Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1,9 TDI klima] nie mogę wyjąć sterownika silnika

kreda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 10 sty 2009, 17:37

[b4 1,9 TDI klima] nie mogę wyjąć sterownika silnika

Post autor: kreda » 16 lip 2009, 11:14

Panowie proszę o pomoc.
Niech mi ktoś podpowie co mam zrobić by wyciągnąć sterownik silnika. Autko mam z klimatyzacją a tam jest tak zabudowane ze nawet nie ma jak palca wsadzić!!! jak się do tego zabrać niech mi ktoś podpowie krok po kroku bo ja żadnej możliwości nie widzę. Wtyczkę oczywiście wyciągnęłam z kablami ale co dalej ???

z góry dziekuję
pozdrawiam

Obrazek

Awatar użytkownika
audi1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: audi1993 » 16 lip 2009, 12:17

sprawa prosta
musisz odkręcić pokrywe plastikową następnie odkręcasz ten biały zaczep co trzyma zabudowe i odpinasz przewód od kompa .
potem musisz tą centralną blache podważyć śrubokręcikiem i pchnąć kompa w strone silnika następnie ciągniesz w dół i po sprawie.
najważniejsza jest ta blacha bo ona trzyma kompa w szynach.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 17 lip 2009, 00:15

a ja tak z ciekawosci co tam chcesz zobaczyc ze go wyciagasz :?: :idea:

oOo

Post autor: oOo » 25 maja 2014, 18:45

Odgrzewam kotleta. Czy jest jakis magiczny sposob na wyjecie wtyczki ze sterownika, czy to raczej operacja bezproblemowa? Kompa wyszarpalem z dziury, tylko nie moge wyjac wtyczki. Pod nogami pasazera zostal kiedys zamontowany alarm i mam wrazenie ze jakis debil, bo inaczego tego sie nie da nazwac przykleil wtyczke do komputera. Jesli tak to widze dwa wyjscia, sprobowac podgrzac suszarka, moze klej pusci pod wplywem temperatury albo lutowanie nowej wtyki.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 maja 2014, 19:16

oOo pisze:Czy jest jakis magiczny sposob na wyjecie wtyczki ze sterownika, czy to raczej operacja bezproblemowa?
Operacja bezproblemowa ,co nie znaczy że nie trzeba użyć siły ...w przypadku ''boscha " sprawa bardzo prosta i siła nie potrzebna ,bo wystarczy odpiąć "sprzączkę " i wtyka sama się wypina ....w przypadku pierburga już nie tak szybko ,bo najpierw trzeba odpiać weżyk ,puzniej odciagnąć blokadę ,i tu czasem trzeba pomóc sobie jakimś wkrętakiem ,szczególnie jak nikt tego nie odpinał przez 20 lat 8-) przyklejenie wtyczki raczej mało prawdopodobne ,bo i po co :roll:

[ Dodano: 2014-05-25, 19:19 ]
oOo pisze:moze klej pusci pod wplywem temperatury albo lutowanie nowej wtyki.
Nie uwierzę że jest przyklejona ,musiał by to zrobić kompletny debil :roll: według mnie , nie umiesz jej odpiąć ,bo robiąc to pierwszy raz ,nie jest łatwo ,szczególnie w przypadku "pierburga " ;-)
Ostatnio zmieniony 25 maja 2014, 19:26 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

oOo

Post autor: oOo » 25 maja 2014, 19:26

MUNIOR pisze:w przypadku pierburga już nie tak szybko ,bo najpierw trzeba odpiać weżyk ,puzniej odciagnąć blokadę ,i tu czasem trzeba pomóc sobie jakimś wkrętakiem ,szczególnie jak nikt tego nie odpinał przez 20 lat 8-) przyklejenie wtyczki raczej mało prawdopodobne ,bo i po co :roll:
Czy moglbys opisac jak wyglada ta blokada, nic takiego tam nie zauwazylem (plastikowa oslone z kabli zerwalem przy probie wyjecia wtyki), bo chyba nie masz na mysli klipsu trzymajacego kompjuter.
MUNIOR pisze: Nie uwierzę że jest przyklejona :roll: raczej nie umiesz jej odpiąć ;-)
:) Wszystko możliwe i calkiem prawdopodobne.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 maja 2014, 19:30

oOo pisze:Czy moglbys opisac jak wyglada ta blokada,
Nie wiem co tu opisywać,bo wszystko widać :roll: ...ciągniesz za część wtyczki ,która wystaje od strony gdzie wchodzi wezyk ,jak ociągniesz jakieś 1,5 cm ,wtyka jest wolna ...ot i wszystko
oOo pisze: Wszystko możliwe i calkiem prawdopodobne.
Nie uwierzę ,puki nie zobaczę :mrgreen: a że mozesz mieć takie wrażenie ,to normalna sprawa ,bo system blokowania wtyki przed odpięciem ,jest solidny i wtyka może sprawiać wrażenie przyklejonej ;-) zwykle siedzi nadal "przyklejona " przez czas , do uszczelki ,mimo odciągnięcia blokady ...trzeba ją pociągnąć...w moim aucie wypada już sama ,po odciągnięciu blokady ,bo odpinana grubo ponad 100razy ;-)

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 25 maja 2014, 20:01

wtyczka wyglada tak http://assets.suredone.com/1517/media-p ... g-oe-2.jpg


i tą blokadę z boku trzeba pociągnąć tak jak tu w tej dużej, tylko do konca, dlatego ten wężyk trzeba ściągnąć najpierw

http://assets.suredone.com/1517/media-p ... passat.jpg

i wyjmujesz

oOo

Post autor: oOo » 25 maja 2014, 22:36

MUNIOR i pkrr dziekuje Panowie za rade, zwlaszcza fotka uswiadomila mi co robie nie tak. Faktycznie mocowanie jest solidne i dobrze pomyslane. Wtyczke udalo mi sie w koncu wyjac.

klej... hehe ;)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 maja 2014, 23:48

oOo pisze:klej... hehe ;)
Wypiecie wtyczki i wyrwanie kompa z miejsca gdzie siedzi ,w naszych 80 tkach ,jest nie lada wyzwaniem i bez kleju :mrgreen: szczególnie w autach z klimą i w staruszkach na boschu ,gdzie komp jest szerszy niż na "pierburgu " i żeby go wyrwać ,trzeba wypiąć odpływ skroplin z klimy ...Ja za pierwszym razem ,a było to dawno ,dawno temu ...zrobiłem to dopiero za trzecim podejsciem , niezle się przy tym męcząc i pocąc ;-)

oOo

Post autor: oOo » 26 maja 2014, 00:14

No u mnie jest klima, ale warto sie bylo pomeczyc z tym troche dla banana po wsadzeniu nowego kompa :)

Awatar użytkownika
czerw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:40

ecu jak wyciągnąć FOTO

Post autor: czerw » 19 sie 2017, 13:23

Witam
Pisze tu ponieważ z racji tego iż miałem luźny sterownik z chipem na którym kiedyś jeździłem w swoim 1z na 216kach postanowiłem spróbować wrzucić go ojcu do seryjnej 80 tdi na nowszym osprzęcie.. z racji tego ze ma poduszkę kierowcy musiałem zdemontować schowek który jest na 4 śrubach.. niestety po wypięciu wężyka i wtyczki od ecu za żadne skarby nie mogłem go wyciągnąć.. pisało na forum ze trzeba odgiąć blachę..ecu pchnąć w stronę silnika i ecu wysunie się na dól.. nic z tych rzeczy.. mało tego przykręcone jest ono od wewnątrz do blachy śrubka do której z tej pozycji nie można za bardzo się dostać aby ja odkręcić.. wszystko widać na foto.. wielkie dzięki za wszystkie wskazówki

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 sie 2017, 18:14

Włóż śrubokręt płaski między tym zatrzaskiem a obudową plastikową ECU bu zrobić większą przerwę bo zatrzask masz sporo wyżej.

Awatar użytkownika
czerw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:40

Post autor: czerw » 20 sie 2017, 11:57

nie wiem czy dobrze rozumie.. mam wsadzić duzy płaski śrubokręt miedzy ecu a obudowę nawiewu do której jest przymocowany ? ecu wygląda jak by było przykręcone do kawałka blachy i dopiero potem przymocowane z tylu nawiewu .. 1.ten zatrzask jest na tylnej części tego nawiewu czy ściany grodziowej ? 2. czy wyciągam samo ecu czy razem z ta blacha do której jest przykręcony śrubka widoczna na zdjęciu? bo rozumiem ze zatrzasków nie widac na zdjeciu

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 sie 2017, 12:06

No musisz wyciągnąć z tą blachą i z zatrzaskiem, a trzyma ten właśnie zatrzask osłona plasikowa zaznaczyłem w kułku co trzyma zatrzask wpadł w drugą szczelinę

Śrubokręt włorzyc miedzi zatrzaskiem a plastikiem
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl