[B4 2.6 ABC] Czym skutecznie wypłukać chłodnicę?
[B4 2.6 ABC] Czym skutecznie wypłukać chłodnicę?
Witam!
Mam problem z wentylatorem chłodnicy który nie chce się załączać. Sprawdziłem drucikiem na krótko i działają oba biegi. Podgrzałem stary czujnik temp zapalniczką i też włącza wentylatory, teraz czujnik i tak jest nowy. Wychodzi na to że chłodnica jest zapchana do tego stopnia że powstaje różnica temperatur w chłodnicy, przy czujniku jest mniejsza temperatura przez co nie załącza wentylatora. Chcę spróbować SKUTECZNIE wypłukać chłodnicę, lecz nie wiem czym najlepiej to zrobić. Dobrze by było zrobić to raz a dobrze bo w A80 2.6 wyciąganie chłodnicy nie należy do najszybszych i najprzyjemniejszych prac. Macie jakieś pomysły? :roll:
Mam problem z wentylatorem chłodnicy który nie chce się załączać. Sprawdziłem drucikiem na krótko i działają oba biegi. Podgrzałem stary czujnik temp zapalniczką i też włącza wentylatory, teraz czujnik i tak jest nowy. Wychodzi na to że chłodnica jest zapchana do tego stopnia że powstaje różnica temperatur w chłodnicy, przy czujniku jest mniejsza temperatura przez co nie załącza wentylatora. Chcę spróbować SKUTECZNIE wypłukać chłodnicę, lecz nie wiem czym najlepiej to zrobić. Dobrze by było zrobić to raz a dobrze bo w A80 2.6 wyciąganie chłodnicy nie należy do najszybszych i najprzyjemniejszych prac. Macie jakieś pomysły? :roll:
Pewnie masz rację tylko obawiam się że w przewodach i silniku też jest syf który po pewnym czasie zabrudzi mi też nową chłodnicę.sagem pisze:Najlepszy pomysł to wymiana chłodnicy. Koszt to nie majątek, a na pewno pomoże.
sagem pisze:Żeby ją skutecznie wypłukać, musisz ją wyjąć - inaczej zostaje tylko stosowanie środków chemicznych które na pewno nie pójdą na dobre chociażby pompie czy chłodniczce wody.
Chcę ją wyjąć Ale najlepiej tylko jeden raz.Radek_B4 pisze:Chcę spróbować SKUTECZNIE wypłukać chłodnicę, lecz nie wiem czym najlepiej to zrobić. Dobrze by było zrobić to raz a dobrze bo w A80 2.6 wyciąganie chłodnicy nie należy do najszybszych i najprzyjemniejszych prac.
Poza tym z tego co szukałem nie ma zbytnio dobrych zamienników chłodnic w dobrej cenie. Jedyny który udało mi się znaleźć to Thermotec który i tak kosztuje ponad 400zł :roll:
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Jak wyjmiesz chłodnice najlepiej według mnie płukać ją wodą pod ciśnieniem ( nie trzeba karchera ), najlepiej ciepła, dodatkowo pare razy przelewając przez nią jakiś środek do czyszczenia chłodnic.Radek_B4 pisze:Pewnie masz rację tylko obawiam się że w przewodach i silniku też jest syf który po pewnym czasie zabrudzi mi też nową chłodnicę.
A układ w aucie możesz przepłukać jak wyjmiesz chłodnice, odpalić auto, przygotować z 10 litrów roztworu do płukania chłodnic/układów wodnych i lać to do zbiorniczka aż przepłucze cały układ. Węże od chlodnicy najlepiej na chwile zaślepić żeby od razu wszystko Ci się nie wylało.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
a ja bym zapytał od czego ma być zapchana ? jeśli układ jest sprawny to jest obieg płynu przez cały układ i jedynym miejscem gdzie może raczej osadzać, gromadzić się syf jest nagrzewnica ( chyba że mamy ty jakieś ekstremalne zjawiska korozji wycieków oleju do płynu ) A jedną z przyczyn nie włączenia się wentylatora może być zapowietrzony układ ( jeśli wykluczamy pozostały osprzęt ).
Układ jest odpowietrzony. Auto rozgrzewa się normalnie z tym że w cieplejsze dni wentylator nie włącza się i temperatura wychyla się powyżej 90*C-95*C. Nie mam innych pomysłów niż zabrudzona w dolnej części chłodnica.dzikx pisze:a ja bym zapytał od czego ma być zapchana ? jeśli układ jest sprawny to jest obieg płynu przez cały układ i jedynym miejscem gdzie może raczej osadzać, gromadzić się syf jest nagrzewnica ( chyba że mamy ty jakieś ekstremalne zjawiska korozji wycieków oleju do płynu ) A jedną z przyczyn nie włączenia się wentylatora może być zapowietrzony układ ( jeśli wykluczamy pozostały osprzęt ).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
Polecam do czyszczenia układu proszek do czyszczenia kotłów. Nie pamiętam tylko nazwy. jest to proszek stosowany do czyszczenia instalacji wodno parowych. czyściłem układy w kilku autkach, u siebie w audi, w starej maździe w starym fordzie i w dwudziestu kilku letnim bmw. środek ten nie reaguje z aluminium miedzią brązem jak i gumą, rozpuścił idealnie wszystko.
Robiłem to w sposób taki że około 200g proszku rozpuszczałem w ciepłej wodzie zalewając do układu(wczesnij spuszczałem płyn i wlewałam czystą wodę). Uruchamiałem silnik i pracował tak kilka minut, kilkukrotnie załączał się wentylator. Wtedy wypuszczałem ten syf cały a uwierzcie mi choć w moim aucie dbam o układ chłodzenia to wyleciało tyle kamienia z rdzą że byłem delikatnie zszokowany. po tym zabiegu kilkukrotnie nalewałem czystej wody powtarzając operacje z rozgrzewaniem po to by dokładnie wypłukać resztki środka tego.
Robiłem to z dwa lata temu od tamtej pory nie zauważyłem efektów ubocznych w żadnym aucie. U mnie nic sie nie zmieniło dziąła tak jak przed płukaniem. W maździe u ojca problem był z nagrzewnicą, która niestety słabo oddawał ciepło. Po tej operacji wszystko wróciło do normy czyli grzanie wróciło, wiec polecam stosować ten środek do dwóch usterek zapchanej chłodnicy jak i zakamieniałej nagrzewnicy
pozdrawiam
Robiłem to w sposób taki że około 200g proszku rozpuszczałem w ciepłej wodzie zalewając do układu(wczesnij spuszczałem płyn i wlewałam czystą wodę). Uruchamiałem silnik i pracował tak kilka minut, kilkukrotnie załączał się wentylator. Wtedy wypuszczałem ten syf cały a uwierzcie mi choć w moim aucie dbam o układ chłodzenia to wyleciało tyle kamienia z rdzą że byłem delikatnie zszokowany. po tym zabiegu kilkukrotnie nalewałem czystej wody powtarzając operacje z rozgrzewaniem po to by dokładnie wypłukać resztki środka tego.
Robiłem to z dwa lata temu od tamtej pory nie zauważyłem efektów ubocznych w żadnym aucie. U mnie nic sie nie zmieniło dziąła tak jak przed płukaniem. W maździe u ojca problem był z nagrzewnicą, która niestety słabo oddawał ciepło. Po tej operacji wszystko wróciło do normy czyli grzanie wróciło, wiec polecam stosować ten środek do dwóch usterek zapchanej chłodnicy jak i zakamieniałej nagrzewnicy
pozdrawiam