Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3] Mały swap 1.8 JN na PM

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
high_five
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 26 kwie 2014, 12:42

[80 B3] Mały swap 1.8 JN na PM

Post autor: high_five » 18 maja 2014, 13:57

Czy dużo trzeba "rzeźbić" przy zmianie silnika 1.8 z JN na PM? Głównie różnią się wtryskiem (wielopunkt -> jednopunkt). Pewnie pojawi się pytanie o sens :D Mam taki silnik razem z wtryskiem, etc., praktycznie za bezcen, w całkiem niezłym stanie. Stąd pytanie czy dużo jest roboty.

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 18 maja 2014, 14:32

przełóż osprzęt od PM'a do JN'a i wystarczy ;-)

high_five
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 26 kwie 2014, 12:42

Post autor: high_five » 18 maja 2014, 14:34

Mówisz o zmianie samego wtrysku i ewentualnego osprzętu, bez zmiany bloku?

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 18 maja 2014, 15:02

Głowice będziesz musiał zmienić bo ma otwory pod wtryskiwacze.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 18 maja 2014, 17:40

Krys1994 pisze:Głowice będziesz musiał zmienić bo ma otwory pod wtryskiwacze.
Kwestia dorobienia adaptera zakrywającego otwory ;-)

high_five, Jest logika przekładając JN na PM, który jest bardziej mułowaty i ma większe spalanie ?

high_five
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 26 kwie 2014, 12:42

Post autor: high_five » 18 maja 2014, 18:03

Mam u siebie w aucie instalację LPG, podobno dużo lepsza "kultura jazdy" jest na PM w tym przypadku. Generalnie na LPG jedzie jakby miał tam jakiegoś diesla 1.4. Na benzynie ok. Gdy wspomniany silnik z jednopunktem był jeszcze "na aucie", to całkiem dobrze sobie radził zarówno na gazie, jak i na benzynie. Zero "mulenia", szarpania, duszenia się. Na pewno mam parownik do wymiany, ale z tego co się orientowałem (jak kupowałem Audi to jeszcze o tym nie wiedziałem :p) JN to jeden z gorszych silników przy LPG, a PM wręcz przeciwnie. W sumie kwestia wtrysku, bo z kolei czytałem, że na Pb JN jednak wygrywa, szczególnie jeśli go dobrze ustawić.

Chcę się zorientować, bo może się okazać, że całkowicie zrezygnuję z LPG i będę chciał spróbować wyremontować to co jest, albo... nic nie robić.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 18 maja 2014, 18:15

high_five pisze:Chcę się zorientować, bo może się okazać, że całkowicie zrezygnuję z LPG i będę chciał spróbować wyremontować to co jest, albo... nic nie robić.
Polecam CI pozbyć sie kuchenki. Wystroić wtrysk na benzynie u specjalisty i masz dobre osiagi przy stosunkowo niskim spalaniu. <ok>
Tu masz namiary na speca od strojenia wtrysków mechanicznych: https://audi80.pl/specjalista-od-mec ... t40917.htm

high_five
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 26 kwie 2014, 12:42

Post autor: high_five » 18 maja 2014, 18:28

O dzięki, namiary na takiego gościa się przydadzą <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl