Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Sprawdzenie spalania

ODPOWIEDZ
bazoo6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:56

[B4 1.9 1Z] Sprawdzenie spalania

Post autor: bazoo6 » 14 maja 2014, 19:43

Panowie nie wiem czy w dobrym dziale daje temat ale mniejsza .
Otóż pytanie mam do was . Czy można w jakiś sposób sprawdzić spalanie chwilowe ? Np podczas jazdy podłączyć laptopa do kompa w samochodzie .i jakimś programem ? jak tak to jakim programem i jak to dokładnie zrobić .

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 maja 2014, 19:58

bazoo6 pisze:Czy można w jakiś sposób sprawdzić spalanie chwilowe ? Np podczas jazdy podłączyć laptopa do kompa w samochodzie .i jakimś programem ? jak tak to jakim programem i jak to dokładnie zrobić .
Normalnym vagiem ,ale wszystko łacznie z dawką paliwa ,musi być ori i wskazania raczej orientacyjne .I tego nie jestem pewien,ale chyba tylko na 16 bitowym kompie ...a może i na 8 bitowym ... <hmm> nie pamietam ,bo rzadko tam wchodzę ;-) Sprawdż sobie zdaje się w bloku 014 na vagu ,na jałowym pokazuje zdaje się 0,39 l/h...ale po kiego Ci taki mało wiarygodne pomiary :?: chwilowe spalanie przy deptaniu na niskich biegach 1,czy 2 ce ,to zwykle ok 20 -30 litrów ,wiec nie wiem co według tych wskazań można wywnioskować ,bo na pewno nie jakies miarodajne wyniki co do prawdziwego spalania tego auta.

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 14 maja 2014, 20:55

Mi wg BC na jedynce to i 50l pokazuje :mrgreen:

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 14 maja 2014, 21:23

Moje stare 021 AP (8 bit pokazywał). Na jałowych obrotach było 0,39 L/h.

I z tego co pamiętam tylko 14 mi nie czytał, to spalanie było w 15 czy dalszej grupie.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 14 maja 2014, 21:24

bazoo6 pisze:Czy można w jakiś sposób sprawdzić spalanie chwilowe ?
Przy pomocy interfejsu diagnostycznego ;-)

bazoo6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:56

Post autor: bazoo6 » 15 maja 2014, 16:22

Poprostu potrzebuje takich informacji . Np jakie jest spalanie podczas gdy jadę na czwartym biegu ze stałą prędkością 60km/h (nie wiem ile obrotów bo mam zegar ) albo przy stałej prędkości 80 na 5 biegu . czy np przy delikatnym rozpędzaniu od 30 do 60 .

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 15 maja 2014, 18:01

Rozumiem chodzi o "telemetrie" kiedy jazda jest najbardziej oszczędna.

Jak nie ma obrotka zasada jest jedna. Silnik najmniej spala gdy go najmniej słychać <ok>

Zbyt wysokie obroty powodują głośniejszą pracę silnika i większe spalanie. Jednak zbyt niskie obroty dla TDI zwłaszcza z turbo bez VNT (zmiennej geometrii) powodują de facto jazdę na samym paliwie bez doladowania. Zwykle dla 1Z nie ma sensu jeździć poniżej 1800 rpm. Jak również powyżej 3000 rpm.

Lepiej delikatnie (bez nadmiernego pedałowania) "dociągnąć" silnik do 2600 -2800 i zmienić bieg na wyższy niż męczyć silnik na niedoładowaniu.

Turbo wstaje mniej więcej ok. 1600-1700 rpm. Da się wyczuć zresztą moment kiedy chodzi <ok>

Tak więc by jak najmniej spalić trzeba tak biegi zmieniać, by po zmianie na wyższy turbo już mogło w pełni pracować.

Dla lepszej orientacji możesz zrobić bardzo długi log dawki paliwa (grupa 001 w pierburgu). Jkaby swobodna jazda. Podzielić go na pseudo-ekonomiczną jazdę gdzie po zmianie masz 1700-1800 i naprawdę ekonomiczną gdzie po zmianie będziesz miał najlepiej około 2200 rpm. Przeliczysz dawkę razy rpm w danej chwili i sam dtwierdzisz <ok>

Więcej spalania idzie na osiąganie żądanych obrotów niż na ich utrzymanie.

bazoo6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:56

Post autor: bazoo6 » 15 maja 2014, 19:02

czyli zmiany biegów około 2.200 - 2.500 .
tylko teraz pytanie jak to sprawdzić. przy jakiej prędkości np osiąga te 2.400 obrotów . nie wiem . jadąc na 3 biegu 50km/h ile mam wtedy obrotów . da rade to na lapkuj sprawdzić czy w jaki kolwiek inny sposób ?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 15 maja 2014, 19:27

Wykonując dłuuuuugi log dynamiczny grupy 001. Masz tam obroty i dawkę aktualną. Jest to chyba najdokładniejsza metoda sprawdzania spalania chwilowego. Tylko vag ma swoją bezwładność i trzeba go wykonywać delikatnie bez gwałtownych ruchów pedałem gazu.

mg/R znaczy mg paliwa na cykl razy 4 razy obroty razy 60 i masz spalanie na 1h

Nie wiem tylko czy dawka podawana jest dla jednego cylindra (choć wydaje mi się, że tak) ponieważ w dalszych grupach jest podana dawka dla wszystkich cylindrów i wynosi więcej.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 15 maja 2014, 23:09

bazoo6 pisze:tylko teraz pytanie jak to sprawdzić. przy jakiej prędkości np osiąga te 2.400 obrotów
A jaki problem założyć obrotomierz. Banalnie prosta sprawa ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl