Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG + LPG] 1,5 tyś obrotów na jałowym.. Czujnik temp?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
szychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 24 kwie 2014, 04:16
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

[B4 2.3 NG + LPG] 1,5 tyś obrotów na jałowym.. Czujnik temp?

Post autor: szychu » 15 maja 2014, 18:13

Cześć
Czytałem kilka wątków o czujniku temperatury cieczy chłodzącej, jednak chce się upewnić co jest grane opisując zachowanie mojego silnika.
Silnik lepiej odpala, gdy jest zimny, jak się nagrzeje, to zarówno gorzej odpala jak trzyma 1,5 tyś obrotów na jałowym. Na odpalonym silniku odpiąłem 2-pinowy czujnik temperatury - całkowicie żadnej reakcji. Czyli czujnik jest do wymiany? Dobry powinien chyba gwarantować niższe obroty - no właśnie, jakie?
Ostatnio zmieniony 15 maja 2014, 23:08 przez szychu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 15 maja 2014, 19:56

sprawdź szczelności w silniku przy wtryskach kolektórze, gumie pryskając plakiem czy czymś podobnym

Awatar użytkownika
szychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 24 kwie 2014, 04:16
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: szychu » 15 maja 2014, 23:06

enzoo pisze:sprawdź szczelności w silniku przy wtryskach kolektórze, gumie pryskając plakiem czy czymś podobnym
Ostatnio wymieniłem uszczelnienia we wszystkich wtryskach oraz wyczyściłem dolot jak i przepustnicę.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 16 maja 2014, 04:50

talerzyk sprawdź a i wymyj w benzynie ekstrakcyjnej krokowca

Awatar użytkownika
PaCo666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 24 kwie 2012, 15:46
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: PaCo666 » 28 maja 2014, 19:59

Witam - to i ja się podepnę.
Dzisiaj miałem mały kurs - i wszystko byłoby OK, gdyby nie to, że po ok. 100 kilometrach jazdy na gazie (podkreślam!), silnik na biegu jałowym "wszedł" na wartość 1300-1400 i za choinkę nie spadały :/
Po dojechaniu na miejsce, zgasiłem go i próbowałem odpalić ponownie na benzynie - w zasadzie nie zaskoczył - dopiero po ostudzeniu (co najmniej 5 minut czekania), a i tak za drugim razem...
Dodam, że podczas dojeżdżania do świateł, hamowaniu, wciśnięciu sprzęgła - obroty spadają PONIŻEJ "ustawowych" 950 - na gazie to zawsze jak się rozgrzeje, ale i na benzynie też się to zdarza...
Czy ktoś z Was ma "pomysł" jak to usunąć? Ewentualnie do czego "zajrzeć"?
Pozdrawiam!

spnsr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 10 wrz 2009, 13:38
Lokalizacja: Tychy

Post autor: spnsr » 28 maja 2014, 20:33

pierwsze co sprawdzić dokładnie gumę przepływomierza i cały dolot czy nie jest nic uszkodzone, rozszczelnione

Awatar użytkownika
Macias23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 maja 2014, 01:18
Lokalizacja: Z-ce Śl

Post autor: Macias23 » 29 maja 2014, 07:32

dokładnie , szczelność całego dolotu to podstawa do wolnych obrotów ;)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 cze 2014, 19:31

Jakby ktoś nie widział tu jest poradnik dotyczący walki ze złą wartością obrotów mechanicznym wtrysku:

A żeby nikt nie narzekał że autor tego poradnika ma falowanie a ktoś ma problem ze zbyt wysokimi obrotami to tam jest opisane jak sprawdzić ustawić wszystko od A do Z.

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 05 cze 2014, 21:59

Te wysokie obroty na 95% biorą się z tego, że sterownik wchodzi w tryb awaryjny i nie steruje zaworem powietrza, bo mieszanka jest cały czas bogata lub cały czas uboga, co może być skutkiem złej regulacji mieszanki lub nieszczelności lub skrajnie złym ustawienie aparatu zapłonowego. No to tyle trzeba miernik i sprawdzić sondę a nie gdybać czy czujnik jest dobry, jego też można zmierzyć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl