Witam wszystkich jestem nowy
Audi 80 b4 1,9 TDI 1Z przód tarcz, tył bęben.
Problem: Hamulce
1. Ponad rok tem pedał był miekki, kolektor siły hamowania byl mokry z plynu, kupilem uzywke i wymienilem. Wszystko ustało i było OK
2. Lipiec 2013 Pedał jest miekki, nie mozna odpowietrzyc prawego tylniego koła, powietrze cały czas leci, kupiłe pompe hamulcowa uzywke i pieknie odpowietrzylo sie i hamulce pieknie dzialaly.
3. Październik 2013 pedał hamulcowy znów jest miekki, zimą rzadko jezdzilem samochodem wiec nie zwracałem na to uwagi
4. w styczniu kupilem pompe wlacznie z servo, 3 dni temu zmienilem tylko pompe, odpowietrzylem i dalej bez zmian. Wczoraj zmieniałem łożysko tył prawe bo już szumiało, i zwróciłem uwage na beben. Cylinderek OK, szczeki OK, Beben ma bardzo delikatny rant, samoregulator ustawiłem tak żeby bęben naszedł z delikatnym oporem. Kolektor siły hamowania jest suchy, płyn ze zbiorniczka nie ubywa. Podczas jazdy pedał jest miekki wpada gdzieś około 3/4, ale jak popompuje podczas jazdy tak z 4 razy to bierze wysoko i jest twardy. jak samochod chodzi na postoju i wcisne pedał do końca to wchodzi tak do polowy i pozniej powoli opada ale nie dokonca!
Co mam robić? Bo już nie wiem. Coś z pompą znów?? nie możliwe chyba.
Pomóżcie
[B4 1.9 1Z] Hamulce ważne- pomocy
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Wymiana elementów hamulcowych na używane nigdy nie gwarantuje, że to będzie działać idealnie.
Moja rada:
sprawdź wszystkie przewody hamulcowe elastyczne pod kątem ew. rozwulkanizowania, metalowe, łączniki przewodów (ew. wycieki);
przewód podciśnieniowy od serwo ew. wymień.
kup nowy regulator siły hamowania
nowy zamiennik pompki hamulcowej
Ponadto możesz spr. przy okazji stan przednich zacisków i tylnich cylinderków.
Wiem... to brzmi jak mały remont hamulców, ale uwierz mi że warto. Uziemisz auto na 3-4 dni ale potem wiesz czym będziesz jeździł. A i nerwów nie będziesz tracił na szukanie usterki i obawie co następne wyskoczy.
Jak w mojej 80-tce zaczeły się coraz to różne dziwne rzeczy z ukł.hamulcowym to właśnie wymieniłem prawie wszystko. Łącznie z reg.przednich zacisków hamulcowych i przewodów metalowych, elastycznych i innych pierdu, pierdu <ok>
[ Dodano: 2014-05-17, 12:24 ]
Aha.. Ważne pytanie, czy masz na pokładzie ABS? Jeśli tak, to czy działa prawidłowo. Miałem kiedyś podobny przypadek w VW Passacie B3 1992 1.9td AAZ z ABS. Uszkodzony układ sterowania agregatem ABS powodował, że pedał hamulca był miękki, a układu nie dało się odpowietrzyć. Oczywiście stosując pełną procedurę dla odpowietrzania w układach hamulcowych z ABS'em.
Moja rada:
sprawdź wszystkie przewody hamulcowe elastyczne pod kątem ew. rozwulkanizowania, metalowe, łączniki przewodów (ew. wycieki);
przewód podciśnieniowy od serwo ew. wymień.
kup nowy regulator siły hamowania
nowy zamiennik pompki hamulcowej
Ponadto możesz spr. przy okazji stan przednich zacisków i tylnich cylinderków.
Wiem... to brzmi jak mały remont hamulców, ale uwierz mi że warto. Uziemisz auto na 3-4 dni ale potem wiesz czym będziesz jeździł. A i nerwów nie będziesz tracił na szukanie usterki i obawie co następne wyskoczy.
Jak w mojej 80-tce zaczeły się coraz to różne dziwne rzeczy z ukł.hamulcowym to właśnie wymieniłem prawie wszystko. Łącznie z reg.przednich zacisków hamulcowych i przewodów metalowych, elastycznych i innych pierdu, pierdu <ok>
[ Dodano: 2014-05-17, 12:24 ]
Aha.. Ważne pytanie, czy masz na pokładzie ABS? Jeśli tak, to czy działa prawidłowo. Miałem kiedyś podobny przypadek w VW Passacie B3 1992 1.9td AAZ z ABS. Uszkodzony układ sterowania agregatem ABS powodował, że pedał hamulca był miękki, a układu nie dało się odpowietrzyć. Oczywiście stosując pełną procedurę dla odpowietrzania w układach hamulcowych z ABS'em.