Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 +B4] Wymiana przegubu wewnętrznego

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[B3 +B4] Wymiana przegubu wewnętrznego

Post autor: goldi j51 » 22 wrz 2010, 18:12

Witam rozpoczynamy od odkręcenia śruby trzymającą przegub zewnętrzny jest to klucz 24 odkręcamy dolny sworzeń wahacza zbijamy wahacz na dół i wyjmujemy półośkę z piasty
Obrazek

2)Następnie odkręcamy przegub od flanszy skrzyni biegów jest klucz splin 16 sto kątny
Obrazek
oczywiście trzeba dokładnie oczyścić z piachu wnętrze śruby
3) po odkręceniu przegubu ukazuje nam sie taki widok przegub jest zabezpieczony pierścieniem po jego zdjęciu wyjmujemy przegub
Obrazek
4) Po dokładnym oczyszczeniu ze starego smaru zakładamy nowy przegub i smarujemy go smarem który mamy w komplecie całość wygląda tak
Obrazek
Dodam no koniec że robiłem to bez kanału i wymieniałem od razu gumę na przegubie zewnętrznyn natomiast trochę kiepskie jest dojście od strony tłumika gdyż przeszkadza rura od tłumika
5) Koszt przegubu zewnętrznego to oryginał około 200 zł zamiennik 90 zł
6) wymieniałem przeguby dlatego że podczas jazdy słychać było bicie powyżej 60 km/h po tym zabiegu ustało w razie jakich kolwiek pytań postaram się pomóc ;-)
Ostatnio zmieniony 02 gru 2015, 17:11 przez goldi j51, łącznie zmieniany 4 razy.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 22 wrz 2010, 19:44

klucz do odkręcenia przegubu od flanszy nazywa sie splin rozmiaru nie pamiętam...
ja zanim odkrece sworzeń i opuszcze wachacz odkręcam śruby przegubu,
oczywiście tak jak wspomniałeś trzeba oczyścić gniazdo łba śruby,
zaopatrzyć się w kilka przedłużek do treszczotki ( klucz splin pasuje pod nasadowy klucz 10), całość idealnie da nam pole ruchu już w nadkolu a nie kąbinować przy samej skrzyni,
przed kręceniem warto klucz przez te przedłużki wbić młotkiem, potraktowanie tak śruby zruszy nieco gwint, i lżej pójdzie odkręcanie,
potem wkręcamy śrubę koła w piastę , jakiś "śrubokręt" wkładamy w tarczę (jeśli jest wentylowana), aby zblokował się o zacisk i możemy brać się za odkręcanie, przekładając śrubokręt by móc przekręcić każdą śrube wszystko sztywno bez omsknięć i uszkodzeń łba śruby <ok>

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 23 wrz 2010, 01:33

A na samym koncu jedziemy na ustawianie zbieżności? Chodzi mi o to odkręcenie sworznia.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 23 wrz 2010, 08:17

percevalle pisze:Chodzi mi o to odkręcenie sworznia.
nie ponieważ odkręcasz sworzeń z piasty a nie z wahacza dzięki temu masz takie same ustawienie na wahaczu jak było a w paście nic się nie zmienia bo tam jest tylko jedno położenia sworznia <ok>

KamilJ.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 29 maja 2011, 10:53
Lokalizacja: podlasie

Post autor: KamilJ. » 24 gru 2011, 15:31

Super opis, przydał mi się. Od siebie dodaję swoje spostrzeżenia:
-rozmiar klucza do przegubu wewnętrznego ma rozmiar m8 (splin, bynajmniej u mnie w abt)
-wymiana przegubu wewnętrznego prawego nie przysparza kłopotów, ja użyłem do odkręcenia śrub klucz przedłużany mając możliwośc kręcenia śrub w nadkolu
-obyło się bez odłączania wahacza od zwrotnicy, ale ktoś musi trzymać kierownicę na maksymalnym skręceniu kół(prawy przegób-skręt w lewo;lewy przegób-skręt w prawo) oraz użyć podnośnika aby podnieść kolumnę umożliwiając w ten sposób wyjęcie całej półosi
-odkręciłem przy tym wszystkim zacisk hamulca podwieszając go na sprężynie- jest niebo lepszy dostęp
Podziękowania dla goldi j51
Pozdrawiam wszystkich AUDIMANIAKÓW

grzesiu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 116
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Białystok

Post autor: grzesiu88 » 18 maja 2014, 18:34

Czy aby wymienić przegub wewnętrzny trzeba zdejmować całą półoś czy da się to zrobić na aucie?
Śruba od półosi (ta "w środku felgi") jest tak zapieczona, że za nic jej nie mogę ruszyć. Używałem rurki jako przedłużki, ale klucz się wygina.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 18 maja 2014, 19:11

grzesiu88 pisze:Czy aby wymienić przegub wewnętrzny trzeba zdejmować całą półoś czy da się to zrobić na aucie?
Śruba od półosi (ta "w środku felgi") jest tak zapieczona, że za nic jej nie mogę ruszyć. Używałem rurki jako przedłużki, ale klucz się wygina.
Raczej trzeba zdemontować całą półoś. Jeśli masz problem z tą śrubą, to podjedź pod jakiś warsztat z browarkiem i niech "pykną" Ci to pneumatem. Miej tylko założoną jakś felgę gdzie ta śruba jest na wierzchu. Potem sobie ją dokręcisz dynamometrem i dojedziesz pomalutku do domku. Przynajmniej już będziesz miał tą śrubę ruszoną.

grzesiu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 116
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Białystok

Post autor: grzesiu88 » 18 maja 2014, 20:12

Patrique pisze: Raczej trzeba zdemontować całą półoś. Jeśli masz problem z tą śrubą, to podjedź pod jakiś warsztat z browarkiem i niech "pykną" Ci to pneumatem. Miej tylko założoną jakś felgę gdzie ta śruba jest na wierzchu. Potem sobie ją dokręcisz dynamometrem i dojedziesz pomalutku do domku. Przynajmniej już będziesz miał tą śrubę ruszoną.
Nie mam jak podjechać, auto nie na chodzie - byłem holowany :-/ . Kupie raczej jakiś dobry klucz, żeby ruszyć tę nakrętkę (nie śruba, źle się wyraziłem). Jakieś rady co do klucza?

zmotor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 27 cze 2012, 09:00
Lokalizacja: Krasnystaw

Post autor: zmotor » 18 maja 2014, 20:29

Nie musisz demontować całej półosi, wystarczy ze odkręcisz 6 śrubek flanszy przegubu wewnętrznego które i tak musisz odkręcić do wymiany,rozpinasz sworzeń wypychasz koło na zewnątrz i masz wystarczająco miejsca żeby wymienić ten przegub.

grzesiu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 116
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Białystok

Post autor: grzesiu88 » 19 maja 2014, 20:20

Ja nie wiem jak wy tą nakrętkę wykręcacie. Jeden klucz wygiąłem, drugi solidniejszy pękł, próbowałem przecinakiem to przecinak się tępi, próbowałem nawiercać to 2 wiertła pękły, a nakrętka dalej nie ruszona. Totalne załamanie... :-(

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 20 maja 2014, 10:10

ja z rurą 2m zawsze dawałem radę <ok>

grzesiu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 116
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Białystok

Post autor: grzesiu88 » 23 maja 2014, 09:24

Dałem radę - małe wiertło + przecinak ;-)

Teraz zastanawiam się nad jednym:
Przegub jest wkręcony bez 1 śruby, stara była zerwana, a wymianę robiłem na lewarku i nie miałem dojścia, żeby się jej pozbyć. Czy jest możliwość wycieku oleju ze skrzyni przez brak tej jednej śruby?

wiadziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 27 cze 2009, 21:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wiadziu » 02 gru 2015, 13:09

Laickie pytanie :) czy na osłonie przy przegubie wewnętrznym musi być opaska... przy zdjęciu starej osłony nie było opaski, ale wiadomo mogła się skończyć :)
Pytam bo w zestawie GSP nie mam a przy zewnętrznych widzę zawsze są.

Pozdrawiam.

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 02 gru 2015, 17:02

Ja tez nie mialem opasek - wiec tak chyba ma byc ;) przy zewnetrznych są ,ale one troche inaczej są mocowane. Wewnetrzna od strony skrzyni jest na stałe przymocowania do takiego kołnierza , na półośce też nie ma .Domyślam się ze przez to ze ten wewnatrzny przegub wraz z półośką sie tak nie skręca jak zewnetrzny - tylko bardziej sie wsuwa i wysuwa :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 14 kwie 2016, 07:59

goldi j51, Ty pewnie wymieniałeś przegub wewnętrzny w b3? bo u mnie w cabrio przegub wewnętrzny wygląda troche inaczej, a dokładnie tak:

http://imged.pl/przegub-wewnetrzny-pass ... 49422.html

i teraz pytanie, czy ten przegub też jest trzymany przez seger? podejrzewam, że trzeba ściągnąć ten złoty dekielek, ale czy ktos ma jakiś patent na to? i pod tym deklem jest jakieś zabezpieczenie, typu właśnie seger, po którego ściągnięciu, przegub zejdzie bez problemu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl