Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[B4 TDi 1Z] hybryda turbiny garret T2, T15

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

[B4 TDi 1Z] hybryda turbiny garret T2, T15

Post autor: _Dave » 20 maja 2014, 16:08

witam nieśmiałe

chciałem pokazać nad czym pracuje, pomysł, eksperyment, ciężko to nazwać, nie bądźcie za ostrzy w komentarzach :p

tak wiec, zasugerowałem się pomysłem jednego z forumowiczów i "projekt" jest w fazie "składania"

idea: garret T2 z większym wirnikiem / kompresorem

model garreta_____466534-4 TBO218 (T2)___465199-3 (Tb25)__garret t15 (dla porownania)
srednica u podstawy_____48mm___________54mm___________44mm
srednica zassysania (?)___32,2mm_________39,65mm_________33mm
wysokosc podstawy______3,5mm__________5,1mm___________3,8mm
TRIM__________________45______________55_____________???

rysunek objasniajacy

nie będę pisał jak to składam bo to bez celowe ale wszystko pasuje P&P także chociaż tyle

chciał bym poznać wasza opinie, jeśli "bezsensu, szkoda zachodu" to prosił bym o uzasadnienie

nie mam jasnego pojecia co to faktycznie da, mam cicha nadzieje ze cos ciekawego z tego wyjdzie, na sucho MOŻE coś pomiędzy T2 i T3?! :p

koszta:
t2 - ~200zl
tb25 - 100zl (w oplakanym stanie, jedyne co dało się odzyskać wirnik i rdzeń)
zestaw naprawczy turba: 80zl
moja praca: 20zł na godzine :>

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 05 lut 2016, 22:24 przez _Dave, łącznie zmieniany 13 razy.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 20 maja 2014, 20:00

Przyznam że robię podobny projekt ;-) Kupiłem zajechaną T25 ale z ciut mniejszym wirnikiem, srednica u podstawy - 51.44mm srednica zassysania - 39.78 wysokosc podstawy - 5.33 TRIM - 60 . W planie mam założyć tylko wirnik Kompressora z T25 do T2 i roztoczyć ori. zimną muszlę. Jak się uda to dam znać :-P

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 20 maja 2014, 21:25

Ładny projekt, będę śledzić postępy <piwo>

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 20 maja 2014, 23:08

No kolego Dave to żeś zapodał moda :-D. Projekt super. Ciekawi mnie jak to będzie dmuchać? A do soboty zmontujesz to na samochodzie? Pozdrawiam i do zobaczenia :-)

Awatar użytkownika
klife
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 545
Rejestracja: 12 wrz 2009, 14:54
Lokalizacja: Będzin

Post autor: klife » 23 maja 2014, 07:41

potestujemy :D

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 23 maja 2014, 15:01

Ja myślę że to ma sens ;-) W T2 jest już taki dość ładny wirnik, jest dość większy od t15 dlatego też dużo mniej dławi wydech, silnik lżej chodzi. Dla porównania - t15 32,2mm 42mm i wysokość łopatki 8,5mm a T2 35,5mm , 47mm i wysokość łopatki 7,6mm. Ale patrząc na wirnik ssący (koło kompresji) nie ma już aż takich dużych różnic na niekorzyść T2. Dla porównania - t15 - 33mm, 44mm i wysokość - 3,8mm T2 - 32,2mm 48mm i wysokość 3,5mm.

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 24 maja 2014, 18:34

Obrazek

udalo mi sie dostac takie nie typowe kolano, kto zna temat zna trąbke ktora leci na filtr/przepływomierz

przete4stowalem i sprawdzilem kolektor ASZ - odpada, w ogole mi sie nie widzi, za to zostaje przy ori ale udalo mi sie tez dorwac inna gorna wersje, bez EGR'u, prawie jak ORI :)
Ostatnio zmieniony 05 lut 2016, 22:25 przez _Dave, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 24 maja 2014, 21:46

Zakładaj hybrydę i pisz jakie wrażenia :-D jestem ciekawy ;-)

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 26 maja 2014, 05:05

pierwsza przymiarka:

Obrazek
Obrazek

na styk z kolektorem asz, bedzie potrzebna obudowa filtra pow z wersji BOSCH'a (028129607) bo nie upchne tam nic (jak ktos ma na zbyciu, biore:> )

brakuje jeszcze:
- srub turbo - kolektor, x4
- flanszy splywu oleju
- rury gumowej: turbo > icek...
- zamontowac jakims cudem gruszke...

@kamsta: ciezko powiedziec, nie dowiem sie do puki nie odpale motoru na tym :)))) ale na bank dam znac co i jak :)

PS. nie wiem jak ciac kolana silikonowe z fmic.pl zeby w miare estetyke zachowac.... :/
Ostatnio zmieniony 05 lut 2016, 22:26 przez _Dave, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 03 cze 2014, 15:58

Bardzo dobrze to wygląda ;-) co prawda ilość modyfikacji jest związana z tym jaką Tb25 lub T02 chcemy przeszczepić :-P niektóre pasują p&p (nawet spływ i doprowadzenie oleju). Mój wirnik okazał się być złomem, strasznie pogięty. Szukam Turbo t25 które będzie miało
srednica u podstawy - 50mm-54mm, srednica zassysania - 36mm-40mm. Jeśli takiej nie znajdę to przeszczepię zimną stronę z T2 Fiata lub Nissana Primery

Fiat - srednica zassysania - 35.7mm, srednica u podstawy- 48mm wysokość 5,3mm (wirnik wydechowy jest identyczny jak w T2 VW & AUDI.

Nissan Primera - srednica zassysania -37.2mm srednica u podstawy - 48mm Wysokość 4.6mm.

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 07 cze 2014, 01:10

Obrazek


przymiarka nr 2, zabraklo kolana OKOLO 135* zeby upchnac to z ori obudowa filtra powietrza

Obrazek



cdn...
Ostatnio zmieniony 05 lut 2016, 22:30 przez _Dave, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 07 cze 2014, 14:38

Wygląda ciekawie czekam z niecierpliwością na opinie po testach może jakieś logi nawet byś wrzucił :d

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 cze 2014, 11:13

U siebie ciśnienie doładowania wziąłem z wężyka idącego do ecu, Wpiąłem trójnik i śmiga ładnie 1,4 na boos'cie

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 14 cze 2014, 11:51

Ja jednak kupiłem Turbo od nissana Primery 2.0 TD ;-) Tanio je dostałem. Przyznam że jest to bardzo ciekawe Turbo, oznaczenie - GT1548, w niektórych katalogach jest oznaczenie t15/t02 lub T15/T25, ogólnie jest to oryginalna hybryda :-D Ma wirnik wydechowy z t15 ( 35mm- Inducer 41mm- exducer) a koło kompresji jest z T2 ( 37,2mm - Inducer 48mm - Exducer) Turbo ma chłodzenie wodą :-P wałek ma grubość 6mm czyli taką jak w t2 ( w t15 jest 5mm). ogólnie fajnie byłoby przeszczepić całą tą turbosprężarkę, ale trzeba dorobić flanszę Turbo - kolektor wydechowy i flanszę turbo - portki. Ja zdecydowałem się jednak zrobić hybrydę z naszej T2 (Vw audi) i strony zimnej od Gt1548, więc wygląda to tak że gorąca muszla oraz rdzeń z wirnikiem biorę z T2 a tylko koło kompresji i muszlę zimną biorę z Gt1548 ;) i wszystko powinno pasować p&p ;-)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 14 cze 2014, 14:00

Obserwując poczynania przyjaciela _Dave może zakupy nie są drogie ale ziarnko do ziarnka i się nazbiera. No i kursy po części służbowym. Owszem nie jest to majątek ale jednak. Zastanawiam się czy całość wyjdzie taniej niż:

http://allegro.pl/turbina-turbosprezark ... 49022.html

Póki co to jest mój cel chyba, że wcześniej wypali "wynalazek" od pomysłodawcy dla tytułowej hybrydy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl