Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] Czy mogę wykruszyć katalizator ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
wylly781
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 16 sie 2013, 21:13

[2.0 ABK] Czy mogę wykruszyć katalizator ?

Post autor: wylly781 » 20 maja 2014, 21:51

Witam :)
Panowie pytanie, zauważyłem ze mój katalizator się kończy (zaczyna grzechotać) czy mogę go wykruszyć??
Mam 2.0 ABK na Sekwencji staga 300-4 czy wykruszenie/wycięcie kata nie wpłynie na prace sondy i całego silnika ??
Na forum wyczytałem ze sonda musi być by abk działało poprawnie.
Wiem ze sonda ma grzałke i wedle mnie jest ona przez tę grzłke rozgrzewana i a po wykruszeniu/wycieciu kata jest lepszy/szybszy przepływ spalin i temperatura mniejsza.
I niewiem czy kat musi byc czy nie :/

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 20 maja 2014, 22:24

Sonda znajduje się przed katalizatorem więc wykruszenie kata nie zmieni pracy lambdy.

wylly781
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 16 sie 2013, 21:13

Post autor: wylly781 » 20 maja 2014, 22:39

No to w piątek biorę się za to, moze go trochu odmuli :)
Bynajmniej BMW i Golfa 3 odmuliło wyjęcie kata :D

Awatar użytkownika
Kamuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 19 maja 2011, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Kamuś » 20 maja 2014, 23:40

Spokojnie działaj. Ja w swojej byłej B4 tak zrobiłem, bo katalizator zaczął się rozsypywać i dzwonił. Jedyna odczuwalna zmiana, to głośniejszy wydech.

wylly781
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 16 sie 2013, 21:13

Post autor: wylly781 » 20 maja 2014, 23:48

Głośniejszy wydech :/ trudno ale lepsze to jak grzechotanie które jest bynajmniej dla mnie iryujące i sprawia wrażenie jak by moja pszczółka była zaniedbana :D

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 maja 2014, 15:51

Nawet to jest wskazane <ok>

Tylko podczas montażu sprawdź stan pierścienia i czy masz oryginalne śruby z sprężynami. Zapewne ktoś już kopał i dał zwykłe śruby bez sprężyn, stalowe nakrętki i takie cos po pierwszym zakręcie się rozszczelnia i potem "niby" głośniej pracuje.

Fachowo mają być dłuższe śruby, dodatkowe podkładki ponieważ nie można połączeń pierścieniowych skręcać na sztywno.

Chyba , że wspawasz gięty łącznik, tą plecionkę, wówczas można skręcić na sztywno.

wylly781
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 16 sie 2013, 21:13

Post autor: wylly781 » 21 maja 2014, 21:11

Dzięki za odpowiedzi :) Będe zwracał uwagę na to co napisałeś Francis1982.
Obym tylko miał czas w piątek :)

Awatar użytkownika
Kamuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 19 maja 2011, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Kamuś » 24 maja 2014, 11:03

Francis1982 pisze:Zapewne ktoś już kopał i dał zwykłe śruby bez sprężyn, stalowe nakrętki i takie cos po pierwszym zakręcie się rozszczelnia i potem "niby" głośniej pracuje.
"Niby"? Zawsze, ale to zawsze jeśli wykruszysz katalizator i wstawisz pustą puszkę po nim, to dźwięk będzie bardziej metaliczny. Jedyny sposób to wstawienie rury.
wylly781 pisze:ale lepsze to jak grzechotanie
Ja nie miałem czasu się zabrać za to grzechotanie i przejeździłem tak z 1000km, potem grzechotanie ucichło, a auto nie chciało wkręcać się na obroty. Po prostu zapchał wydech.

michalo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 28 maja 2012, 09:57

Post autor: michalo » 28 maja 2014, 13:56

Witam,
wywalić kata możesz, tak jak piszą forumowicze lecz zostawiając pusta puszkę uzyskasz nieprzyjemny dźwięk ( puszka zadziała jak pudło w gitarze akustycznej - wiem bo kupiłem auto z wybitym wkładem) wstawienie rurki pomaga... ale trzeba przenieść sondę bo w ABK wchodzi ona w katalizator. Wkładając rurę bez przeniesienia sondy odetniesz sondę od spalin...
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 maja 2014, 14:26

Kamuś pisze:
Francis1982 pisze:Zapewne ktoś już kopał i dał zwykłe śruby bez sprężyn, stalowe nakrętki i takie cos po pierwszym zakręcie się rozszczelnia i potem "niby" głośniej pracuje.
"Niby"? Zawsze, ale to zawsze jeśli wykruszysz katalizator i wstawisz pustą puszkę po nim, to dźwięk będzie bardziej metaliczny. Jedyny sposób to wstawienie rury.
Jak u siebie wykruszyłem dźwięk się nie zmienił. Chyba, że nie jestem audiofilem <ok>
Znacznej różnicy w dźwięku nie ma.

Awatar użytkownika
12adriatexs15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 12adriatexs15 » 28 maja 2014, 21:10

Ja tam za prawie 300zł całego drugiego kata wstawiłem, nawet trochę zyskał na mocy bo nie był zapchany i żadnych problemów z sondą, a wymiana trwała 10 minut :p Nic nie spawać nić nie tłuc, a co dla mnie najważniejsze nadal mam wszystko w oryginale (tzn. zgodnie z założeniami konstrukcyjnymi) :p

wylly781
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 16 sie 2013, 21:13

Post autor: wylly781 » 30 maja 2014, 18:28

No w końcu dziś znalazłem czas, no i bebechów nie ma :)
Dźwięk się delikatnie zmienił, najbardziej to słychać od 2000 do 4000 tys :D
Ale w wydech nie strzela ani nic się nie dzieje wiec jest ok :)
A urwał się dziś do końca cały wkład:)
Znaczy był cały tylko oderwał się od puchy ^^
Dzięki za wskazówki Panowie :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl