Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Hamulce ważne- pomocy

ODPOWIEDZ
dawid93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 16 maja 2014, 23:38
Lokalizacja: Wrocław

[B4 1.9 1Z] Hamulce ważne- pomocy

Post autor: dawid93 » 17 maja 2014, 00:18

Witam wszystkich jestem nowy

Audi 80 b4 1,9 TDI 1Z przód tarcz, tył bęben.

Problem: Hamulce

1. Ponad rok tem pedał był miekki, kolektor siły hamowania byl mokry z plynu, kupilem uzywke i wymienilem. Wszystko ustało i było OK
2. Lipiec 2013 Pedał jest miekki, nie mozna odpowietrzyc prawego tylniego koła, powietrze cały czas leci, kupiłe pompe hamulcowa uzywke i pieknie odpowietrzylo sie i hamulce pieknie dzialaly.
3. Październik 2013 pedał hamulcowy znów jest miekki, zimą rzadko jezdzilem samochodem wiec nie zwracałem na to uwagi
4. w styczniu kupilem pompe wlacznie z servo, 3 dni temu zmienilem tylko pompe, odpowietrzylem i dalej bez zmian. Wczoraj zmieniałem łożysko tył prawe bo już szumiało, i zwróciłem uwage na beben. Cylinderek OK, szczeki OK, Beben ma bardzo delikatny rant, samoregulator ustawiłem tak żeby bęben naszedł z delikatnym oporem. Kolektor siły hamowania jest suchy, płyn ze zbiorniczka nie ubywa. Podczas jazdy pedał jest miekki wpada gdzieś około 3/4, ale jak popompuje podczas jazdy tak z 4 razy to bierze wysoko i jest twardy. jak samochod chodzi na postoju i wcisne pedał do końca to wchodzi tak do polowy i pozniej powoli opada ale nie dokonca!

Co mam robić? Bo już nie wiem. Coś z pompą znów?? nie możliwe chyba.

Pomóżcie

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11729
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 maja 2014, 09:56

dawid93, a odpowietrzyłeś je dobrze :?:

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 17 maja 2014, 12:21

Wymiana elementów hamulcowych na używane nigdy nie gwarantuje, że to będzie działać idealnie.

Moja rada:
:arrow: sprawdź wszystkie przewody hamulcowe elastyczne pod kątem ew. rozwulkanizowania, metalowe, łączniki przewodów (ew. wycieki);
:arrow: przewód podciśnieniowy od serwo ew. wymień.
:arrow: kup nowy regulator siły hamowania
:arrow: nowy zamiennik pompki hamulcowej

Ponadto możesz spr. przy okazji stan przednich zacisków i tylnich cylinderków.

Wiem... to brzmi jak mały remont hamulców, ale uwierz mi że warto. Uziemisz auto na 3-4 dni ale potem wiesz czym będziesz jeździł. A i nerwów nie będziesz tracił na szukanie usterki i obawie co następne wyskoczy.

Jak w mojej 80-tce zaczeły się coraz to różne dziwne rzeczy z ukł.hamulcowym to właśnie wymieniłem prawie wszystko. Łącznie z reg.przednich zacisków hamulcowych i przewodów metalowych, elastycznych i innych pierdu, pierdu <ok>

[ Dodano: 2014-05-17, 12:24 ]
Aha.. Ważne pytanie, czy masz na pokładzie ABS? Jeśli tak, to czy działa prawidłowo. Miałem kiedyś podobny przypadek w VW Passacie B3 1992 1.9td AAZ z ABS. Uszkodzony układ sterowania agregatem ABS powodował, że pedał hamulca był miękki, a układu nie dało się odpowietrzyć. Oczywiście stosując pełną procedurę dla odpowietrzania w układach hamulcowych z ABS'em.

dawid93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 16 maja 2014, 23:38
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dawid93 » 17 maja 2014, 17:44

PieterB Dobrze odpowietrzam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl