Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Czym skutecznie wypłukać chłodnicę?

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Radek_B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 06 sty 2014, 23:18

[B4 2.6 ABC] Czym skutecznie wypłukać chłodnicę?

Post autor: Radek_B4 » 23 maja 2014, 21:07

Witam!

Mam problem z wentylatorem chłodnicy który nie chce się załączać. Sprawdziłem drucikiem na krótko i działają oba biegi. Podgrzałem stary czujnik temp zapalniczką i też włącza wentylatory, teraz czujnik i tak jest nowy. Wychodzi na to że chłodnica jest zapchana do tego stopnia że powstaje różnica temperatur w chłodnicy, przy czujniku jest mniejsza temperatura przez co nie załącza wentylatora. Chcę spróbować SKUTECZNIE wypłukać chłodnicę, lecz nie wiem czym najlepiej to zrobić. Dobrze by było zrobić to raz a dobrze bo w A80 2.6 wyciąganie chłodnicy nie należy do najszybszych i najprzyjemniejszych prac. Macie jakieś pomysły? :roll:

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 23 maja 2014, 21:32

Radek_B4 pisze:Macie jakieś pomysły?
Najlepszy pomysł to wymiana chłodnicy. Koszt to nie majątek, a na pewno pomoże.

Żeby ją skutecznie wypłukać, musisz ją wyjąć - inaczej zostaje tylko stosowanie środków chemicznych które na pewno nie pójdą na dobre chociażby pompie czy chłodniczce wody.

Radek_B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 06 sty 2014, 23:18

Post autor: Radek_B4 » 23 maja 2014, 21:37

sagem pisze:Najlepszy pomysł to wymiana chłodnicy. Koszt to nie majątek, a na pewno pomoże.
Pewnie masz rację tylko obawiam się że w przewodach i silniku też jest syf który po pewnym czasie zabrudzi mi też nową chłodnicę.
sagem pisze:Żeby ją skutecznie wypłukać, musisz ją wyjąć - inaczej zostaje tylko stosowanie środków chemicznych które na pewno nie pójdą na dobre chociażby pompie czy chłodniczce wody.
Radek_B4 pisze:Chcę spróbować SKUTECZNIE wypłukać chłodnicę, lecz nie wiem czym najlepiej to zrobić. Dobrze by było zrobić to raz a dobrze bo w A80 2.6 wyciąganie chłodnicy nie należy do najszybszych i najprzyjemniejszych prac.
Chcę ją wyjąć ;-) Ale najlepiej tylko jeden raz.

Poza tym z tego co szukałem nie ma zbytnio dobrych zamienników chłodnic w dobrej cenie. Jedyny który udało mi się znaleźć to Thermotec który i tak kosztuje ponad 400zł :roll:

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 23 maja 2014, 21:48

Radek_B4 pisze:Pewnie masz rację tylko obawiam się że w przewodach i silniku też jest syf który po pewnym czasie zabrudzi mi też nową chłodnicę.
Jak wyjmiesz chłodnice najlepiej według mnie płukać ją wodą pod ciśnieniem ( nie trzeba karchera ), najlepiej ciepła, dodatkowo pare razy przelewając przez nią jakiś środek do czyszczenia chłodnic.

A układ w aucie możesz przepłukać jak wyjmiesz chłodnice, odpalić auto, przygotować z 10 litrów roztworu do płukania chłodnic/układów wodnych i lać to do zbiorniczka aż przepłucze cały układ. Węże od chlodnicy najlepiej na chwile zaślepić żeby od razu wszystko Ci się nie wylało.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 31 maja 2014, 12:10

Mozesz sprpbowac domowym sposobem -mieszanka octu i sodu.Moim zdaniem dziala lepiej niz nie jedna chemia.Kiedys stosowalem w Mercedesie

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1035
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 31 maja 2014, 12:38

a ja bym zapytał od czego ma być zapchana ? jeśli układ jest sprawny to jest obieg płynu przez cały układ i jedynym miejscem gdzie może raczej osadzać, gromadzić się syf jest nagrzewnica ( chyba że mamy ty jakieś ekstremalne zjawiska korozji wycieków oleju do płynu ) A jedną z przyczyn nie włączenia się wentylatora może być zapowietrzony układ ( jeśli wykluczamy pozostały osprzęt ).

Radek_B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 06 sty 2014, 23:18

Post autor: Radek_B4 » 11 cze 2014, 23:36

dzikx pisze:a ja bym zapytał od czego ma być zapchana ? jeśli układ jest sprawny to jest obieg płynu przez cały układ i jedynym miejscem gdzie może raczej osadzać, gromadzić się syf jest nagrzewnica ( chyba że mamy ty jakieś ekstremalne zjawiska korozji wycieków oleju do płynu ) A jedną z przyczyn nie włączenia się wentylatora może być zapowietrzony układ ( jeśli wykluczamy pozostały osprzęt ).
Układ jest odpowietrzony. Auto rozgrzewa się normalnie z tym że w cieplejsze dni wentylator nie włącza się i temperatura wychyla się powyżej 90*C-95*C. Nie mam innych pomysłów niż zabrudzona w dolnej części chłodnica.

johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 11 cze 2014, 23:42

No ale włącznik wentylatora chłodnicy trzywtykowy WA6017.95D

Punkt zmienny [°C]:
95/84

Punkt zmienny [°C]:
102/91

U mnie w upalne dni 95-100*C to standard, wentylatory załączają się tak jak powinny, czyli od 95*C.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1035
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 13 cze 2014, 23:19

wskaźnik może troszkę też oszukiwać ale jak włącza się przy prawie 100 to i jak u mnie i nic się nie dzieje, co innego jak by się gotowało i wyrzucało płyn

klusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 cze 2007, 07:54

Post autor: klusek » 15 cze 2014, 07:47

Polecam do czyszczenia układu proszek do czyszczenia kotłów. Nie pamiętam tylko nazwy. jest to proszek stosowany do czyszczenia instalacji wodno parowych. czyściłem układy w kilku autkach, u siebie w audi, w starej maździe w starym fordzie i w dwudziestu kilku letnim bmw. środek ten nie reaguje z aluminium miedzią brązem jak i gumą, rozpuścił idealnie wszystko.

Robiłem to w sposób taki że około 200g proszku rozpuszczałem w ciepłej wodzie zalewając do układu(wczesnij spuszczałem płyn i wlewałam czystą wodę). Uruchamiałem silnik i pracował tak kilka minut, kilkukrotnie załączał się wentylator. Wtedy wypuszczałem ten syf cały a uwierzcie mi choć w moim aucie dbam o układ chłodzenia to wyleciało tyle kamienia z rdzą że byłem delikatnie zszokowany. po tym zabiegu kilkukrotnie nalewałem czystej wody powtarzając operacje z rozgrzewaniem po to by dokładnie wypłukać resztki środka tego.

Robiłem to z dwa lata temu od tamtej pory nie zauważyłem efektów ubocznych w żadnym aucie. U mnie nic sie nie zmieniło dziąła tak jak przed płukaniem. W maździe u ojca problem był z nagrzewnicą, która niestety słabo oddawał ciepło. Po tej operacji wszystko wróciło do normy czyli grzanie wróciło, wiec polecam stosować ten środek do dwóch usterek zapchanej chłodnicy jak i zakamieniałej nagrzewnicy


pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga