Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] Granice wytrzymałości turbiny 1z

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 23 maja 2014, 06:05

KLICHO pisze:Jeszcze pytanie jakie są turbiny są WG wiem że T2 i T15 a są jeszcze jakieś pasujące do 1z ?
kolego, wszystko jest na forum, wystarczy uzyc szukajki :p

nie kombinuj, zrob program "lekki", posmigaj troche i bedziesz wiedzial czy jest ok czy chcesz wiecej

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 23 maja 2014, 12:34

No aktualnie mam zmodzony nastawnik na ori programie i wtryski i mam juz 112KM i 314 Nm i mam program pod ten nastawnik itp turbo dmucha 1,18 bara. Z tego co wiem mam turbine kkk003 ale mocy nie znam ale idzie okolo 9 sec do 100

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 23 maja 2014, 18:49

9 sec do 100?? to ja na programie 1,4 bara i wtryskach 0.210 mam do setki okolo 10 sec.
Cos to niemozliwe za bardzo jest :mrgreen:

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 maja 2014, 21:08

KLICHO pisze: i pewnie dymku nawet nie masz :-) jaka moc masz ? Seryjny IC?
Soft 140 / 350 na ecu 16 bit.
dymek lekki jest , ale znikomy, logi niedawno robiłem i pompa ledwo wyrabia z dynamicznym kątem wtrysku, trzeba bedzie pompe przejrzec.
IC seria, niedawno czyszczony i umyty <piwo>

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 23 maja 2014, 21:24

Pewnie arwam mógłby się wypowiedzieć więcej jednak coś powiem od siebie.

GTB 17xx VNT starcza do jakichś 200 KM z hakiem (fabrycznie) z silnika 2.7.
GTB 22xx VNT .. zapas wystarczający iż braknie kasy go zaspokoić <ok>

Zostając przy turbo bez VNT zostają raczej "hybrydy" kombinowane.

No i PRZEDE WSZYSTKIM. KUMATY TUNER OD SOFTU. Sorki za duże litery ale bez dobrego softu żadna hybryda bądź inne "super turbo " nie zda egzaminu.

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 23 maja 2014, 21:55

Mody mam takie EGR out, i katalizator, Kolektor ssący AWX, wkładka K&N, zmodzony nastawink HDK 248. Ori program 8 Bit. IC seria taki jaki jest w każdym passku 1z.

Tu macie mój wykres https://lh3.googleusercontent.com/-sOyv ... passat.jpg Turbo dmucha 0,8-0,9 Bar czyli seria. Żadnego rezystorka ani innego badziewia

[ Dodano: 2014-05-23, 22:02 ]
A co dymienia dymi jeśli jedzie się na 4 lub 5 z pedałem do podłogi. Jeśli jest na pół gazu czy trochę więcej nie ma nic dymku

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 23 maja 2014, 22:08

Masz jeszcze lekki zapas na T15. Ale nie za dużo. Przy takim setupie warto pomyśleć nad T2, które ponoć starcza do 170 KM. Z momentem nie wiem ale moment masz niezły.

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 23 maja 2014, 22:16

No i teraz już mam program zrobiony który na takich modach robi 140KM-145KM i 340-360Nm tylko że na wtryskach 205. Ja jeszcze mam 185 czyli ori 1z I wychodzi około 130-133KM - 330Nm dmuchanie turbiny to 1,18 Bar

[ Dodano: 2014-05-23, 22:32 ]
A szczerze mówiąc nie wiem czy mam teraz u siebie K03 czy T15

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 23 maja 2014, 22:57

KLICHO pisze:No i teraz już mam program zrobiony który na takich modach robi 140KM-145KM i 340-360Nm tylko że na wtryskach 205. Ja jeszcze mam 185 czyli ori 1z I wychodzi około 130-133KM - 330Nm dmuchanie turbiny to 1,18 Bar

[ Dodano: 2014-05-23, 22:32 ]
A szczerze mówiąc nie wiem czy mam teraz u siebie K03 czy T15
wybacz kolego, bez obrazy ale twoje cyfry troche mi nie pasuja do t15, 0,205... i reszcie ORI + program, masz to mierzone na hamowni?

[ Dodano: 2014-05-23, 22:32 ]
A szczerze mówiąc nie wiem czy mam teraz u siebie K03 czy T15[/quote]

latwo to sprawdzic, na obudowie turba pisze... :roll:

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 23 maja 2014, 23:05

W audi 80 to banał w passacie jak silnik jest podłużnie jest dość bardziej skompliwane to :)

Ten wykres co był to był na EGR out, i katalizator, Kolektor ssący AWX, wkładka K&N, zmodzony nastawink HDK 248. Ori program 8 Bit. IC seria taki jaki jest w każdym passku 1z. było 314Nm i 112KM

A na EGR out, i katalizator, Kolektor ssący AWX,, zmodzony nastawink HDK 248. program 16 Bit około 1,18Bara IC seria, wtryski 205 wychodziły wyniki 140KM-145KM i 340-360Nm. Bo własnie patrzyłem się bo wlaśnie ten co modził ten nastawnik pojechał na hamownie z 3 samochodami i takie wyniki wychodziły

i to były 2 golfy 3 z silnikiem 1z i jeden audi 80 też 1z

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 14 sty 2015, 21:19

KLICHO, Jak masz K03 to akurat jest ciut lepsze od T15, można 1,25bara dmuchnąć, z t15 też max 1,25bara, z mapy T15 wynika że można dmuchnąć nawet 1,4 bar ale tylko do 3,200obr :-P bo po tym wychodzi się poza mapę :-P czyli wydajność idzie na łeb. Z K03 można sensowną hybrydę zrobić z kołem kompresji od K03-2072 (Vw 1.8Turbo) a z t15 koło kompresji od AWX lub ARL - Na obu powinno się spokojnie przebić 150KM

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 15 sty 2015, 10:44

Moje T15 dmuchało pod 1.4 bara w piku. 133KM i 300NM było w a4 b5.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 15 sty 2015, 15:44

trepek pisze:Moje T15 dmuchało pod 1.4 bara w piku. 133KM i 300NM było w a4 b5.
Takie wyniki osiąga się przy 1,15-1,2 bara ;-) Dlatego właśnie widać że do silnika 1.9 jest to za duże ciśnienie, przy 1.6 można spokojnie 1,4bar dmuchać.
Jeszcze ewentualnie przy modach takich jak przelot, lub bardziej udrożniony wydech od seryjnego, czyli przynajmniej 1 tłumik OUT, FMIC, kolektor osłonięty termicznie i wydajna pompa - można pokusić się o nieznaczne zwiększenie ciśnienia. T15 ma bardzo mały kompresor i przy dużym ciśnieniu i obr. powyżej 3,4 tys. zaczyna gotować powietrze i na maxa traci wydajność - co też wynika z mapy kompresora t15, w praktyce też widać że większość wykresów 120-140KM max moc jest uzyskiwana przy 3.500-3.700obr. kiedy przy większych turbosprężarkach 4.000-4.200obr.

[ Dodano: 2015-01-28, 16:30 ]
Francis1982 pisze:Przy takim setupie warto pomyśleć nad T2, które ponoć starcza do 170 KM
Ori T2 niestety nie ma dużo większej wydajności od T15 i realnie- z t2 - 150KM to max.
W t2 jest nie duży kompresor. Jest większy Exducer kompresora (niż w t15) dlatego lepiej pracuje przy wyższych ciśnieniach, ale Inducer kompresora jest mniejszy niż w t15 a to odpowiada za przepływ powietrza - czyli w skrócie mówiąc wydajność kompresora.

Właśnie efektem działania kompresora w turbosprężarce nie jest tylko ciśnienie (jak większość ludzi uważa) ale równie ważnym efektem jest przepływ. Dla przykładu z t15 możemy dmuchnąć 1.5bar i z gt1749VB (ARL) dmuchając tyle samo będziemy mieli 20-30% więcej mocy. A ciśnienie takie same. Ogólnie t15 ma mały kompresor i dmuchanie powyżej 1.25bar nie przynosi praktycznie żadnego efektu, bo kompresor owszem wytworzy większe ciśnienie ale nie ma odpowiedniego przepływu powietrza.

[ Dodano: 2015-01-28, 16:49 ]
Linia ssania (choke line)
Linia ta znajduje się po prawej stronie wykresów kompresora i pokazuje graniczny przepływ. Przy właściwym doborze turbo należy zapobiegać pracy kompresora poza tą linią. Kiedy kompresor pracuje przy głębokim ssaniu prędkość obrotowa turbo dynamicznie roście podczas gdy efektywność kompresora gwałtownie spada co skutkuje bardzo wysoką temperaturą wylotową. Dodatkowo, przez wysokie obciążenia zostanie zmniejszona trwałość turbosprężarki.

Dla t15 linia choke przy ciśnieniu 1.15bar w silniku 1.9 to ok. 3300obr/min a przy wyższym ciśnieniu doładowania jeszcze szybciej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl