mnie, że od 3200 zaworek nie daje rady.
Czy to go kwalifikuje do wymiany?
Zaworek n108 ,jak działa ,to sprawny ...a na to że dynamicznego nie dociaga do wartości żądanych , wpływ może mieć zbyt wczesne "puszczanie" paliwa ,przez króciec powrotny na nastawniku ,co skutkuje zbyt małym ciśnieniem wewnętrznym w pompie ,ewentualnie brudne sitko na n108 ,ewentualnie wyrobiony fizycznie ,timing w pompie ,czyli tłoczek i miejsce jego pracy,ale to ostatnie raczej mało prawdopodobne 8-) Reszta parametrów ,czyli ciśnienie doładowania ,przepływka Ok

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 cze 2014, 22:26

Logi Kolegi Łukasza https://audi80.pl/lszyper,u,26533.htm
Trochę poddymia mu auto, zetor po przekładce z pompą i wtryskami AFN.
Logi robione na 3 biegu

Grupa 3 i 4 :
http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_176841.html

Grupa 8 i 11 :
http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_176842.html

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 cze 2014, 22:39

Krzysiek 84 pisze:Trochę poddymia mu auto, zetor po przekładce z pompą i wtryskami AFN.
No przydymia ,bo programik jest na 1,2 bara ,a w rzeczywistości osiąga max 0,9 bara,czyli jak ori ....paliwko się leje po tuningu ,a powietrza za mało,więc dym raczej będzie ;-) Także zaślepić EGR ,jak nie zaslepiony i szukać gdzie ucieka doładowanie ,ewntualnie zmierzyć doładowanie ze zdjętym weżykiem z gruszki.Się Krzysiu orobisz tych logów :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 22 cze 2014, 22:42 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 cze 2014, 22:42

Podziękował za szybką odpowiedź <piwo>

lszyper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 30 lip 2011, 14:16
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: GIŻYCKO

Post autor: lszyper » 23 cze 2014, 14:04

Dzięki Munior za odpowiedz. egr zaślepiony już dawno nawet ostatnio sprawdzałem czy przypadkiem blachy nie przepaliło ale wszystko ok . Wszystkie węże sprawdziłem i są całe ale chyba spod kolektora ucieka muszę uszczelkę zmienić i wtedy zobaczymy, a tak po za tym wszystko dobrze?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl