[B4 1.9TDI 1Z] grzanie sie swiec w + temperaturach...
siemka , ja borykam się z kontrolka od świec żarowych , problem polega na tym że w ogóle na zapłonie nie zapala się kontrolka od świec żarowych , ale odpala normalnie. Ale jak tylko już jest przymrozek temp na dworze 4-5 stopni to silnik odpala normalnie i jak silnik pracuje koło 10s to zapala się wtedy kontrolka od świec żarowych i bardzo długo świeci potem znika , ale np jak się zgasi silnik i znów zapali to znów ponawia się sytuacja albo już się nie zapala . dzieje się to tylko jak jest niska temp bo jak normalna to nic się nie zapal itp
-
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
- Lokalizacja: Brzozów
kolego trudno mi jest odpowiedziec co moze bolec Twoje autko...Ja stosuje czasem metode prób i błedów wiaze sie to czasem z kosztami ale bynajmniej doszedłem do czegoś sam a nie mechanior zje kupe pieniedzy a to bedzie jakaś głupotka.Nie bede Cie wprowadzał w bład ale najlepiej jak do kolegi MUNIORA sie odezwiesz na PW napewno cos Ci pomoze pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
witam.
umnie znowu jest tak zewezme przekrece na zaplon i kontrolka od swiec swieci 2 sekundy i gasnie i wtedy krecde rozrusznikiem. ale zawsze sa jakies problemy....
prosze mi powiedziec czy swiece zarowe po przekrecenieu kluczykiem na rozruch to jeszcze grzeje swiecami... bo zaczynam sie bac o okres zimowy ze bede miał problemy...
umnie znowu jest tak zewezme przekrece na zaplon i kontrolka od swiec swieci 2 sekundy i gasnie i wtedy krecde rozrusznikiem. ale zawsze sa jakies problemy....
prosze mi powiedziec czy swiece zarowe po przekrecenieu kluczykiem na rozruch to jeszcze grzeje swiecami... bo zaczynam sie bac o okres zimowy ze bede miał problemy...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
W tdi na nowszym osprzecie,czyli z nastawnikiem indukcyjnym ,ma zawsze mrugnąć na pół sekundy ,nawet latem ....na starszym osprzecie , wogule nie mrugnie...zapala się tylko jak grzeją swiece ,czyli ok.+5stopni ....Jak się zapala latem ,do sprawdzenia vagiem temperatura "widziana " przez ECU ,nie mylić z temp.na blacieTomcionerwus pisze:prosze mi powiedziec czy swiece zarowe po przekrecenieu kluczykiem na rozruch to jeszcze grzeje swiecami
a na kompie 16bit jak sprawa wygląda? bo mi się nie świeci <osohozi>MUNIOR pisze:W tdi na nowszym osprzecie,czyli z nastawnikiem indukcyjnym ,ma zawsze mrugnąć na pół sekundy ,nawet latem ....na starszym osprzecie , wogule nie mrugnie...zapala się tylko jak grzeją swiece ,czyli ok.+5stopni ....Jak się zapala latem ,do sprawdzenia vagiem temperatura "widziana " przez ECU ,nie mylić z temp.na blacieTomcionerwus pisze:prosze mi powiedziec czy swiece zarowe po przekrecenieu kluczykiem na rozruch to jeszcze grzeje swiecami
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
Ja mam 16bit z wirusem, i normalnie się zaświeca i gaśnie, osprzęt PIERBURG, oczywiście <ok>pkrr pisze:a na kompie 16bit jak sprawa wygląda? bo mi się nie świeci <osohozi>MUNIOR pisze:W tdi na nowszym osprzecie,czyli z nastawnikiem indukcyjnym ,ma zawsze mrugnąć na pół sekundy ,nawet latem ....na starszym osprzecie , wogule nie mrugnie...zapala się tylko jak grzeją swiece ,czyli ok.+5stopni ....Jak się zapala latem ,do sprawdzenia vagiem temperatura "widziana " przez ECU ,nie mylić z temp.na blacieTomcionerwus pisze:prosze mi powiedziec czy swiece zarowe po przekrecenieu kluczykiem na rozruch to jeszcze grzeje swiecami
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak wcześniej siedział sterownik 021D ,to zakładając 16 tkę ,trzeba przełozyć dwa piny we wtyczce .Pin 27 przepiąć pod 48 ,a 48 pod 26 .Gdy wcześniej mieliśmy sterownik 021AP ,kontrolka działa normalnie,bo pinologia identyczna 8-)pkrr pisze:a na kompie 16bit jak sprawa wygląda? bo mi się nie świeci
i tu leży pies pogrzebany, dziękiMUNIOR pisze:Jak wcześniej siedział sterownik 021D ,to zakładając 16 tkę ,trzeba przełozyć dwa piny we wtyczce .Pin 27 przepiąć pod 48 ,a 48 pod 26 .Gdy wcześniej mieliśmy sterownik 021AP ,kontrolka działa normalnie,bo pinologia identyczna 8-)pkrr pisze:a na kompie 16bit jak sprawa wygląda? bo mi się nie świeci
Podczepię się z dwoma pytaniami:
1. Mam 16bitowca i przerobioną wtyczkę. Czy mogę do tej wtyczki bez przeróbek podłączyć ponownie 021D? Ewentualnie co nie będzie działać ?
2. Mariusz kiedyś na forum pisałeś, że na okres zimowy zakładasz seryjny sterownik, bo i tak nie ma gdzie poszaleć, no i że spalanie mniejsze będzie. Czy dalej to praktykujesz? Czy jest jakaś różnica w spalaniu? Jak wyglądałoby spalanie na ori sterowniku z wtryski AFN?
1. Mam 16bitowca i przerobioną wtyczkę. Czy mogę do tej wtyczki bez przeróbek podłączyć ponownie 021D? Ewentualnie co nie będzie działać ?
2. Mariusz kiedyś na forum pisałeś, że na okres zimowy zakładasz seryjny sterownik, bo i tak nie ma gdzie poszaleć, no i że spalanie mniejsze będzie. Czy dalej to praktykujesz? Czy jest jakaś różnica w spalaniu? Jak wyglądałoby spalanie na ori sterowniku z wtryski AFN?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wszystko będzie działać ,prucz kontrolki świec żarowych i ewentualnie (bo nie kazde auto posiada ) podgrzewacza płynumareki pisze:Mam 16bitowca i przerobioną wtyczkę. Czy mogę do tej wtyczki bez przeróbek podłączyć ponownie 021D? Ewentualnie co nie będzie działać ?
Nie praktykuje ,bo rzadko kiedy mam jakiś ori sterownik a spalania już od dawna nie sprawdzam ,bo litrą w tą ,czy w tamtą dawno przestałem się przejmować 8-) Jak 16 tka ori ,to żadnej zauważalnej róznicy w spalaniu nie będzie ,czy na ori wtryskach ,czy na AFN-ach 8-)Mariusz kiedyś na forum pisałeś, że na okres zimowy zakładasz seryjny sterownik, bo i tak nie ma gdzie poszaleć, no i że spalanie mniejsze będzie. Czy dalej to praktykujesz? Czy jest jakaś różnica w spalaniu? Jak wyglądałoby spalanie na ori sterowniku z wtryski AFN?