Cześć
Czytałem kilka wątków o czujniku temperatury cieczy chłodzącej, jednak chce się upewnić co jest grane opisując zachowanie mojego silnika.
Silnik lepiej odpala, gdy jest zimny, jak się nagrzeje, to zarówno gorzej odpala jak trzyma 1,5 tyś obrotów na jałowym. Na odpalonym silniku odpiąłem 2-pinowy czujnik temperatury - całkowicie żadnej reakcji. Czyli czujnik jest do wymiany? Dobry powinien chyba gwarantować niższe obroty - no właśnie, jakie?
[B4 2.3 NG + LPG] 1,5 tyś obrotów na jałowym.. Czujnik temp?
[B4 2.3 NG + LPG] 1,5 tyś obrotów na jałowym.. Czujnik temp?
Ostatnio zmieniony 15 maja 2014, 23:08 przez szychu, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam - to i ja się podepnę.
Dzisiaj miałem mały kurs - i wszystko byłoby OK, gdyby nie to, że po ok. 100 kilometrach jazdy na gazie (podkreślam!), silnik na biegu jałowym "wszedł" na wartość 1300-1400 i za choinkę nie spadały
Po dojechaniu na miejsce, zgasiłem go i próbowałem odpalić ponownie na benzynie - w zasadzie nie zaskoczył - dopiero po ostudzeniu (co najmniej 5 minut czekania), a i tak za drugim razem...
Dodam, że podczas dojeżdżania do świateł, hamowaniu, wciśnięciu sprzęgła - obroty spadają PONIŻEJ "ustawowych" 950 - na gazie to zawsze jak się rozgrzeje, ale i na benzynie też się to zdarza...
Czy ktoś z Was ma "pomysł" jak to usunąć? Ewentualnie do czego "zajrzeć"?
Pozdrawiam!
Dzisiaj miałem mały kurs - i wszystko byłoby OK, gdyby nie to, że po ok. 100 kilometrach jazdy na gazie (podkreślam!), silnik na biegu jałowym "wszedł" na wartość 1300-1400 i za choinkę nie spadały
Po dojechaniu na miejsce, zgasiłem go i próbowałem odpalić ponownie na benzynie - w zasadzie nie zaskoczył - dopiero po ostudzeniu (co najmniej 5 minut czekania), a i tak za drugim razem...
Dodam, że podczas dojeżdżania do świateł, hamowaniu, wciśnięciu sprzęgła - obroty spadają PONIŻEJ "ustawowych" 950 - na gazie to zawsze jak się rozgrzeje, ale i na benzynie też się to zdarza...
Czy ktoś z Was ma "pomysł" jak to usunąć? Ewentualnie do czego "zajrzeć"?
Pozdrawiam!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Te wysokie obroty na 95% biorą się z tego, że sterownik wchodzi w tryb awaryjny i nie steruje zaworem powietrza, bo mieszanka jest cały czas bogata lub cały czas uboga, co może być skutkiem złej regulacji mieszanki lub nieszczelności lub skrajnie złym ustawienie aparatu zapłonowego. No to tyle trzeba miernik i sprawdzić sondę a nie gdybać czy czujnik jest dobry, jego też można zmierzyć.