Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACE] zmiana na digifanta

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
emanuel33

Post autor: emanuel33 » 28 mar 2014, 08:28

Półki co szukamy zbytu na trochę innym rysku niż pl :-P Co najlepsze, jeśli ktoś ma zwykły gaz tak jak ja i który chodzi super jak u mnie (sam z kumplem go regulowałem itd...) to nie trzeba go demontować żeby montować sekwencje. Może być osprzęt od kris0181 i zwykły gaz. Gaz ekonomia a benzyna mega zabawa :p

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 28 mar 2014, 21:13

kris0181 pisze:Kefirsky sie tym nie zajmuje tylko ja, wiec jak coś to walić smiało do mnie :)
Ponad to dostalem info od producenta DECa, że w następnym tygodniu będą dostępne nowe gadżety do DECa, a mianowicie interfejs do telefonów i tabletów z Androidem :)
Bede miał dostępną partię urządzeń w promocyjnej cenie 175zł.
Cale gotowe zestawy zmiany mech. wtr. na elektroniczny oczywscie równiez w ofercie. Dwoch klubowiczów juz sie zdecydowalo.
Tu screeny do Android Multidisplay
[url=http://images62.fotosik.pl/812/0a141c4c9a41d812m.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images63.fotosik.pl/811/55c0e45e26b88181m.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images63.fotosik.pl/811/792a2dba4bd3ebb7m.jpg]Obrazek[/URL]
kris a stroicie każde auto czy macie jakieś mapy gotowe, czy wszystko jeździ na jakiś podstawowych? chodzi o ACE

Awatar użytkownika
kris0181
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1142
Rejestracja: 04 mar 2008, 13:41
Lokalizacja: Mazuren
Kontakt:

Post autor: kris0181 » 28 mar 2014, 21:31

Prawidlowo powinno sie stroic kazde auto bo wiadomo, kazdy egzemplarz silnika jest inaczej wyeksplatowany, zawsze troche inaczej sie zachowuje. Ale przewaznie dajemy gotową mapę i jest ok, a jesli coś nie gra, właściciel sobie dostraja z nami przez telefon lub u kogoś kumatego w swoim regionie.

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 29 mar 2014, 15:21

kris0181 pisze:Prawidlowo powinno sie stroic kazde auto bo wiadomo, kazdy egzemplarz silnika jest inaczej wyeksplatowany, zawsze troche inaczej sie zachowuje. Ale przewaznie dajemy gotową mapę i jest ok, a jesli coś nie gra, właściciel sobie dostraja z nami przez telefon lub u kogoś kumatego w swoim regionie.
mapy macie pod wtryski z AEB? nie ma problemu z wolnymi obrotami, są stabilne?

Awatar użytkownika
kris0181
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1142
Rejestracja: 04 mar 2008, 13:41
Lokalizacja: Mazuren
Kontakt:

Post autor: kris0181 » 29 mar 2014, 18:36

W ustawieniach mozna doslownie wszystko ustawić co jest związane z ukladem paliwowym, jakie wtryski wstawisz, tak pod te wtryski configurujesz ustawienia. Urządzenie nie ingeruje w uklad wolnych obrotow.

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 29 mar 2014, 18:55

wiem tylko odłączamy seryjnemu sterownikowi sygnał z potencjometru przepływomierza

Awatar użytkownika
kris0181
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1142
Rejestracja: 04 mar 2008, 13:41
Lokalizacja: Mazuren
Kontakt:

Post autor: kris0181 » 30 mar 2014, 17:12

Urzadzenie ma wyjscie analogowe ktorym mozesz zaemulowac sygnal klapy przeplywomierza.

Dodaliśmy nowy parametr pomiarowy do MultiDisplaya (LEDowego i Androidowego)
P14 - zużycie paliwa [l/h] :-D
Obrazek

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 11 kwie 2014, 14:02

są tutaj jacyś użytkownicy ACE na DECu? tak żeby można było może podjechać sprawdzić jak to jeździ? :D

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 11 kwie 2014, 23:01

No własnie niech ktoś zwróci się do ludzi którzy na tym jeżdzą aby opisale swoje wrażenia, mile widziane też fotki, bo o DEC dużo sie mówi a mało kto wrzuca jak to sie spisuje.
Mnie interesuje praca r5 2.0 na DEC i spalanie

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 29 kwie 2014, 15:05

Pociągnę jeszcze temat tego sygnału przepływomierz bo widziałem, że tam jest wyjście analogowe 0-5V sterowane mapą analogową ale żeby taką mapę stworzyć trzeba znać jakieś wartości napięcia w zależności od obrotów czy jak to wygląda?

Jak kształtują się ceny DECa? Tak jak na stornie producenta czy są jakieś zniżki? :D

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 29 kwie 2014, 15:38

Ja mam 2.3 ng przerobione na tym. Na mojej str są fotki. Zapraszam do mnie. Pokaże jak to teraz jeździ <ok>

marszall Nie masz do mnie daleko, więc zapraszam. Po drugie w siedlcach będę może po weekendzie majowym jak dozbieram do sekwencji ;-)

Spalanie.... Ile wlejesz :mrgreen: Każdy ma inna nogę. Po przeróbce jak testowałem, to spaliła mi i 20 :mrgreen: :mrgreen: Teraz jak jeżdżę na co dzień, to ok 10L. Dokładnie nie wiem, bo wskaźnik czasem strajkuję i w miarę często dolewam, żeby pompki nie zatrzeć a sporo jeżdżę ;-)
Przeróbka warta świeczki. Nie te auto. Mapę możesz zrobić na więcej koni niż 133 czy 136KM.
Jeśli chodzi o 2.0 16V to kolega ma przerobione. Zarzeka się że ma zestrojone na ok 200KM. Mówi 7-8L że spala jak jeździ spokojnie. Wszystko zależy od nogi. Pod moją noga i diesel Pali ok 7-8 :-P Jeśli przyjedziesz ze swoją wachą, to Cię nim nawet powozi <piwo> <ok>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 maja 2014, 21:00

hubos21 pisze:ale żeby taką mapę stworzyć trzeba znać jakieś wartości napięcia w zależności od obrotów czy jak to wygląda?
Patrząc w projekt od NG to już jest jakaś mapa zrobiona (załącznik). Oś pionowa to podciśnienie w kolektorze (obciążenie), pozioma obroty a wartości to napięcie.
Podejrzewam że można by zebrać dokładną mapę napięć na przepływomierzu narzędziem do konwersji MAF>MAP. Mapę zbiera się przed wywaleniem mechanicznego wtrysku podłączając pod świnkę sygnał prawdziwej przepływówki do wejścia analogowego. Później wystarczy "przejechać" każde obciążenie na każdych obrotach aby zebrać wartości. Później mechaniczny wtrysk out i napięcie na wejściu przepływomierza jest odtwarzane dla każdych warunków pracy silnika.

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 05 maja 2014, 21:23

aldi i teraz już mam jakiś obraz wszystkiego, cały czas truję 4 litery o ten sygnał przepływki bo wiem, że on jest potrzebny, jeżdżąc na gazie jak klapa się uniesie naście razy i jak zejdzie ciśnienie w układzie to lata jak żyd po pustym magazynie i zaczynają się delikatne szarpnięcia przy dodawaniu i puszczaniu gazu, przygasanie na wolnych, po przełączeniu na Pb i nabiciu ciśnienia w układzie znowu jest spokój jakiś czas

póki co jestem nastawiony na Digi 3 z ADLa, jak na razie nie wiem jak obecnie cenowo stoją DECe + jakaś dobra mapa oczywiście z sygnałem przepływki :P

[ Dodano: 2014-05-08, 09:21 ]
Faktycznie nawet w instrukcji DECa jest opisana konwersja MAF/MAP, nigdy jej do końca nie czytałem. Krok 1 stworzenie mapy tak jak pisał wyżej aldi a później zapisanie jej i wgranie do sterownika

[ Dodano: 2014-05-10, 13:42 ]
Czy wężyk podciśnienia do ECU musi mieć jakąś określoną średnicę? Czy obojętnie czy to fi4,6, cz 8? Skąd można wziąć podciśnienie w ACE, trzeba dorobić jakiś króciec?

Marcin145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 07 wrz 2013, 23:26
Lokalizacja: Kielce/Łopuszno

Post autor: Marcin145 » 20 maja 2014, 07:52

Cześć wszystkim. Czy ktoś tutaj na forum wkładal może digi 2 od 2E? w miare mam troche opanowane niektóre sprawy męczy mnie tylko sprawa tego typu, że wiązka, która mi przyszła ma równo ucięte kabłe jak msiekierą w miejscu gdzie wchodzi w ściane grodziową. Człowiek od którego brałem wszystkie części powiedział, że to nie szkodzi bo i tak będę musial się wpiąć z paroma kabłami w starą wiązke żeby wszystko chodziło czyli zegary, światła itp. Czy on kłamał czy to prawda, że wystarczy kilka kabli podpiąć i będzie chulać. Czy ktoś z was wie może jak to zrobić? Chyba, że te temat już ktoś poruszał taki temat to czy mogli byście podac linka? Z góry dzieki za pomoc ;-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 maja 2014, 09:59

hubos21 pisze:Czy wężyk podciśnienia do ECU musi mieć jakąś określoną średnicę?
Np. wężyk do map sensora instalacji lpg zalecają coś koło 5mm w środku. Najlepiej zbrojony albo sztywny. Dobrze aby szedł możliwie krótką drogą. Do podciśnienia prawdopodobnie będziesz musiał zrobić krócice przy przepustnicy w kolektorze (tak robi się w sekwencyjnych instalacjach lpg). Czyli najlepiej abyś kupił sobie króciec od instalacji lpg, wywiercił otwór, nagwintował, usunął metalowe wióry ze środka i wkręcił wkrętkę.

Marcin145, do czego montujesz to digi od 2E? Podłączenie aby odpalił to rzeczywiście kilka kabelków, tylko dobrze było mieć schemat elektryczny od tego wtrysku. Jak masz całą wiązkę z przodu to wysupłaj z niej wiązkę wtrysku.
Znalazłem jedynie bez kolorów kabli. Musisz zobaczyć przy wtryskach albo nawet przedzwonić kable aby znaleźć zasilanie wtrysków i wtrysku rozruchowego. Zasilanie cewki, kabel załączający pompą paliwa. Dobrze jakbyś zachował przekaźnik zasilający układ wtryskowy (pewnie będzie miał numer 30 jak to w digi). Reszta kabli to plusy po zapłonie albo plus zasilający wtryski i sondę dające plus gdy pracuje pompa paliwa. W załącznik masz wstępny schemat. Tutaj masz przykład podłączenia innej wersji digi http://img24.imageshack.us/img24/1662/s5w4.png (to po prawej to schemat kostek od spodu skrzynki bezpieczników)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl