Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Czy ktos może zakładał kompressor ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
demus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 13 lis 2011, 13:45
Lokalizacja: Wrocław

[B4 2.3 NG] Czy ktos może zakładał kompressor ?

Post autor: demus » 19 maja 2014, 12:26

Witam !
jak w temacie zabralem sie za dokladke kompressora do NG i am takie pytabko czy ktos to robił i ma jakies zdjecia bądz umie opisac jak poprowadzil caly dolot od przeplywomierza az do przepustnicy :) Jak wiadomo w NG w b4 straszny ścisk po stronie dolotu powietrza :(

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 19 maja 2014, 13:01

zalezy jaki kompresor chcesz założyć, ale na Twoim miejscu, pierwsze co bym zrobił oprócz montażu kompresora to trzeba wyj...bać mechaniczny wtrysk i założyć digifanta z T4, wtedy masz możliwość sterowania wtryskiem w normalny sposób.

Awatar użytkownika
anakonda1259
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 13 lut 2010, 14:27
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: anakonda1259 » 20 maja 2014, 21:51

Leo pisze:to trzeba wyj...bać mechaniczny wtrysk i założyć digifanta z T4,
Leo, możesz troszke cos na ten temat napisac :)

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 20 maja 2014, 22:40

anakonda1259, no co tu pisac-trzeba pozbyc sie mechaniczne go wtrysku i zastapic go digi.Jest na forum tematyka o pozbyciu sie mechanicznego wtrysku i nawet sa tacy ktorzy tego dokonali ;-) wtedy zakladanie kompresora ma sens.

demus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 13 lis 2011, 13:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: demus » 02 cze 2014, 09:12

Najpierw probuję ogarnąc na mechanice, na niemieckich forach nawet do W123 zalozyli kompressor na ori wtrysku, jest tez pare 90 na mechanice i dziala. Jeśli nie bedzie chodzic to mam juz w zanadrzu kolektor 5 gaznikowy od motoru czyli cos na zasadzie ITB tyle ze na gaźnikach :)

[ Dodano: 2014-06-02, 09:14 ]
Pytanko jeszcze dodatkowe, czy do NG da się zamontowac p&p kolektor dolotowy od MC ? Wtryski normalnie sie zalozy, sruby pasują czy jakieś chińskie kombinacje trzeba uskuteczniać ?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 02 cze 2014, 09:17

od 10v do 10vT będzie wszystko pasować. od 20v do 10v nie.

demus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 13 lis 2011, 13:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: demus » 02 cze 2014, 09:34

czyli szukac kolektora dolotowego od 10vT na mechanice i wszystko spasuje do 2.3 NG ?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 02 cze 2014, 09:35

myślę, że tak. Taniej będzie jednak kupić cały silnik MC z kompem kolektorami itepe i wsadzić zamiast NG. Z tego co mówiły chłopak z quattro service to do odpalenia MC wystarczą 4 kabelki...

Awatar użytkownika
Dżejkob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 276
Rejestracja: 20 mar 2011, 18:26
Lokalizacja: Piła

Post autor: Dżejkob » 11 cze 2014, 22:37

Kris0181 sprzedaje gotowy pakiet przeróbki z mechanicznego na elektroniczny koszta około 1000zł ;) zabawy na jedno popołudnie :)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 11 cze 2014, 23:01

hehe, zapomnij, ludzie chcą kompresory , turbiny zakładać, a boją się i szkoda im kasy na założenie digifanta :DDD śmiech na sali... nikt sobie nie zdaje sprawy, że koszt digifanta to śliwka w morzu, w porównaniu do zakładania kompresora :D :D :D

Awatar użytkownika
Dżejkob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 276
Rejestracja: 20 mar 2011, 18:26
Lokalizacja: Piła

Post autor: Dżejkob » 11 cze 2014, 23:07

Bo to trzeba stopniowo najpierw pomyśleć o zmianie wtrysku a potem ewentualnie jakieś turbo czy kompresor trzeba koszty podliczyć czy w ogóle sie opłaca itp ale myśle że NG jest dobrą bazą do takich zabaw bo części stosunkowo tanie a i używany silnik za 400zł znajdziesz jak korby bokiem wyjdą ;)

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 30 sie 2014, 13:41


Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 31 sie 2014, 20:36

Hmmm dla mnie osobiscie uturbianie NG lub pakowanie kompresora do tego silnika to...nieporozumienie.ot taka sztuka dla sztuki.Bo sie da.Ok da sie ale jakim to kosztem??Leo dobrze napisal ze ludzie mowia o turbo, o kompresorze do NG a czasem nie sa w stanie pozbyc sie mechanicznego wtrysku.NG to wyjatkowy motor o zajebistym brzmieniu wiec czy nie lepiej go zostawic w serii?Odpowiednio dbany odwdzieczy sie dlugowiecznoscią i kapitalnym dzwiekiem.Osiagi Ng nigdy nie beda super powalajace na kolana bo to nie do tego ten silnik zostal stworzony.jak komus brak mocy to niech kupuje s2-tam mozna modzic do woli.I moze okazac sie w ogolnym rozeznaniu ze zakup s2 bedzie tanszy i mniej problematyczny. ;-)

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 31 sie 2014, 20:50

luk448, Dobrze prawisz. Polejcie mu <piwo> <piwo>
Tyle że z serią się nie zgodzę. Lepiej wywalić mechaniczny wtrysk. Wsadzić elektroniczny. Ładnie zestroić i auto idzie jak wściekłe. Tyle że jak napisał
Leo pisze:hehe, zapomnij, ludzie chcą kompresory , turbiny zakładać, a boją się i szkoda im kasy na założenie digifanta :DDD śmiech na sali... nikt sobie nie zdaje sprawy, że koszt digifanta to śliwka w morzu, w porównaniu do zakładania kompresora :D :D :D
Ja osobiście bardzo polubiłem NG z elektronicznym wtryskiem i po strojeniu nie szkoda mi zainwestowanej kasy w to i w sekwencje.
Teraz powiedz takiemu który chce wsadzić kompresor np z g60 lub z merca, że najpierw niech zrobi kompletnie głowicę (1200zł) a następnie wywali mech.wtrysk i wsadzi Digi (1000zł) to pomyśli sobie że ktoś tutaj majaczy. Ja do tego doliczyłem jeszcze sekwencję (2000zł). Bez sekwencji jest ponad 2tyś. Do tego 10-12tyś poskładanie kompresora lub turbo. Zależy czy nowe czy używane graty.

Już lepiej zestroić deca po przeróbce na bardziej bogatą mieszankę. Będzie palić z 16-20 ale będzie latać jak wściekła. Moja pali 16 gazu z moją nogą rozmiar 46 ale ile za to mam frajdy z jazdy :mrgreen:
I nie potrzebuję kompresora ani turbo do mojego quattro....
Ostatnio zmieniony 31 sie 2014, 20:54 przez emanuel33, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 31 sie 2014, 20:53

emanuel33, zmiana na elektroniczny wtrysk to bdb duzy plus bo wiadomo ze mechaniczny wymaga sporej wiedzy i cierpliwosci.Zgodze sie z Toba bo przeciez na zmiane na elektroniczny ile wydasz?1 tys?1,5 kola?to do przyjecia ale modzenie turbo lub kompresora mija sie z celem wg mnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl