Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT 90KM] Zgasł podczas jazdy i nie odpala.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kwiot
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 08 gru 2013, 19:43

Post autor: kwiot » 12 maja 2014, 20:55

Faktycznie tak jest tylko, że po przekręceniu kluczyka zawsze słyszałem odgłos pompującego się paliwa po czym przestawało.
Teraz tego odgłosu brak.
Odpiąłem przewód od pompki i faktycznie na początku napięcie jest potem dopiero pojawia się gdy kręci rozrusznik.
Czy mogła paść pompka??
Jak ją sprawdzić ewentualnie wyjąć.
Tak żeby później po mnie nie został lej...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 maja 2014, 21:04

Odkręć powrót powrotny paliwa od wtrysku i zobacz czy będzie z wtrysku sikało paliwo. Jeśli nie będzie odpowiedniego ciśnienia to nic nie poleci bo pompka nie przepchnie paliwa przez regulator ciśnienia.

kwiot
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 08 gru 2013, 19:43

Post autor: kwiot » 12 maja 2014, 21:05

A jest możliwość sprawdzenia pompki?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 maja 2014, 21:08

Wyżej napisałem, jak pompka nie daje ciśnienia, które upuszczałby do węża powrotnego regulator ciśnienia paliwa to pompka daje za niskie ciśnienia (albo niema paliwa).

kwiot
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 08 gru 2013, 19:43

Post autor: kwiot » 12 maja 2014, 21:09

aldi pisze:Odkręć powrót powrotny paliwa od wtrysku i zobacz czy będzie z wtrysku sikało paliwo. Jeśli nie będzie odpowiedniego ciśnienia to nic nie poleci bo pompka nie przepchnie paliwa przez regulator ciśnienia.
Ale jak pompka nie wytwarza ciśnienia to i tak nic nie siknie

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 maja 2014, 21:12

kwiot pisze:
aldi pisze:Odkręć powrót powrotny paliwa od wtrysku i zobacz czy będzie z wtrysku sikało paliwo. Jeśli nie będzie odpowiedniego ciśnienia to nic nie poleci bo pompka nie przepchnie paliwa przez regulator ciśnienia.
Ale jak pompka nie wytwarza ciśnienia to i tak nic nie siknie
Nosz kurde czego nie rozumiesz?:
paliwo leci z powrotu = ciśnienia dobre
paliwo nie leci = słabe ciśnienie więc pompka do wyrzucenia

kwiot
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 08 gru 2013, 19:43

Post autor: kwiot » 12 maja 2014, 21:19

aldi pisze:
kwiot pisze:
aldi pisze:Odkręć powrót powrotny paliwa od wtrysku i zobacz czy będzie z wtrysku sikało paliwo. Jeśli nie będzie odpowiedniego ciśnienia to nic nie poleci bo pompka nie przepchnie paliwa przez regulator ciśnienia.
Ale jak pompka nie wytwarza ciśnienia to i tak nic nie siknie
Nosz kurde czego nie rozumiesz?:
paliwo leci z powrotu = ciśnienia dobre
paliwo nie leci = słabe ciśnienie więc pompka do wyrzucenia
A regulator ciśnienia?
Jak Pompka sprawna a regulator do d... więc na powrocie też nie będę miał paliwa...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 maja 2014, 21:21

Regulator rzadko zawodzi, a jak już to może się z niego lać paliwo przez membranę. Jak chcesz sprawdzić tak jak należy ciśnienia paliwa to musisz wpiąć manometr w wąż doprowadzający paliwo.

kwiot
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 08 gru 2013, 19:43

Post autor: kwiot » 12 maja 2014, 21:30

Brak Paliwa na wypływie.
Po wyjęciu pompki da się ją spr czy na pewno to ona??

[ Dodano: 2014-05-13, 16:55 ]
Zaryzykowałem i spr pompkę na sucho.
Okazało się że pompka działa, to sprawdziłem ją przy zbiorniku paliwa z oryginalnymi przewodami zasilającymi- znowu działa.
Po włożeniu pompki do zbiornika na razie działa i samochód zapala.
Czy ktoś może wie co tu się dzieje (praktycznie bez naprawy) znowu działa.
Czy ktoś może podsunąć pomysł co spr by w przyszłości nie pojawił się ten sam problem :roll: ??

Erill
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 23 lut 2017, 18:13
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Erill » 24 lut 2017, 09:27

Witam. Odgrzeję temat.
Dzisiaj rano odpaliłem samochód, chodził około 2 minut na benzynie na postoju, po czym chciałem ruszyć. Dałem 2 tys obrotów, przełączył się na gaz i w drogę.
Ujechałem 50 metrów po czym samochód zgasł. Chciałem odpalic ponownie i po dłuższym kręceniu rozrusznikiem łapał jakby na dwa cylindry i pomimo otwierania przepustnicy nie miał siły się wkręcić na więcej niż 1,2tys obrotów, po czym znowu gasł. Tak było 2 razy, po czym przestał odpalać całkowicie.
Nie łapał ani na benzynie, ani awaryjnie na gazie. Gaz i benzyna są ;)
Wcześniej jeździł bez problemu.
Auto kupiłem dwa dni temu, wiec nie wiem nic na temat gdzie czego szukać.
Można prosić instrukcję krok po kroku z opisem gdzie i czego szukać? Aktualnie ładuję akumulator.
Samochód potrzebuję na jutro sprawny, bo już dzisiaj nie dojechałem do roboty...
Co mogę sprawdzić bez problemu to bezpieczniki (13) i przekaźniki. Tyle umiem, tyle wiem.
Chciałbym jeszcze sprawdzić:
drag_op pisze:Znalazłem dziś rano przyczynę tego stanu rzeczy w aucie ;) Przetarły się które idą do wtyczki od wtrysku, i narobiły zwarcia prawdopodobnie.
Gdzie jest taki wtrysk i jego wtyczka? Można jakieś zdjęcie?
Który to przewód paliwowy i jak dostać się do wtrysku, by sprawdzić czy leje?
Mechanik ze mnie żaden jeśli chodzi o samochody, choć Rometa Charta i Rometa Ogara 900 rozbierałem i składałem dla przyjemności z zamkniętymi oczyma. Nie chcę czegoś popsuć.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 24 lut 2017, 09:42

Erill pisze:Można prosić instrukcję krok po kroku z opisem gdzie i czego szukać?
https://audi80.pl/topics77/faq-co-zr ... t98745.htm
Erill pisze:Gdzie jest taki wtrysk i jego wtyczka? Można jakieś zdjęcie?
Który to przewód paliwowy i jak dostać się do wtrysku, by sprawdzić czy leje?
Wtrysk widać po zdjęciu górnej pokrywy filtra powietrza (dwa wkręty na środku "patelni" i zapinki dookoła).

Aby zobaczyć kostki idące do wtrysku to trzeba zajrzeć po obudowę filtra albo zdjąć obudowę (śrubki widać po zdjęciu góry filtra co wcześniej opisałem). Tam są dwie kostki to raczej dużo nie będziesz musiał szukać.

Erill
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 23 lut 2017, 18:13
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Erill » 24 lut 2017, 10:10

Nie wiem co było przyczyną. Wypiąłem bezpiecznik 13 i dalej nie odpalał. Kabelki na wtrysku są w opłakanym stanie. Zrezygnowany wypinałem i wpinałem kilkakrotnie każdą możliwą wtyczkę jaką znalazłem pod maską. Tak samo przekaźniki i bezpieczniki.
Niby nic to nie dało, ale zauważyłem dziwne zjawisko, a mianowicie wyłączając pompę paliwa i zostawiając centralkę LPG na benzynie, trzymając pedał gazu w podłodze przy kreceniu silnikiem "łapał" przypadkowe zapłony co jakiś czas. Skąd miał paliwo? Nie wiem, może go zalało wcześniej?
Postanowiłem zaryzykować i powpinałem wszystko, centralka dalej na benzynie, gaz w podłodze, rozruch iiiii w końcu zaskoczył. Na początku się dusił, ksztusił, ale po chwili już było ok. Na gazie też działa. Się naprawiło?
Teraz za to mam problem bo bardzo powoli schodzi z obrotów. Tzn do 1,8tys schodzi szybko, a później powoli opada aż do 1000-1100. Szczególnie na gazie, bo na benzynie działa lepiej.
Przez weekend zrobię diagnozę wszystkiego co pod maską, bo tak być nie może. Wcześniej było normalnie na "800".
Tak czy siak dziękuję za pomoc :)

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 24 lut 2017, 23:06

Witam.
Zrezygnowany wypinałem i wpinałem kilkakrotnie każdą możliwą wtyczkę jaką znalazłem pod maską. Tak samo przekaźniki i bezpieczniki.
Niby nic to nie dało, ale zauważyłem dziwne zjawisko, a mianowicie wyłączając pompę paliwa i zostawiając centralkę LPG na benzynie, trzymając pedał gazu w podłodze przy kreceniu silnikiem "łapał" przypadkowe zapłony co jakiś czas. Skąd miał paliwo?
W ABT po przekręceniu kluczyka słychać pracującą przez chwilę pompę paliwa i słychać charakterystyczne pyknięcie. Za tą czynność odpowiedzialny jest przekaźnik, który powoduje tą chwilową pracę pompy w celu uzyskania odpowiedniego ciśnienia na wtrysku przed odpaleniem auta. Kręcąc silnikiem miałeś dawkę paliwa wystarczającą do chwilowego załapywania na którymś cylindrze.
Teraz za to mam problem bo bardzo powoli schodzi z obrotów. Tzn do 1,8tys schodzi szybko, a później powoli opada aż do 1000-1100. Szczególnie na gazie, bo na benzynie działa lepiej.
Tutaj jest potrzebna regulacja LPG.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 lut 2017, 10:31

Erill pisze:Teraz za to mam problem bo bardzo powoli schodzi z obrotów. Tzn do 1,8tys schodzi szybko, a później powoli opada aż do 1000-1100. Szczególnie na gazie, bo na benzynie działa lepiej.
Bo pewnie masz ABT z nastawnikiem 6 pinowym. On ma funkcje przewietrzania katalizatora polegającą na zostawieniu uchylonej przepustnicy i odcięciu wtrysku. Na gazie nie odcina ci paliwa i przez to trzyma obroty. Można próbować zubażać mieszankę regulując lpg, aby nie wystarczającej ilości paliwa na utrzymanie obrotów albo odłączyć jeden z kabli od nastawnika przepustnicy aby ta funkcja się nie aktywowała. Jeszcze jeśli sterownik lpg to obsługuje można próbować ustawić cut-off.

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 25 lut 2017, 21:46

Witam.
Bo pewnie masz ABT z nastawnikiem 6 pinowym. On ma funkcje przewietrzania katalizatora polegającą na zostawieniu uchylonej przepustnicy i odcięciu wtrysku. Na gazie nie odcina ci paliwa i przez to trzyma obroty. Można próbować zubażać mieszankę regulując lpg, aby nie wystarczającej ilości paliwa na utrzymanie obrotów albo odłączyć jeden z kabli od nastawnika przepustnicy aby ta funkcja się nie aktywowała. Jeszcze jeśli sterownik lpg to obsługuje można próbować ustawić cut-off.
Też mam ABT z 6-cio pinowym nastawnikiem i funkcja uchylania przepustnicy, a co za tym idzie z samoistnym dodawaniem gazu. Ale działa to tylko podczas hamowania silnikiem. Nie występuje żadne zawieszanie się obrotów podczas tej operacji. Twój problem z wiszącymi obrotami na 1800 związany jest z potrzebą regulacji instalacji LPG. Przypuszczam, że to wieszanie się obrotów występuje, gdy podczas jazdy wyrzucisz na luz np. w celu dotoczenia się do skrzyżowania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl