[B4 1.9 1Z] Sprawdzenie spalania
[B4 1.9 1Z] Sprawdzenie spalania
Panowie nie wiem czy w dobrym dziale daje temat ale mniejsza .
Otóż pytanie mam do was . Czy można w jakiś sposób sprawdzić spalanie chwilowe ? Np podczas jazdy podłączyć laptopa do kompa w samochodzie .i jakimś programem ? jak tak to jakim programem i jak to dokładnie zrobić .
Otóż pytanie mam do was . Czy można w jakiś sposób sprawdzić spalanie chwilowe ? Np podczas jazdy podłączyć laptopa do kompa w samochodzie .i jakimś programem ? jak tak to jakim programem i jak to dokładnie zrobić .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Normalnym vagiem ,ale wszystko łacznie z dawką paliwa ,musi być ori i wskazania raczej orientacyjne .I tego nie jestem pewien,ale chyba tylko na 16 bitowym kompie ...a może i na 8 bitowym ... <hmm> nie pamietam ,bo rzadko tam wchodzę Sprawdż sobie zdaje się w bloku 014 na vagu ,na jałowym pokazuje zdaje się 0,39 l/h...ale po kiego Ci taki mało wiarygodne pomiary :?: chwilowe spalanie przy deptaniu na niskich biegach 1,czy 2 ce ,to zwykle ok 20 -30 litrów ,wiec nie wiem co według tych wskazań można wywnioskować ,bo na pewno nie jakies miarodajne wyniki co do prawdziwego spalania tego auta.bazoo6 pisze:Czy można w jakiś sposób sprawdzić spalanie chwilowe ? Np podczas jazdy podłączyć laptopa do kompa w samochodzie .i jakimś programem ? jak tak to jakim programem i jak to dokładnie zrobić .
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Rozumiem chodzi o "telemetrie" kiedy jazda jest najbardziej oszczędna.
Jak nie ma obrotka zasada jest jedna. Silnik najmniej spala gdy go najmniej słychać <ok>
Zbyt wysokie obroty powodują głośniejszą pracę silnika i większe spalanie. Jednak zbyt niskie obroty dla TDI zwłaszcza z turbo bez VNT (zmiennej geometrii) powodują de facto jazdę na samym paliwie bez doladowania. Zwykle dla 1Z nie ma sensu jeździć poniżej 1800 rpm. Jak również powyżej 3000 rpm.
Lepiej delikatnie (bez nadmiernego pedałowania) "dociągnąć" silnik do 2600 -2800 i zmienić bieg na wyższy niż męczyć silnik na niedoładowaniu.
Turbo wstaje mniej więcej ok. 1600-1700 rpm. Da się wyczuć zresztą moment kiedy chodzi <ok>
Tak więc by jak najmniej spalić trzeba tak biegi zmieniać, by po zmianie na wyższy turbo już mogło w pełni pracować.
Dla lepszej orientacji możesz zrobić bardzo długi log dawki paliwa (grupa 001 w pierburgu). Jkaby swobodna jazda. Podzielić go na pseudo-ekonomiczną jazdę gdzie po zmianie masz 1700-1800 i naprawdę ekonomiczną gdzie po zmianie będziesz miał najlepiej około 2200 rpm. Przeliczysz dawkę razy rpm w danej chwili i sam dtwierdzisz <ok>
Więcej spalania idzie na osiąganie żądanych obrotów niż na ich utrzymanie.
Jak nie ma obrotka zasada jest jedna. Silnik najmniej spala gdy go najmniej słychać <ok>
Zbyt wysokie obroty powodują głośniejszą pracę silnika i większe spalanie. Jednak zbyt niskie obroty dla TDI zwłaszcza z turbo bez VNT (zmiennej geometrii) powodują de facto jazdę na samym paliwie bez doladowania. Zwykle dla 1Z nie ma sensu jeździć poniżej 1800 rpm. Jak również powyżej 3000 rpm.
Lepiej delikatnie (bez nadmiernego pedałowania) "dociągnąć" silnik do 2600 -2800 i zmienić bieg na wyższy niż męczyć silnik na niedoładowaniu.
Turbo wstaje mniej więcej ok. 1600-1700 rpm. Da się wyczuć zresztą moment kiedy chodzi <ok>
Tak więc by jak najmniej spalić trzeba tak biegi zmieniać, by po zmianie na wyższy turbo już mogło w pełni pracować.
Dla lepszej orientacji możesz zrobić bardzo długi log dawki paliwa (grupa 001 w pierburgu). Jkaby swobodna jazda. Podzielić go na pseudo-ekonomiczną jazdę gdzie po zmianie masz 1700-1800 i naprawdę ekonomiczną gdzie po zmianie będziesz miał najlepiej około 2200 rpm. Przeliczysz dawkę razy rpm w danej chwili i sam dtwierdzisz <ok>
Więcej spalania idzie na osiąganie żądanych obrotów niż na ich utrzymanie.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Wykonując dłuuuuugi log dynamiczny grupy 001. Masz tam obroty i dawkę aktualną. Jest to chyba najdokładniejsza metoda sprawdzania spalania chwilowego. Tylko vag ma swoją bezwładność i trzeba go wykonywać delikatnie bez gwałtownych ruchów pedałem gazu.
mg/R znaczy mg paliwa na cykl razy 4 razy obroty razy 60 i masz spalanie na 1h
Nie wiem tylko czy dawka podawana jest dla jednego cylindra (choć wydaje mi się, że tak) ponieważ w dalszych grupach jest podana dawka dla wszystkich cylindrów i wynosi więcej.
mg/R znaczy mg paliwa na cykl razy 4 razy obroty razy 60 i masz spalanie na 1h
Nie wiem tylko czy dawka podawana jest dla jednego cylindra (choć wydaje mi się, że tak) ponieważ w dalszych grupach jest podana dawka dla wszystkich cylindrów i wynosi więcej.