[B4 TDi 1Z] hybryda turbiny garret T2, T15
[B4 TDi 1Z] hybryda turbiny garret T2, T15
witam nieśmiałe
chciałem pokazać nad czym pracuje, pomysł, eksperyment, ciężko to nazwać, nie bądźcie za ostrzy w komentarzach :p
tak wiec, zasugerowałem się pomysłem jednego z forumowiczów i "projekt" jest w fazie "składania"
idea: garret T2 z większym wirnikiem / kompresorem
model garreta_____466534-4 TBO218 (T2)___465199-3 (Tb25)__garret t15 (dla porownania)
srednica u podstawy_____48mm___________54mm___________44mm
srednica zassysania (?)___32,2mm_________39,65mm_________33mm
wysokosc podstawy______3,5mm__________5,1mm___________3,8mm
TRIM__________________45______________55_____________???
rysunek objasniajacy
nie będę pisał jak to składam bo to bez celowe ale wszystko pasuje P&P także chociaż tyle
chciał bym poznać wasza opinie, jeśli "bezsensu, szkoda zachodu" to prosił bym o uzasadnienie
nie mam jasnego pojecia co to faktycznie da, mam cicha nadzieje ze cos ciekawego z tego wyjdzie, na sucho MOŻE coś pomiędzy T2 i T3?! :p
koszta:
t2 - ~200zl
tb25 - 100zl (w oplakanym stanie, jedyne co dało się odzyskać wirnik i rdzeń)
zestaw naprawczy turba: 80zl
moja praca: 20zł na godzine :>
chciałem pokazać nad czym pracuje, pomysł, eksperyment, ciężko to nazwać, nie bądźcie za ostrzy w komentarzach :p
tak wiec, zasugerowałem się pomysłem jednego z forumowiczów i "projekt" jest w fazie "składania"
idea: garret T2 z większym wirnikiem / kompresorem
model garreta_____466534-4 TBO218 (T2)___465199-3 (Tb25)__garret t15 (dla porownania)
srednica u podstawy_____48mm___________54mm___________44mm
srednica zassysania (?)___32,2mm_________39,65mm_________33mm
wysokosc podstawy______3,5mm__________5,1mm___________3,8mm
TRIM__________________45______________55_____________???
rysunek objasniajacy
nie będę pisał jak to składam bo to bez celowe ale wszystko pasuje P&P także chociaż tyle
chciał bym poznać wasza opinie, jeśli "bezsensu, szkoda zachodu" to prosił bym o uzasadnienie
nie mam jasnego pojecia co to faktycznie da, mam cicha nadzieje ze cos ciekawego z tego wyjdzie, na sucho MOŻE coś pomiędzy T2 i T3?! :p
koszta:
t2 - ~200zl
tb25 - 100zl (w oplakanym stanie, jedyne co dało się odzyskać wirnik i rdzeń)
zestaw naprawczy turba: 80zl
moja praca: 20zł na godzine :>
Ostatnio zmieniony 05 lut 2016, 22:24 przez _Dave, łącznie zmieniany 13 razy.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Ja myślę że to ma sens W T2 jest już taki dość ładny wirnik, jest dość większy od t15 dlatego też dużo mniej dławi wydech, silnik lżej chodzi. Dla porównania - t15 32,2mm 42mm i wysokość łopatki 8,5mm a T2 35,5mm , 47mm i wysokość łopatki 7,6mm. Ale patrząc na wirnik ssący (koło kompresji) nie ma już aż takich dużych różnic na niekorzyść T2. Dla porównania - t15 - 33mm, 44mm i wysokość - 3,8mm T2 - 32,2mm 48mm i wysokość 3,5mm.
udalo mi sie dostac takie nie typowe kolano, kto zna temat zna trąbke ktora leci na filtr/przepływomierz
przete4stowalem i sprawdzilem kolektor ASZ - odpada, w ogole mi sie nie widzi, za to zostaje przy ori ale udalo mi sie tez dorwac inna gorna wersje, bez EGR'u, prawie jak ORI
Ostatnio zmieniony 05 lut 2016, 22:25 przez _Dave, łącznie zmieniany 1 raz.
pierwsza przymiarka:
na styk z kolektorem asz, bedzie potrzebna obudowa filtra pow z wersji BOSCH'a (028129607) bo nie upchne tam nic (jak ktos ma na zbyciu, biore:> )
brakuje jeszcze:
- srub turbo - kolektor, x4
- flanszy splywu oleju
- rury gumowej: turbo > icek...
- zamontowac jakims cudem gruszke...
@kamsta: ciezko powiedziec, nie dowiem sie do puki nie odpale motoru na tym ))) ale na bank dam znac co i jak
PS. nie wiem jak ciac kolana silikonowe z fmic.pl zeby w miare estetyke zachowac....
na styk z kolektorem asz, bedzie potrzebna obudowa filtra pow z wersji BOSCH'a (028129607) bo nie upchne tam nic (jak ktos ma na zbyciu, biore:> )
brakuje jeszcze:
- srub turbo - kolektor, x4
- flanszy splywu oleju
- rury gumowej: turbo > icek...
- zamontowac jakims cudem gruszke...
@kamsta: ciezko powiedziec, nie dowiem sie do puki nie odpale motoru na tym ))) ale na bank dam znac co i jak
PS. nie wiem jak ciac kolana silikonowe z fmic.pl zeby w miare estetyke zachowac....
Ostatnio zmieniony 05 lut 2016, 22:26 przez _Dave, łącznie zmieniany 1 raz.
Bardzo dobrze to wygląda co prawda ilość modyfikacji jest związana z tym jaką Tb25 lub T02 chcemy przeszczepić niektóre pasują p&p (nawet spływ i doprowadzenie oleju). Mój wirnik okazał się być złomem, strasznie pogięty. Szukam Turbo t25 które będzie miało
srednica u podstawy - 50mm-54mm, srednica zassysania - 36mm-40mm. Jeśli takiej nie znajdę to przeszczepię zimną stronę z T2 Fiata lub Nissana Primery
Fiat - srednica zassysania - 35.7mm, srednica u podstawy- 48mm wysokość 5,3mm (wirnik wydechowy jest identyczny jak w T2 VW & AUDI.
Nissan Primera - srednica zassysania -37.2mm srednica u podstawy - 48mm Wysokość 4.6mm.
srednica u podstawy - 50mm-54mm, srednica zassysania - 36mm-40mm. Jeśli takiej nie znajdę to przeszczepię zimną stronę z T2 Fiata lub Nissana Primery
Fiat - srednica zassysania - 35.7mm, srednica u podstawy- 48mm wysokość 5,3mm (wirnik wydechowy jest identyczny jak w T2 VW & AUDI.
Nissan Primera - srednica zassysania -37.2mm srednica u podstawy - 48mm Wysokość 4.6mm.
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Ja jednak kupiłem Turbo od nissana Primery 2.0 TD Tanio je dostałem. Przyznam że jest to bardzo ciekawe Turbo, oznaczenie - GT1548, w niektórych katalogach jest oznaczenie t15/t02 lub T15/T25, ogólnie jest to oryginalna hybryda Ma wirnik wydechowy z t15 ( 35mm- Inducer 41mm- exducer) a koło kompresji jest z T2 ( 37,2mm - Inducer 48mm - Exducer) Turbo ma chłodzenie wodą wałek ma grubość 6mm czyli taką jak w t2 ( w t15 jest 5mm). ogólnie fajnie byłoby przeszczepić całą tą turbosprężarkę, ale trzeba dorobić flanszę Turbo - kolektor wydechowy i flanszę turbo - portki. Ja zdecydowałem się jednak zrobić hybrydę z naszej T2 (Vw audi) i strony zimnej od Gt1548, więc wygląda to tak że gorąca muszla oraz rdzeń z wirnikiem biorę z T2 a tylko koło kompresji i muszlę zimną biorę z Gt1548 i wszystko powinno pasować p&p
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Obserwując poczynania przyjaciela _Dave może zakupy nie są drogie ale ziarnko do ziarnka i się nazbiera. No i kursy po części służbowym. Owszem nie jest to majątek ale jednak. Zastanawiam się czy całość wyjdzie taniej niż:
http://allegro.pl/turbina-turbosprezark ... 49022.html
Póki co to jest mój cel chyba, że wcześniej wypali "wynalazek" od pomysłodawcy dla tytułowej hybrydy.
http://allegro.pl/turbina-turbosprezark ... 49022.html
Póki co to jest mój cel chyba, że wcześniej wypali "wynalazek" od pomysłodawcy dla tytułowej hybrydy.