<ok> Indukcyjny ...kupując taki ,czy też podobny , czeka cię zabawa w przeszczep twojego kabla z wtyką ,bo w tym nastawniku na pewno jest inna wtykakrzyn33 pisze:MUNIOR to jest indukcyjny, czy potencjonometryczny ?
[B4 1.9 TDI ]- Kołysanie na wolnych obrotach
- krzyn33
- Forum Audi 80
- Posty: 152
- Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
- Imię: Adam
- Model: Audi A3
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Rzeszów
Czyli cała zabawa, o której piszesz wcześniej, z dodatkowymi kablami przy przekładce polega na podmianie wtyczek do wszystkich gratów, czy to jeszcze bardziej skomplikowane ?MUNIOR pisze:<ok> Indukcyjny ...kupując taki ,czy też podobny , czeka cię zabawa w przeszczep twojego kabla z wtyką ,bo w tym nastawniku na pewno jest inna wtykakrzyn33 pisze:MUNIOR to jest indukcyjny, czy potencjonometryczny ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wtyczki ,wtyczkami ,dodatkowe kabelki to dodatkowe kabelki i nie mają nic wspólnego z wtyczkamikrzyn33 pisze:Czyli cała zabawa, o której piszesz wcześniej, z dodatkowymi kablami przy przekładce polega na podmianie wtyczek do wszystkich gratów,
No trochę jest 8-) Kto robił to wie ,kto nie robił i zacznie ,się przekona ...ogólnie dostępne schematy ecu ,niestety nie są gwarancją że wszystko na nich zobaczymykrzyn33 pisze:czy to jeszcze bardziej skomplikowane ?
Nareszcie zrobiłem coś by wyeliminować tą nierówną pracę rozgrzanego silnika na jałowym biegu, ale po kolei...kąt wtrysku był zbyt wczesny i wynosił ok. 135 (poz. 2) przy temp. 180 (poz. 9) Teraz jest ok. 70 przy temp. 140. Na zimnym było prawie idealnie w środku na wykresie. W miarę grzania ma lekką tendencję rosnącą do wczesnego wtrysku.
Dawka paliwa oscylowała (szalała) wokół 12-40, teraz jest ok.25.
Nastawnik MES był lekko zabrudzony, jakaś oleista maź zalegała na płytce. Po oczyszczeniu okazało się, że na początkowym zakresie pracy potencjometru ścieżka wydaje się być lekko starta. Żadnych opiłków metalu nie było w środku. Po ustawieniu i kilku próbach silnikiem przestało szarpać. Ale przy ustawieniu dużej dawki poniżej 20 silnik miał tendencję do wolnego schodzenia z obrotów, przystawał na chwilę w okolicy 1100 obr/min. Przy dawce ok 40 schodził płynnie, ale wtedy na wyższe obroty wchodził dość ociężale. Dlatego ustawiliśmy to w miarę pośrodku. W suma silnik lekkiego kopa dostał, choć nadal przy schodzeniu z obrotów da się odczuć przez chwilę lekkie szarpanie.
To są normalne objawy, czy faktycznie nastawnik, lub pompa się kończy ?
Testy były niestety tylko statyczne przy użyciu profesjonalnego testera diagnostycznego w warsztacie.
Dawka paliwa oscylowała (szalała) wokół 12-40, teraz jest ok.25.
Nastawnik MES był lekko zabrudzony, jakaś oleista maź zalegała na płytce. Po oczyszczeniu okazało się, że na początkowym zakresie pracy potencjometru ścieżka wydaje się być lekko starta. Żadnych opiłków metalu nie było w środku. Po ustawieniu i kilku próbach silnikiem przestało szarpać. Ale przy ustawieniu dużej dawki poniżej 20 silnik miał tendencję do wolnego schodzenia z obrotów, przystawał na chwilę w okolicy 1100 obr/min. Przy dawce ok 40 schodził płynnie, ale wtedy na wyższe obroty wchodził dość ociężale. Dlatego ustawiliśmy to w miarę pośrodku. W suma silnik lekkiego kopa dostał, choć nadal przy schodzeniu z obrotów da się odczuć przez chwilę lekkie szarpanie.
To są normalne objawy, czy faktycznie nastawnik, lub pompa się kończy ?
Testy były niestety tylko statyczne przy użyciu profesjonalnego testera diagnostycznego w warsztacie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To nie są normalne objawy ,dawka ori dla "boscha"to zwykle ok.30 ,czyli 6 mg ,jak ma ori blokadę .Jak usuniemy blokade i ustawimy 20 ,czyli 4 mg ,też na pewno nie będzie za dużo .Dawka 40 ,to stanowaczo za mało ,auto ma muła nie do przyjęcia i może dłużej krecić przy odpalaniu .A lekkie szarpanie i dłuższe schodzenie z obrotów ,to ewidentnie wina nastawnika .Zapewniam Cię ,ze przy sprawnym nastawniku ,nawet przy dawce 10 ,czyli 2 mg ,nie ma prawa nic szarpać ,czy dłużej schodzić z obrotów.Sprawdzone i przetestowane 8-) Apropo ustawiania kąta wtrysku na wszelakich "wykresach " tdi timing i tym podobnych "bajerach " ,to dla mnie mało sensowna metoda , "wykresy " zależne od dokładnych wskazań z czujnika temperatury ,są dla mnie mało wiarygodne ...tym bardziej na "boschu " gdzie temperatura jest do przeliczania z jakichś porypanych jednostek .Jedyna pewna metoda ,to tylko i wyłącznie blok 000 i basic seting ,czyli nastawy podstawowemirkowal pisze:. W suma silnik lekkiego kopa dostał, choć nadal przy schodzeniu z obrotów da się odczuć przez chwilę lekkie szarpanie.
To są normalne objawy, czy faktycznie nastawnik, lub pompa się kończy ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Normalnie ,czerwony lak 8-)mirkowal pisze:Jak wygląda ta cała ori blokada
Nie ma takiej opcji z blokadą ,bo fabryka nigdy nie ustawi zbyt dużej dawki .mirkowal pisze: Może ją mam, tylko nie wiem i majster też nie wiedział. Czy ona może powodować, że obroty wolniej schodzą :?:
Nastawnika MES ,nie oszukasz taki to wynalazek ,że wszelkie zabiegi na nim ,nie wiele dająmirkowal pisze: lekkie szarpanie na jałowym nadal się odczuwa