Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 DZ] Problem ze sprzęgłem po rozgrzaniu się płynu ...

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
never_tomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:35
Lokalizacja: Tychy

[B3 1.8 DZ] Problem ze sprzęgłem po rozgrzaniu się płynu ...

Post autor: never_tomek » 23 maja 2014, 19:29

Witam kolegów,

w mojej Audi wystąpił następujący problem ze sprzęgłem. Ostatnio doszło do tego, że pedał sprzęgła spadł do podłogi i tak już zostało. Po wymontowaniu pompy sprzęgła, która łączy się z pedałem sprzęgła, zauważyłem, że pod gumą pompy jest mały wyciek płynu.

Zakupiłem nową pompę i zamontowałem. Po odpowietrzeniu pompy, pedał sprzęgła pracował idealnie do momentu, jak zauważyłem i jak myślę, momentu rozgrzania się płynu hamulcowego, co spowodowało ponowne opadnięcie pedału sprzęgła do podłogi. Zabieg odpowietrzania powtarzałem kilkukrotnie z tym samym efektem końcowym.

Ważne jest chyba to w tym wątku, że nie można doprowadzić do odpowietrzenia układu, gdy płyn jest rozgrzany, przy zimnym jest ok, czyli odpowietrzenie daje opisywany efekt ale z jego ujemnym skutkiem końcowym jak opisałem powyżej.

Co może doprowadzać do takiego stanu ? przewody, wysprzęglik czy może sama skrzynia ?

Dzięki i pozdrawiam...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 maja 2014, 20:25

never_tomek pisze:Co może doprowadzać do takiego stanu ? przewody, wysprzęglik czy może sama skrzynia ?
podejrzewam płyn ;-) spróbuj go wymienić. Oczywiście mowa o wymianie go całego również w układzie hamulcowym.
A z hamulcami przypadkiem nie masz podobnych problemów :?:

never_tomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:35
Lokalizacja: Tychy

Post autor: never_tomek » 23 maja 2014, 20:40

Witam,

faktycznie z hamulcami miałem małe problemy. Aktualnie wydaje mi się, że jest ok. Płyn został wymieniony podczas odpowietrzania hamulców. Regenerowałem zawieszenie z przodu i wymieniałem łożyska z tyłu na kołach, po tych zabiegach trzeba było odpowietrzać układ.

Z tym sprzęgłem to bardzo dziwna sprawa, jak opisałem wyżej. Nie mam pomysłu na dalsze zabiegi. Z tego co się orientuję to układ sprzęgła jest niezależny od układu hamulcowego ale może faktycznie coś w tym jest. Myślę nad wymianą wysprzęglika. Nie wiem czy warto wymieniać już teraz czy szukać dalej, chociaż możliwości się kończą.

Mam pytanie, czy taki wysprzęglik można wymienić bez wyciągania skrzyni biegów i czy to łatwa robota ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 maja 2014, 20:47

never_tomek pisze:Z tego co się orientuję to układ sprzęgła jest niezależny od układu hamulcowego ale może faktycznie coś w tym jest.
jest o tyle zależny że czerpie płyn z tego samego zbiorniczka ;-)
never_tomek pisze:Mam pytanie, czy taki wysprzęglik można wymienić bez wyciągania skrzyni biegów i czy to łatwa robota ?
myślę że da radę, osobiście w audi nie zmieniałem wysprzęglika tylko w innym aucie ale tutaj sprawa jeszcze prostsza, przynajmniej tak to wygląda :-P

never_tomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:35
Lokalizacja: Tychy

Post autor: never_tomek » 23 maja 2014, 20:50

Zgadza się, chociaż układ od zbiorniczka do pompy i dalej aż do skrzyni, płyn na pewno wymieniony. Płyn DOT4 oczywiście nic innego. Jeśli uznać, że płyn ok to co dalej...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 maja 2014, 21:00

never_tomek, skoro i pompa sprzęgłowa i płyn masz już wymieniony no to
chyba zostaje tylko jedno czyli wysprzęglik.

never_tomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:35
Lokalizacja: Tychy

Post autor: never_tomek » 23 maja 2014, 21:10

Mam tylko nadzieję, że nowa pompa jest ok. Rozumie kwestię kolejności wymiany części, chodzi mi jednak o doprecyzowanie możliwego powodu występowania takiego efektu. Bo nawet jeśli przyjąć, że to wysprzęglik, to czy to możliwe żeby w opisany przeze mnie sposób dochodziło do takiej sytuacji. Dziwny efekt po rozgrzaniu się tego płynu jak zauważyłem i dodam,że biegi wtedy nie wchodzą. Chyba, że to sprawa jakiegoś przewodu, który przepuszcza powietrze. Nic, spróbuję coś pokombinować, jednak jakby ktoś mógł jeszcze pomóc to będę wdzięczny.

Dziękuję za radę, na początek odpowietrzę jeszcze raz układ hamulcowy a później wymienię wysprzęglik.

Dodam jeszcze, że podczas każdego kolejnego odpowietrzania na wysprzęgliku ( odpowietrznik wysprzęglika ) wychodzą na początku pęcherzyki powietrza, później znowu jest ok.

[ Dodano: 2014-05-28, 09:02 ]
Witam zainteresowanych,

problem sprzęgła został rozwiązany. Główną przyczyną opisywanego zjawiska byl wysprzęglik znajdujący się
przy skrzyni biegów. Dopiero po jego wymontowaniu można było zauważyć, że nie jest sprawny

( rozciekl się ). Obawialem się poczatkowo, że moze byc także nieszczelnosc na przewodzie łączącym pompę

z wysprzeglikiem, wtedy zakup takiej czesci to koszt ok 350, 00 pln. ( w oryginale bo zamienników nie ma ).

Temat można uznać za zamknięty. Pozdro ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl