[b4 1,9 TDI klima] nie mogę wyjąć sterownika silnika
[b4 1,9 TDI klima] nie mogę wyjąć sterownika silnika
Panowie proszę o pomoc.
Niech mi ktoś podpowie co mam zrobić by wyciągnąć sterownik silnika. Autko mam z klimatyzacją a tam jest tak zabudowane ze nawet nie ma jak palca wsadzić!!! jak się do tego zabrać niech mi ktoś podpowie krok po kroku bo ja żadnej możliwości nie widzę. Wtyczkę oczywiście wyciągnęłam z kablami ale co dalej ???
z góry dziekuję
pozdrawiam
Niech mi ktoś podpowie co mam zrobić by wyciągnąć sterownik silnika. Autko mam z klimatyzacją a tam jest tak zabudowane ze nawet nie ma jak palca wsadzić!!! jak się do tego zabrać niech mi ktoś podpowie krok po kroku bo ja żadnej możliwości nie widzę. Wtyczkę oczywiście wyciągnęłam z kablami ale co dalej ???
z góry dziekuję
pozdrawiam
sprawa prosta
musisz odkręcić pokrywe plastikową następnie odkręcasz ten biały zaczep co trzyma zabudowe i odpinasz przewód od kompa .
potem musisz tą centralną blache podważyć śrubokręcikiem i pchnąć kompa w strone silnika następnie ciągniesz w dół i po sprawie.
najważniejsza jest ta blacha bo ona trzyma kompa w szynach.
musisz odkręcić pokrywe plastikową następnie odkręcasz ten biały zaczep co trzyma zabudowe i odpinasz przewód od kompa .
potem musisz tą centralną blache podważyć śrubokręcikiem i pchnąć kompa w strone silnika następnie ciągniesz w dół i po sprawie.
najważniejsza jest ta blacha bo ona trzyma kompa w szynach.
Odgrzewam kotleta. Czy jest jakis magiczny sposob na wyjecie wtyczki ze sterownika, czy to raczej operacja bezproblemowa? Kompa wyszarpalem z dziury, tylko nie moge wyjac wtyczki. Pod nogami pasazera zostal kiedys zamontowany alarm i mam wrazenie ze jakis debil, bo inaczego tego sie nie da nazwac przykleil wtyczke do komputera. Jesli tak to widze dwa wyjscia, sprobowac podgrzac suszarka, moze klej pusci pod wplywem temperatury albo lutowanie nowej wtyki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Operacja bezproblemowa ,co nie znaczy że nie trzeba użyć siły ...w przypadku ''boscha " sprawa bardzo prosta i siła nie potrzebna ,bo wystarczy odpiąć "sprzączkę " i wtyka sama się wypina ....w przypadku pierburga już nie tak szybko ,bo najpierw trzeba odpiać weżyk ,puzniej odciagnąć blokadę ,i tu czasem trzeba pomóc sobie jakimś wkrętakiem ,szczególnie jak nikt tego nie odpinał przez 20 lat 8-) przyklejenie wtyczki raczej mało prawdopodobne ,bo i po co :roll:oOo pisze:Czy jest jakis magiczny sposob na wyjecie wtyczki ze sterownika, czy to raczej operacja bezproblemowa?
[ Dodano: 2014-05-25, 19:19 ]
Nie uwierzę że jest przyklejona ,musiał by to zrobić kompletny debil :roll: według mnie , nie umiesz jej odpiąć ,bo robiąc to pierwszy raz ,nie jest łatwo ,szczególnie w przypadku "pierburga "oOo pisze:moze klej pusci pod wplywem temperatury albo lutowanie nowej wtyki.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2014, 19:26 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy moglbys opisac jak wyglada ta blokada, nic takiego tam nie zauwazylem (plastikowa oslone z kabli zerwalem przy probie wyjecia wtyki), bo chyba nie masz na mysli klipsu trzymajacego kompjuter.MUNIOR pisze:w przypadku pierburga już nie tak szybko ,bo najpierw trzeba odpiać weżyk ,puzniej odciagnąć blokadę ,i tu czasem trzeba pomóc sobie jakimś wkrętakiem ,szczególnie jak nikt tego nie odpinał przez 20 lat 8-) przyklejenie wtyczki raczej mało prawdopodobne ,bo i po co :roll:
Wszystko możliwe i calkiem prawdopodobne.MUNIOR pisze: Nie uwierzę że jest przyklejona :roll: raczej nie umiesz jej odpiąć
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie wiem co tu opisywać,bo wszystko widać :roll: ...ciągniesz za część wtyczki ,która wystaje od strony gdzie wchodzi wezyk ,jak ociągniesz jakieś 1,5 cm ,wtyka jest wolna ...ot i wszystkooOo pisze:Czy moglbys opisac jak wyglada ta blokada,
Nie uwierzę ,puki nie zobaczę :mrgreen: a że mozesz mieć takie wrażenie ,to normalna sprawa ,bo system blokowania wtyki przed odpięciem ,jest solidny i wtyka może sprawiać wrażenie przyklejonej zwykle siedzi nadal "przyklejona " przez czas , do uszczelki ,mimo odciągnięcia blokady ...trzeba ją pociągnąć...w moim aucie wypada już sama ,po odciągnięciu blokady ,bo odpinana grubo ponad 100razyoOo pisze: Wszystko możliwe i calkiem prawdopodobne.
wtyczka wyglada tak http://assets.suredone.com/1517/media-p ... g-oe-2.jpg
i tą blokadę z boku trzeba pociągnąć tak jak tu w tej dużej, tylko do konca, dlatego ten wężyk trzeba ściągnąć najpierw
http://assets.suredone.com/1517/media-p ... passat.jpg
i wyjmujesz
i tą blokadę z boku trzeba pociągnąć tak jak tu w tej dużej, tylko do konca, dlatego ten wężyk trzeba ściągnąć najpierw
http://assets.suredone.com/1517/media-p ... passat.jpg
i wyjmujesz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wypiecie wtyczki i wyrwanie kompa z miejsca gdzie siedzi ,w naszych 80 tkach ,jest nie lada wyzwaniem i bez kleju :mrgreen: szczególnie w autach z klimą i w staruszkach na boschu ,gdzie komp jest szerszy niż na "pierburgu " i żeby go wyrwać ,trzeba wypiąć odpływ skroplin z klimy ...Ja za pierwszym razem ,a było to dawno ,dawno temu ...zrobiłem to dopiero za trzecim podejsciem , niezle się przy tym męcząc i pocącoOo pisze:klej... hehe
ecu jak wyciągnąć FOTO
Witam
Pisze tu ponieważ z racji tego iż miałem luźny sterownik z chipem na którym kiedyś jeździłem w swoim 1z na 216kach postanowiłem spróbować wrzucić go ojcu do seryjnej 80 tdi na nowszym osprzęcie.. z racji tego ze ma poduszkę kierowcy musiałem zdemontować schowek który jest na 4 śrubach.. niestety po wypięciu wężyka i wtyczki od ecu za żadne skarby nie mogłem go wyciągnąć.. pisało na forum ze trzeba odgiąć blachę..ecu pchnąć w stronę silnika i ecu wysunie się na dól.. nic z tych rzeczy.. mało tego przykręcone jest ono od wewnątrz do blachy śrubka do której z tej pozycji nie można za bardzo się dostać aby ja odkręcić.. wszystko widać na foto.. wielkie dzięki za wszystkie wskazówki
Pisze tu ponieważ z racji tego iż miałem luźny sterownik z chipem na którym kiedyś jeździłem w swoim 1z na 216kach postanowiłem spróbować wrzucić go ojcu do seryjnej 80 tdi na nowszym osprzęcie.. z racji tego ze ma poduszkę kierowcy musiałem zdemontować schowek który jest na 4 śrubach.. niestety po wypięciu wężyka i wtyczki od ecu za żadne skarby nie mogłem go wyciągnąć.. pisało na forum ze trzeba odgiąć blachę..ecu pchnąć w stronę silnika i ecu wysunie się na dól.. nic z tych rzeczy.. mało tego przykręcone jest ono od wewnątrz do blachy śrubka do której z tej pozycji nie można za bardzo się dostać aby ja odkręcić.. wszystko widać na foto.. wielkie dzięki za wszystkie wskazówki
nie wiem czy dobrze rozumie.. mam wsadzić duzy płaski śrubokręt miedzy ecu a obudowę nawiewu do której jest przymocowany ? ecu wygląda jak by było przykręcone do kawałka blachy i dopiero potem przymocowane z tylu nawiewu .. 1.ten zatrzask jest na tylnej części tego nawiewu czy ściany grodziowej ? 2. czy wyciągam samo ecu czy razem z ta blacha do której jest przykręcony śrubka widoczna na zdjęciu? bo rozumiem ze zatrzasków nie widac na zdjeciu