Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] wyciek płynu chłodniczego 1Z

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

[B4 1.9 1Z] wyciek płynu chłodniczego 1Z

Post autor: misiekb4 » 13 maja 2014, 22:45

Wkońcu zlokalizowałem wyciek płynu w moim 1Z.
łyka go codzień trochę i z tego co widać tylko w tym miejscu, czyli
pod chłodniczką oleju(uszczelke i simering wymieniałem, olej w silniku ok).
Króćce są wporzadku, obejrzałem ostatnio ze znajomym niemal wszystko i tylko w tym miejscu gdzie ta fotka i jeden wąż lekko puszcza na klamrze.
Tylko jak uszczelnić to coś? Bo wygląda jakby ''ta wtyczka'' coś puszczała..

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

klikać opcję ''pokaż obrazek'' bo troche duży rozmiar.

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 13 maja 2014, 22:59

ta wtyczka to czujnik połorzenia wału,lub jak kto woli prędkości obrotowej silnika i tam płynu nie ma

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 maja 2014, 23:19

Ta "wtyczka" to czujnik położenia wału korbowego.
(przy okazji filtr Mann do Audi to 730/1 :mrgreen: )

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 14 maja 2014, 11:28

Filtr manna właśnie mam założony :P
I tak myślałem ze to własnie czujnik położenia wału.
Ale dlaczego właśnie płyn cieknie gdzieś z tej okolicy tam, oglądełem węże w pobliżu tego miejsca, kroćce i wydają się być ok :/

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 14 maja 2014, 11:45

Obejrzyj jeszcze dokładnie górny króciec przy wtrysku sterującym, czy podczas nocnego postoju spod spodu nie spływa gdzieś płyn. A podczas wymiany oleju jak wykręcisz filtr to możesz profilaktycznie wyjąć ten czujnik położenia wału i wyczyścić z opiłków jeśli będą jakieś.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 maja 2014, 12:56

misiekb4 pisze:Ale dlaczego właśnie płyn cieknie gdzieś z tej okolicy tam, oglądełem węże w pobliżu tego miejsca, kroćce i wydają się być ok :
<ok>
Krzysiek 84 pisze:Obejrzyj jeszcze dokładnie górny króciec przy wtrysku sterującym,
W 99% przypadków cieknie z tego króćca ,a czesto robi to tak powoli ,że widać to tylko po białym nalocie z odparowanego płynu 8-) Wtedy płynu ubywa ,a nigdzie nie cieknie :shock: tak się przynajmnij niektórym wydaje :mrgreen: ale czesto też widać i sam płyn ,a że niktórzy posiadają ori osłonę na silniku ,to nie wiele widać . Żadko w której tam nie cieknie ...paski i inne A4 z takim samym króćcem ,mają to samo ,czasem sączy się też z króćca z tyłu głowicy ,od strony ściany grodziowej ;-)

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 14 maja 2014, 22:34

ok zrobie tak jak zalecacie, dobiore się do tego króćca nad tym czujnikiem. dobkładnie bede obserwował i działać, dzieki za rady ;)

Awatar użytkownika
burdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 28 sie 2009, 11:54
Lokalizacja: Katowice

Post autor: burdi » 22 maja 2014, 08:33

Witam Panowie.
Postanowiłem się podpiąć pod temat.
Do wczoraj myślałem, że mam już za sobą problemy z płynem.
Jak już wspominałem w innym poście wymienione miałem:
- Króćce
- czujnik temperatury
- wąż główny
- Zbiornik wyrównawczy
- wąż z odpowietrznikiem

I po tych wszystkich operacjach udało się zlikwidować ubytki płynu.
Do wczoraj.
Po przyjechaniu do pracy i odstawieniu samochodu na parkingu pojawiła się spora kałuża.
Stan w zbiorniczku zmniejszył się o połowę.
Z konieczności dojechałem do domu, 15 km.
I zbiorniczek się praktycznie opróżnił.
Wstępnie obwiniałem króciec, ale po pierwsze był wymieniany,
a po 2 znalazłem takie coś, jak w załączonym zdjęciu.

Ponieważ silnik był gorący, sprawdziłem jedynie wizualnie i na 95% jestem pewny, że z tego miejsca płyn wycieka.

Zasadniczo pisze ten post, by potwierdzić swoje teorie co należy zrobić :)

Z góry dzięki !

Obrazek

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 22 maja 2014, 13:43

to jest uszczelka pod głowicą co na foto tylko jakaś w tym miejscu wyciśnięta,lub ubytek jest w głowicy albo w bloku i ktoś nawalił jakiegoś kitu

Awatar użytkownika
burdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 28 sie 2009, 11:54
Lokalizacja: Katowice

Post autor: burdi » 23 maja 2014, 13:58

Drodzy Forumowicze.
Jeżeli chodzi o wyciek, to z mojej strony temat wygląda na zamknięty.
Problemem nie była jednak jak sądziłem uszczelka, a jednak króciec.

I w tym miejscu chcę przestrzec wszystkich przed zakupem byle jakich części
(chociaż o ile sobie przypominam, kupiłem wtedy najdroższy, jaki był dostępny).
W każdym razie króciec nie pękł, a odkształcił się ( zamiast otworu okrągłego od strony głowicy był owal), a uszczelka praktycznie była sprasowana do zera.
Po wymianie króćca na chwilę obecną wycieków brak.

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 24 maja 2014, 20:21

a możesz dać fotke, lub opisać który to króciec dokładnie ??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 maja 2014, 20:59

misiekb4 pisze:który to króciec dokładnie ??
Jest tylko dwa ,z czego cieknie zwykle z jednego ,który aż bije po oczach :roll: ,a prowadzi do niego, gruby jak ręka i widoczny nawet dla kogoś z wadą wzroku ;-) ,górny wąż do chłodnicy ...Mnie kilka dni temu też króciec się rozciek ,i zrobił to nagle i niespodziewanie :-? ,w sumie nie dziwne ,bo oring pod nim ,po 20 latach ,jest tak zużyty i płaski ,że nie jest w stanie spełniać swojej roli ,jako uszczelniacz ;-)

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 25 maja 2014, 11:11

Ja po wymianie króćca na zamiennik miałem to samo, zaczęło cieknąc po miesiącu ale Loctite załatwił sprawę ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 maja 2014, 14:21

Od razu należy przy montażu posmarować jakimś silikonem bo bez tego ani rusz... No chyba że ktos ma dużo wolnego czasu i lubi to samo robić kilka razy.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 maja 2014, 17:13

hudy pisze:Od razu należy przy montażu posmarować jakimś silikonem bo bez tego ani rusz... No chyba że ktos ma dużo wolnego czasu i lubi to samo robić kilka razy.
No zobaczy się ,bo ja złożyłem wszystko na "sucho " ,czyli drugi ori króciec i nowy oring ...fabrycznie nie zauważyłem tam śladów jakiegokolwiek doszczelniacza ,więc od siebie również ,żadnego doszczelniacza nie dołożyłem ;-) Nie orginalnego króćca ,nie odważyłem się zakładać ,bo niechce mi się drugi raz tego robić ;-) Na szczęście króćca kupować nie musiałem ,bo miałem ori w super stanie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl