[B3 +B4] Wymiana przegubu wewnętrznego
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
[B3 +B4] Wymiana przegubu wewnętrznego
Witam rozpoczynamy od odkręcenia śruby trzymającą przegub zewnętrzny jest to klucz 24 odkręcamy dolny sworzeń wahacza zbijamy wahacz na dół i wyjmujemy półośkę z piasty
2)Następnie odkręcamy przegub od flanszy skrzyni biegów jest klucz splin 16 sto kątny
oczywiście trzeba dokładnie oczyścić z piachu wnętrze śruby
3) po odkręceniu przegubu ukazuje nam sie taki widok przegub jest zabezpieczony pierścieniem po jego zdjęciu wyjmujemy przegub
4) Po dokładnym oczyszczeniu ze starego smaru zakładamy nowy przegub i smarujemy go smarem który mamy w komplecie całość wygląda tak
Dodam no koniec że robiłem to bez kanału i wymieniałem od razu gumę na przegubie zewnętrznyn natomiast trochę kiepskie jest dojście od strony tłumika gdyż przeszkadza rura od tłumika
5) Koszt przegubu zewnętrznego to oryginał około 200 zł zamiennik 90 zł
6) wymieniałem przeguby dlatego że podczas jazdy słychać było bicie powyżej 60 km/h po tym zabiegu ustało w razie jakich kolwiek pytań postaram się pomóc
2)Następnie odkręcamy przegub od flanszy skrzyni biegów jest klucz splin 16 sto kątny
oczywiście trzeba dokładnie oczyścić z piachu wnętrze śruby
3) po odkręceniu przegubu ukazuje nam sie taki widok przegub jest zabezpieczony pierścieniem po jego zdjęciu wyjmujemy przegub
4) Po dokładnym oczyszczeniu ze starego smaru zakładamy nowy przegub i smarujemy go smarem który mamy w komplecie całość wygląda tak
Dodam no koniec że robiłem to bez kanału i wymieniałem od razu gumę na przegubie zewnętrznyn natomiast trochę kiepskie jest dojście od strony tłumika gdyż przeszkadza rura od tłumika
5) Koszt przegubu zewnętrznego to oryginał około 200 zł zamiennik 90 zł
6) wymieniałem przeguby dlatego że podczas jazdy słychać było bicie powyżej 60 km/h po tym zabiegu ustało w razie jakich kolwiek pytań postaram się pomóc
Ostatnio zmieniony 02 gru 2015, 17:11 przez goldi j51, łącznie zmieniany 4 razy.
klucz do odkręcenia przegubu od flanszy nazywa sie splin rozmiaru nie pamiętam...
ja zanim odkrece sworzeń i opuszcze wachacz odkręcam śruby przegubu,
oczywiście tak jak wspomniałeś trzeba oczyścić gniazdo łba śruby,
zaopatrzyć się w kilka przedłużek do treszczotki ( klucz splin pasuje pod nasadowy klucz 10), całość idealnie da nam pole ruchu już w nadkolu a nie kąbinować przy samej skrzyni,
przed kręceniem warto klucz przez te przedłużki wbić młotkiem, potraktowanie tak śruby zruszy nieco gwint, i lżej pójdzie odkręcanie,
potem wkręcamy śrubę koła w piastę , jakiś "śrubokręt" wkładamy w tarczę (jeśli jest wentylowana), aby zblokował się o zacisk i możemy brać się za odkręcanie, przekładając śrubokręt by móc przekręcić każdą śrube wszystko sztywno bez omsknięć i uszkodzeń łba śruby <ok>
ja zanim odkrece sworzeń i opuszcze wachacz odkręcam śruby przegubu,
oczywiście tak jak wspomniałeś trzeba oczyścić gniazdo łba śruby,
zaopatrzyć się w kilka przedłużek do treszczotki ( klucz splin pasuje pod nasadowy klucz 10), całość idealnie da nam pole ruchu już w nadkolu a nie kąbinować przy samej skrzyni,
przed kręceniem warto klucz przez te przedłużki wbić młotkiem, potraktowanie tak śruby zruszy nieco gwint, i lżej pójdzie odkręcanie,
potem wkręcamy śrubę koła w piastę , jakiś "śrubokręt" wkładamy w tarczę (jeśli jest wentylowana), aby zblokował się o zacisk i możemy brać się za odkręcanie, przekładając śrubokręt by móc przekręcić każdą śrube wszystko sztywno bez omsknięć i uszkodzeń łba śruby <ok>
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Super opis, przydał mi się. Od siebie dodaję swoje spostrzeżenia:
-rozmiar klucza do przegubu wewnętrznego ma rozmiar m8 (splin, bynajmniej u mnie w abt)
-wymiana przegubu wewnętrznego prawego nie przysparza kłopotów, ja użyłem do odkręcenia śrub klucz przedłużany mając możliwośc kręcenia śrub w nadkolu
-obyło się bez odłączania wahacza od zwrotnicy, ale ktoś musi trzymać kierownicę na maksymalnym skręceniu kół(prawy przegób-skręt w lewo;lewy przegób-skręt w prawo) oraz użyć podnośnika aby podnieść kolumnę umożliwiając w ten sposób wyjęcie całej półosi
-odkręciłem przy tym wszystkim zacisk hamulca podwieszając go na sprężynie- jest niebo lepszy dostęp
Podziękowania dla goldi j51
Pozdrawiam wszystkich AUDIMANIAKÓW
-rozmiar klucza do przegubu wewnętrznego ma rozmiar m8 (splin, bynajmniej u mnie w abt)
-wymiana przegubu wewnętrznego prawego nie przysparza kłopotów, ja użyłem do odkręcenia śrub klucz przedłużany mając możliwośc kręcenia śrub w nadkolu
-obyło się bez odłączania wahacza od zwrotnicy, ale ktoś musi trzymać kierownicę na maksymalnym skręceniu kół(prawy przegób-skręt w lewo;lewy przegób-skręt w prawo) oraz użyć podnośnika aby podnieść kolumnę umożliwiając w ten sposób wyjęcie całej półosi
-odkręciłem przy tym wszystkim zacisk hamulca podwieszając go na sprężynie- jest niebo lepszy dostęp
Podziękowania dla goldi j51
Pozdrawiam wszystkich AUDIMANIAKÓW
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Raczej trzeba zdemontować całą półoś. Jeśli masz problem z tą śrubą, to podjedź pod jakiś warsztat z browarkiem i niech "pykną" Ci to pneumatem. Miej tylko założoną jakś felgę gdzie ta śruba jest na wierzchu. Potem sobie ją dokręcisz dynamometrem i dojedziesz pomalutku do domku. Przynajmniej już będziesz miał tą śrubę ruszoną.grzesiu88 pisze:Czy aby wymienić przegub wewnętrzny trzeba zdejmować całą półoś czy da się to zrobić na aucie?
Śruba od półosi (ta "w środku felgi") jest tak zapieczona, że za nic jej nie mogę ruszyć. Używałem rurki jako przedłużki, ale klucz się wygina.
Nie mam jak podjechać, auto nie na chodzie - byłem holowany . Kupie raczej jakiś dobry klucz, żeby ruszyć tę nakrętkę (nie śruba, źle się wyraziłem). Jakieś rady co do klucza?Patrique pisze: Raczej trzeba zdemontować całą półoś. Jeśli masz problem z tą śrubą, to podjedź pod jakiś warsztat z browarkiem i niech "pykną" Ci to pneumatem. Miej tylko założoną jakś felgę gdzie ta śruba jest na wierzchu. Potem sobie ją dokręcisz dynamometrem i dojedziesz pomalutku do domku. Przynajmniej już będziesz miał tą śrubę ruszoną.
Ja tez nie mialem opasek - wiec tak chyba ma byc przy zewnetrznych są ,ale one troche inaczej są mocowane. Wewnetrzna od strony skrzyni jest na stałe przymocowania do takiego kołnierza , na półośce też nie ma .Domyślam się ze przez to ze ten wewnatrzny przegub wraz z półośką sie tak nie skręca jak zewnetrzny - tylko bardziej sie wsuwa i wysuwa :mrgreen:
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
goldi j51, Ty pewnie wymieniałeś przegub wewnętrzny w b3? bo u mnie w cabrio przegub wewnętrzny wygląda troche inaczej, a dokładnie tak:
http://imged.pl/przegub-wewnetrzny-pass ... 49422.html
i teraz pytanie, czy ten przegub też jest trzymany przez seger? podejrzewam, że trzeba ściągnąć ten złoty dekielek, ale czy ktos ma jakiś patent na to? i pod tym deklem jest jakieś zabezpieczenie, typu właśnie seger, po którego ściągnięciu, przegub zejdzie bez problemu
http://imged.pl/przegub-wewnetrzny-pass ... 49422.html
i teraz pytanie, czy ten przegub też jest trzymany przez seger? podejrzewam, że trzeba ściągnąć ten złoty dekielek, ale czy ktos ma jakiś patent na to? i pod tym deklem jest jakieś zabezpieczenie, typu właśnie seger, po którego ściągnięciu, przegub zejdzie bez problemu