Witam kolegów,
w mojej Audi wystąpił następujący problem ze sprzęgłem. Ostatnio doszło do tego, że pedał sprzęgła spadł do podłogi i tak już zostało. Po wymontowaniu pompy sprzęgła, która łączy się z pedałem sprzęgła, zauważyłem, że pod gumą pompy jest mały wyciek płynu.
Zakupiłem nową pompę i zamontowałem. Po odpowietrzeniu pompy, pedał sprzęgła pracował idealnie do momentu, jak zauważyłem i jak myślę, momentu rozgrzania się płynu hamulcowego, co spowodowało ponowne opadnięcie pedału sprzęgła do podłogi. Zabieg odpowietrzania powtarzałem kilkukrotnie z tym samym efektem końcowym.
Ważne jest chyba to w tym wątku, że nie można doprowadzić do odpowietrzenia układu, gdy płyn jest rozgrzany, przy zimnym jest ok, czyli odpowietrzenie daje opisywany efekt ale z jego ujemnym skutkiem końcowym jak opisałem powyżej.
Co może doprowadzać do takiego stanu ? przewody, wysprzęglik czy może sama skrzynia ?
Dzięki i pozdrawiam...
[B3 1.8 DZ] Problem ze sprzęgłem po rozgrzaniu się płynu ...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:35
- Lokalizacja: Tychy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:35
- Lokalizacja: Tychy
Witam,
faktycznie z hamulcami miałem małe problemy. Aktualnie wydaje mi się, że jest ok. Płyn został wymieniony podczas odpowietrzania hamulców. Regenerowałem zawieszenie z przodu i wymieniałem łożyska z tyłu na kołach, po tych zabiegach trzeba było odpowietrzać układ.
Z tym sprzęgłem to bardzo dziwna sprawa, jak opisałem wyżej. Nie mam pomysłu na dalsze zabiegi. Z tego co się orientuję to układ sprzęgła jest niezależny od układu hamulcowego ale może faktycznie coś w tym jest. Myślę nad wymianą wysprzęglika. Nie wiem czy warto wymieniać już teraz czy szukać dalej, chociaż możliwości się kończą.
Mam pytanie, czy taki wysprzęglik można wymienić bez wyciągania skrzyni biegów i czy to łatwa robota ?
faktycznie z hamulcami miałem małe problemy. Aktualnie wydaje mi się, że jest ok. Płyn został wymieniony podczas odpowietrzania hamulców. Regenerowałem zawieszenie z przodu i wymieniałem łożyska z tyłu na kołach, po tych zabiegach trzeba było odpowietrzać układ.
Z tym sprzęgłem to bardzo dziwna sprawa, jak opisałem wyżej. Nie mam pomysłu na dalsze zabiegi. Z tego co się orientuję to układ sprzęgła jest niezależny od układu hamulcowego ale może faktycznie coś w tym jest. Myślę nad wymianą wysprzęglika. Nie wiem czy warto wymieniać już teraz czy szukać dalej, chociaż możliwości się kończą.
Mam pytanie, czy taki wysprzęglik można wymienić bez wyciągania skrzyni biegów i czy to łatwa robota ?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
jest o tyle zależny że czerpie płyn z tego samego zbiorniczkanever_tomek pisze:Z tego co się orientuję to układ sprzęgła jest niezależny od układu hamulcowego ale może faktycznie coś w tym jest.
myślę że da radę, osobiście w audi nie zmieniałem wysprzęglika tylko w innym aucie ale tutaj sprawa jeszcze prostsza, przynajmniej tak to wyglądanever_tomek pisze:Mam pytanie, czy taki wysprzęglik można wymienić bez wyciągania skrzyni biegów i czy to łatwa robota ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:35
- Lokalizacja: Tychy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:35
- Lokalizacja: Tychy
Mam tylko nadzieję, że nowa pompa jest ok. Rozumie kwestię kolejności wymiany części, chodzi mi jednak o doprecyzowanie możliwego powodu występowania takiego efektu. Bo nawet jeśli przyjąć, że to wysprzęglik, to czy to możliwe żeby w opisany przeze mnie sposób dochodziło do takiej sytuacji. Dziwny efekt po rozgrzaniu się tego płynu jak zauważyłem i dodam,że biegi wtedy nie wchodzą. Chyba, że to sprawa jakiegoś przewodu, który przepuszcza powietrze. Nic, spróbuję coś pokombinować, jednak jakby ktoś mógł jeszcze pomóc to będę wdzięczny.
Dziękuję za radę, na początek odpowietrzę jeszcze raz układ hamulcowy a później wymienię wysprzęglik.
Dodam jeszcze, że podczas każdego kolejnego odpowietrzania na wysprzęgliku ( odpowietrznik wysprzęglika ) wychodzą na początku pęcherzyki powietrza, później znowu jest ok.
[ Dodano: 2014-05-28, 09:02 ]
Witam zainteresowanych,
problem sprzęgła został rozwiązany. Główną przyczyną opisywanego zjawiska byl wysprzęglik znajdujący się
przy skrzyni biegów. Dopiero po jego wymontowaniu można było zauważyć, że nie jest sprawny
( rozciekl się ). Obawialem się poczatkowo, że moze byc także nieszczelnosc na przewodzie łączącym pompę
z wysprzeglikiem, wtedy zakup takiej czesci to koszt ok 350, 00 pln. ( w oryginale bo zamienników nie ma ).
Temat można uznać za zamknięty. Pozdro
Dziękuję za radę, na początek odpowietrzę jeszcze raz układ hamulcowy a później wymienię wysprzęglik.
Dodam jeszcze, że podczas każdego kolejnego odpowietrzania na wysprzęgliku ( odpowietrznik wysprzęglika ) wychodzą na początku pęcherzyki powietrza, później znowu jest ok.
[ Dodano: 2014-05-28, 09:02 ]
Witam zainteresowanych,
problem sprzęgła został rozwiązany. Główną przyczyną opisywanego zjawiska byl wysprzęglik znajdujący się
przy skrzyni biegów. Dopiero po jego wymontowaniu można było zauważyć, że nie jest sprawny
( rozciekl się ). Obawialem się poczatkowo, że moze byc także nieszczelnosc na przewodzie łączącym pompę
z wysprzeglikiem, wtedy zakup takiej czesci to koszt ok 350, 00 pln. ( w oryginale bo zamienników nie ma ).
Temat można uznać za zamknięty. Pozdro