[80 B3] Mały swap 1.8 JN na PM
[80 B3] Mały swap 1.8 JN na PM
Czy dużo trzeba "rzeźbić" przy zmianie silnika 1.8 z JN na PM? Głównie różnią się wtryskiem (wielopunkt -> jednopunkt). Pewnie pojawi się pytanie o sens Mam taki silnik razem z wtryskiem, etc., praktycznie za bezcen, w całkiem niezłym stanie. Stąd pytanie czy dużo jest roboty.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Mam u siebie w aucie instalację LPG, podobno dużo lepsza "kultura jazdy" jest na PM w tym przypadku. Generalnie na LPG jedzie jakby miał tam jakiegoś diesla 1.4. Na benzynie ok. Gdy wspomniany silnik z jednopunktem był jeszcze "na aucie", to całkiem dobrze sobie radził zarówno na gazie, jak i na benzynie. Zero "mulenia", szarpania, duszenia się. Na pewno mam parownik do wymiany, ale z tego co się orientowałem (jak kupowałem Audi to jeszcze o tym nie wiedziałem :p) JN to jeden z gorszych silników przy LPG, a PM wręcz przeciwnie. W sumie kwestia wtrysku, bo z kolei czytałem, że na Pb JN jednak wygrywa, szczególnie jeśli go dobrze ustawić.
Chcę się zorientować, bo może się okazać, że całkowicie zrezygnuję z LPG i będę chciał spróbować wyremontować to co jest, albo... nic nie robić.
Chcę się zorientować, bo może się okazać, że całkowicie zrezygnuję z LPG i będę chciał spróbować wyremontować to co jest, albo... nic nie robić.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Polecam CI pozbyć sie kuchenki. Wystroić wtrysk na benzynie u specjalisty i masz dobre osiagi przy stosunkowo niskim spalaniu. <ok>high_five pisze:Chcę się zorientować, bo może się okazać, że całkowicie zrezygnuję z LPG i będę chciał spróbować wyremontować to co jest, albo... nic nie robić.
Tu masz namiary na speca od strojenia wtrysków mechanicznych: https://audi80.pl/specjalista-od-mec ... t40917.htm