Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 3A] Przepływomierz ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
emczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2014, 22:54
Lokalizacja: Brzeg

[B3 2.0 3A] Przepływomierz ?

Post autor: emczy » 24 maja 2014, 15:04

witam
z moją Audi są następujące bolączki, w poprzednim moim poście nic odp. ale teraz po oględzinach bardziej mam do opisania :
- na zimnym odpali od strzała ale po chwili go zalewa, jak nie zgaśnie to ma może z 400-600 obrotów (wymieniłem czujnik temp.) to samo, dodanie gazu nic nie daje, bo tylko przelewa go i czuć paliwem wszędzie
- odepnę kostke tego regulatora to obroty trzyma na zimnym, ale odpalanie bez tej kostki to troche kręcenie i jak już zaskakuje to jakby na plaku powoli powoli 200 i juz wskakuje na te 900 z hakiem
- na ciepłym podczas kręcenia śmierdzi strasznie paliwem i nie za bardzo z odpalaniem, coś odpinałem, chyba wtrysk rozruchowy i wtedy z problemami ale zapali.

i co robić ? na gazie chodzi lux ale odpalać musze na benz i tak..
mechanik mowi, ze jakiś ''artysta'' podlaczyl wtrysk rozr. do + akumulaora i dlatego on caly czas chodzi.

juz mam dość tego auta, wiecej stalo jak jeździlo, kupe kasy poszlo, jak nie bedzie dzialalo to wezme gumówke i na pol go przetne, nie mam sil juz

DIDItobiasz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 07 wrz 2008, 15:08

Post autor: DIDItobiasz » 24 maja 2014, 18:10

Dolot szczelny ? Ta gruba guma,nie może mieć pęknięć.jak instalacja WN ?

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 24 maja 2014, 21:13

Odepnij wtyczkę od wtryskiwacza rozruchowego i zobacz czy pomoże. Klapa spiętrzająca nie pogięta?

emczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2014, 22:54
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: emczy » 25 maja 2014, 00:01

coś niby syczy z tej gumy, ale czy to by miało taki wpływ na ssanie ?
instalacja WN ?

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 25 maja 2014, 09:13

emczy pisze:instalacja WN ?
chodzi o wysokie napiecie :) przewody, swiece, kopulka, palec no i w ostatecznosci cewka zaplonowa

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 25 maja 2014, 09:55

Miałeś strzał w dolot? Jak pisałem zdejmij tą gumę i sprawdź klapę spiętrzającą ma być prosta.

emczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2014, 22:54
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: emczy » 25 maja 2014, 12:08

żeby odpalić ją na zimnym odpinam kostke od regulatora mieszanki a wtryskiwacz jest wtedy jest wpiety; a klapka jest prosta; przewody raczej dobre, wymieniany był zapłon, kopułka ..

jutro postaram się nagrać filmik, żeby nie rozpisywać się a pokazać na żywca

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 maja 2014, 12:51

emczy pisze:mechanik mowi, ze jakiś ''artysta'' podlaczyl wtrysk rozr. do + akumulaora i dlatego on caly czas chodzi.
Ten mechanik to też artysta, bo wtrysk rozruchowy dostaje plus cały czas a załączany jest masą.

emczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2014, 22:54
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: emczy » 25 maja 2014, 13:27

to ja już nie wiem...
twierdzi, ze zrobić trzeba wyłącznik '' 0 - 1 '' zeby w kabinie wyłączać wtrysk

powiedzcie co mam sprawdzić ? bo kupie przyplywomierz i nie bedzie to - kasa na marne

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 25 maja 2014, 22:04

Sprawdź wtrysk rozruchowy, może leje już zamiast pryskać

emczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2014, 22:54
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: emczy » 25 maja 2014, 23:11

lać czy pryskać nie wiem, na ciepłym raz zakręci rozrusznikiem to czuć jakby ktoś wylał bańke paliwa... poradzcie coś; mam taki mętlik nie wiem co robic

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 26 maja 2014, 09:38

Podepnij wszystkie wtyczki na swoje miejsca a odłącz tylko wtryskiwacz rozruchowy i wtedy spróbuj. Potrzebny jest tylko na zimnym silniku aby odpalić, na ciepłym zostaje odłączony. U Ciebie najprawdopodobniej wtryskiwacz leje paliwo przez cały czas. Posprawdzaj przewody idące do wtryskiwacza czy nie jest nic przerobione, możliwe, ze ktoś podał masę na stałe i przez to wtrysk leje.

emczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2014, 22:54
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: emczy » 26 maja 2014, 10:30

no, niestety Audi nie daje za wygraną i jest rozładowany akumulator, nie wierze w to auto, nowy akumulator...

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 26 maja 2014, 10:35

emczy pisze:lać czy pryskać nie wiem, na ciepłym raz zakręci rozrusznikiem to czuć jakby ktoś wylał bańke paliwa... poradzcie coś; mam taki mętlik nie wiem co robic
Obrazek
Obrazek

Z tym, że w 3A nie ma wyłącznika termiczno-czasowego więc po prostu odepnij biały czujnik temperatury. Ale czy dochodzi do niego napięcie raczej sprawdzać nie musisz. Z tego co piszesz dochodzi. Wymontuj go tak jak w książce bez odłączania przewodu paliwa, środkowy przewód rozdzielacza podłącz dobrze do masy akumulatora przewodem o podobnym przekroju, odepnij biały czujnik temperatury, włóż między jego styki rezystancje 15 Om. Trzymaj wtryskiwacz nad jakąś miseczką by nie lał na silnik i poproś kogoś o pokręcenie rozrusznikiem przez 10 sekund lub trochę więcej. Ma pryskać taką mgiełką o kształcie regularnego stożka przez 8 sekund, przetrzyj jego dyszę niepylącą ściereczką i przez minutę nie ma prawa nic z niego kapnąć

Awatar użytkownika
12adriatexs15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 12adriatexs15 » 26 maja 2014, 11:29

Panowie, a w B4 2.0 ABK coraz ciężej odpala na zimnym, kompresja 4x12, i przy pracy na benzynie slychać cykanie, namierzone, na listwie wtryskowej. Domyślam się, że wtryski podumierają troszkę, jest jakiś sposób żeby je przeczyścić (np. te środki typu STP do wtrysków benzynowych), czy wymiana na nowe ?
Dodam, że na gazie odpala od pierwszego obrotu wału, ale to w lecie, w zimie odpalać musze na benzynie, czasem załapie łądnie cyk i już, a czasem trzeba te 2-3 sekundy kręcić :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl