Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACE] zmiana na digifanta

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 26 maja 2014, 21:01

marszall pisze:Ja tez bym chyba szedl w ADL, ale ze mam juz digi wiec pewnie wsadze digi I.
ADL ma niby w serii 130 ale na 9a + walki abf wychodzi na seri programie ponad 150 km

I tak trzeba modzic listwe wtryskowa i flansze pod przepustnice
jest na forum.golfa user Bogo27, ma w Mk1 Cabrio 2.0 16V 9a na ADLu, wałki z ABFa, wyważone korby i tłoki, głowica z KRa po portingu, kolektor i cały Digi z ADLa i bez ruszania ECU 165KM/195Nm, teraz doprężył motor jest ponad 170KM

listwę to fakt trzeba dorobić ale z przpustnica można by coś pokombinować, ABK ma z TPSem, niektóre są ze zwężką w postaci tulejki, która można wybić, przepływ pewnie mniejszy trochę ale kombinując z przejściówką też trochę flow zakłócimy

Marcin145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 07 wrz 2013, 23:26
Lokalizacja: Kielce/Łopuszno

Post autor: Marcin145 » 26 maja 2014, 23:25

Jeśli ja bym się zdecydował jednak na ADL-a a nie na PG czy musze zmieniać przepustnice? Nir może zostać ori? Chodzi pewnie o swicze ale znając piny można przerobić kostke. Pytam bo nie wiem jak w ADL-u ale w 2E przepustka jest mniejsza niż w moim 6A to może jepiej ją zostawic <ok>

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 27 maja 2014, 09:04

no właśnie chodzi o to, że przepustnica z ADLa nie ma swichy tylko TPSa

Marcin145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 07 wrz 2013, 23:26
Lokalizacja: Kielce/Łopuszno

Post autor: Marcin145 » 27 maja 2014, 11:41

Nie chce się kompromitować ale co to jest TPS :oops: ? To w niej nie ma żadnych czujników i kostek?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11731
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 maja 2014, 11:54

Marcin145, Throttle Position Sensor po polsku czujnik położenia przepustnicy

Marcin145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 07 wrz 2013, 23:26
Lokalizacja: Kielce/Łopuszno

Post autor: Marcin145 » 27 maja 2014, 12:03

W takim razie zapamiętam już do końca życia co to jest TPS :mrgreen: A jeśli bym wkładał digi od ADL-a to wtryski też muszą być od niego czy można założyc np o większej wydajności dla lepszysz efektów? Czy np od g60 miały cos koło 240cc nadawały by się? komp od ADL-a dał by rade sterować takimi wtryskami czy już nie za bardzo?

[ Dodano: 2014-05-27, 12:07 ]
A jak z kolektorem ssącym? Jest jakaś różnica między ADL a 6A? który ma więkrze kanały? Żeby nie dusiły mojej głowicy od KR ;-)

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 27 maja 2014, 20:37

kolektor z ADLa ma ta zaletę, że jest do niego fabryczna listwa wtryskowa ale nie włożysz go do wzdłużnego silnika, nie masz za bardzo wyboru musi iść kolektor z ACE/6a bo na innym maski nie domkniesz, wtryski powinny być dobre z ABK, mają 205ccm wydajność, ADL ma fabrycznie 1.8 pojemność to przy 2.0 powinno być OK

Marcin145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 07 wrz 2013, 23:26
Lokalizacja: Kielce/Łopuszno

Post autor: Marcin145 » 27 maja 2014, 22:13

hubos21, a wiesz może jaką wydajność maja wtryski od 2E? Pytam bo mam takie (chyba bo mi tak powiedział gość od którego brałem reszte cztli kompa itp) i jeśli były by o nie mniejszej wydajności to nie pchał bym się w niepoyrzebne koszty tylko założył bym te co mam. Podobno po numerrach na wtryskach można odczytać jakiej są wydajności, wiesz może dokładnie na co trzeba patrzeć? Jeśli możesz i wiesz powiedz mi jeszcze jak z tymi wtryskami od PG, digi ADL-a poradziło by sobie z nimi, czy musi być do sterowania nimi właśnie ori komp i co za tym idzie cała wiązka? W dieslach z poimpami typu VP można dowolnie zmieniać wtryski np od ALH można włożyć do 1Z (chociaż to nie ma sęsu bo w 1Z maja chyba 195ccm a ALH 185ccm) i odwrotnie chyba, że od AFN 205ccm sa lepsze tylko jest kwestia ustawienia ciśnienia na wtrysku i kąta wyprzedzenia zapłonu, ale to wszystko wtrysk mechaniczny i nic nim nie steruje. Nie wiem natomiast jak jest w benzynie, musi on być sterowany komputerem tylko czy można założyć wtrysk o wiekszej wydajności od innego auta? Czy ADL sobie poradzi ze sterowaniem innych wtrysków? Może czasy ich otwarcia sterowane ECU sa kródsze co za tym idzie mniej paliwa i mocy :?: :?: :?:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 maja 2014, 23:00

Marcin145 pisze:Nie wiem natomiast jak jest w benzynie, musi on być sterowany komputerem tylko czy można założyć wtrysk o wiekszej wydajności od innego auta
Jak się wsadzi dużo większe wtryski to będzie zalewać, jak będą niewiele większe, to jest jeszcze szansa, że komputer na podstawie wskazań z sondy sobie skoryguje (jeśli sonda sprawna). Choć Digifanty chyba nie mają pamięci adaptacji więc za każdym odpaleniem może być problem.
Przy większych wtryskach trzeba, by zrobić program albo jakoś zmodyfikować sygnał przepływomierz aby widział mniejszy przepływ powietrza np. przy użyciu piggyback'a albo modyfikacje przepływomierza.

Diesel rządzi się trochę innymi prawami, bo nie wymaga on tak dokładnego dobierania stosunku powietrza do paliwa. A jak dostanie więcej paliwa przez wydajniejsze wtryski to zwiększą się obroty, które komputer obniży. Diesel pracuje praktycznie cały czas na nadmiarze powietrza a obroty są regulowane dawką paliwa silnik benzynowy sterowany jest ilością zasysanego powietrza, a do tego powietrza podawana jest odpowiednia dawka paliwa.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 27 maja 2014, 23:42

Jak ja kombinowałem ADL do ACE to albo opcja flanszy pod przepustnice ADL ale nie jest lekko, albo własnie przepustnica z ABK ze zmienionym potencjometrem, lub takim samym jak w ADL bo chyba kiedyś sprawdzałem i takowe były

Marcin145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 07 wrz 2013, 23:26
Lokalizacja: Kielce/Łopuszno

Post autor: Marcin145 » 27 maja 2014, 23:49

aldi, co to piggback? czy to coś w rodzaju opornika jakiego sie stosuje np w oszukaniu kompa jeśli chodzi o temp paliwa, czy diody jaka sie wpina w tdi w czujnik ciśnienia diładowania zeby od większych rpm dmuchnać mu wieciej wiatru zeby od dołu nie dmuchać i tłoków nie stopić? Co do mojej sądy to nie jestem jej pewny, nie raz na motronicu różnie się zachowuje.

[ Dodano: 2014-05-27, 23:51 ]
Poprawka chodziło mi o temp cieczy jak jest problem z uruchomieniem ciepłego tdi.

[ Dodano: 2014-05-28, 00:34 ]
marszall, dla mnie była by lepsza opcja zrobienia flanszy, ja tak super nie spawam ale moi kumple, ktoży w tym biznesie siedzą już naprawde kupe lat robia cuda z nierdzewki i czarnej stali :-) nawet jak byście chcieli jakieś balkony, balustrady, stoliki czy nawet kolektory piszcie na PW chłopaki naprawde pięknie robią! Jeszcze pytanie o przepustnice. Moja (6A) ma swiche, mam też od 2E i ona ma TPS-a, podejdzie do ADL-a?

aldi, mówisz żeby zmodyfifować przepływomierz. Czy ADL też ma klapowy? Pierwsza modyfakacja jaka przyszła mi na mysł to obciać 1/4 klapki i juz mniej bedzie pokazywać wiatru :mrgreen: Żarcik. Nie będę modził jak jeden mój znajomy jak robił ze swoim pracownikiem coś przy aucie i ten pracownik chciał coś sznurkiem związać a znajomy na to "KAMIL NIE DZIADUJMY ZWIĄŻMY DRUTEM <ok> " jak to usłyszałem padłem jak betka. Jak możecie podajcie jakieś rady i namiary na digi adl z wiązka bo pewnie od 2E nie podejdzie bo ma inne sterowanie wtrysków i ciort wie co jeszcze :cry:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 maja 2014, 09:59

Marcin145 pisze:aldi, co to piggback? czy to coś w rodzaju opornika jakiego sie stosuje np w oszukaniu kompa
Tak stosuję się to w celu oszukania kompa, tylko to jest o wiele bardziej zaawansowane.
ECU mastera albo DEC'a pewnie kojarzysz te sterowniki mogą nawet same procować jako sterownik wtrysku.
Chodzi o to że wpuszczasz sygnał przepływomierza do tego sterownika i tam na mapie obrotów względem obciążenia modyfikujesz ten sygnał, który zmodyfikowany trafia do komputera benzynowego. Z tego co czytałem kiedyś forum o uturbianiu starszych BMW to tak sobie radzą. Wsadzają większe wtryski a później ogarniają to modyfikując sygnał przepływomierza. Po prostu oszukują sterownik silnika aby widział mniejszy przepływ powietrza a ten daje mniej paliwa przez większe wtryskiwacze.
Chociaż nie wiem czy w przypadku digi to ma sens bo digi to wtrysk full grupowy a piggyback sterujący wtryskiem może pracował nawet jako pół-sekwencja (nie struje wszystkim wtryskiwaczami na raz tylko po dwa).

Przepływomierz jest chyba z gorącym drutem. Sam myślałem że może klapkowy to by może wystarczyło zmniejszyć naciąg sprężyny klapki....

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 28 maja 2014, 12:32

marszall pisze:Jak ja kombinowałem ADL do ACE to albo opcja flanszy pod przepustnice ADL ale nie jest lekko, albo własnie przepustnica z ABK ze zmienionym potencjometrem, lub takim samym jak w ADL bo chyba kiedyś sprawdzałem i takowe były
szukałem ostatnio na forach to ABF i ABK mają takie same napięcia i przy zamkniętej i przy max otwartej przepustnicy
Marcin145 pisze:aldi, mówisz żeby zmodyfifować przepływomierz. Czy ADL też ma klapowy? Pierwsza modyfakacja jaka przyszła mi na mysł to obciać 1/4 klapki i juz mniej bedzie pokazywać wiatru :mrgreen: Żarcik. Nie będę modził jak jeden mój znajomy jak robił ze swoim pracownikiem coś przy aucie i ten pracownik chciał coś sznurkiem związać a znajomy na to "KAMIL NIE DZIADUJMY ZWIĄŻMY DRUTEM <ok> " jak to usłyszałem padłem jak betka. Jak możecie podajcie jakieś rady i namiary na digi adl z wiązka bo pewnie od 2E nie podejdzie bo ma inne sterowanie wtrysków i ciort wie co jeszcze :cry:


było już pisane wcześniej, że ADL nie ma przepływki żadnej, ma mapsensor i czujnik temp w dolocie

Marcin145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 07 wrz 2013, 23:26
Lokalizacja: Kielce/Łopuszno

Post autor: Marcin145 » 29 maja 2014, 08:19

Ile mogła by kosztować taka przeróbka, chodzi mi o kompa, wiązkę i resztę potrzebnych gratów? Piggyback pewnie też nie jest tani, a jeszcze wgrywanie programu? hubos21, pisałeś, że z ADL-a na silniku 9A ktoś tam wycisnął 165KM/195Nm więc ja miałbym podobne moce? A ile mógłbym wycisnąć na g60? Jeszcze w poniedziałek czy we wtorek widziałem na tablicy cały swap od g60 za 600zl, teraz patrzyłem i już niema, gapowe zdrożało. A wy co radzicie? Które lepiej włożyć? ADL czy g60? A może jeszcze jakieś inne? Sam naprawde już nie wiem, jeśli ADL po śwince da takie same efekty jak g60 a przegroczy jednocześnie jego koszt to nie latwiej, taniej i szybciej bedzie z PG? <hmm> Proszę o rade.

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 29 maja 2014, 10:20

Nikt Ci nie powie załóż to będzie fajnie i będziesz napewno zadowolony.
Przypomniało mi się jak na tk.pl padło hasło pakuj jz będzie fajnie, chłopak wzią się za to i pękł rok czasu (swap dość trudny i czasochłonny) i 20k pln, ale był zadowolony.
Musisz sprecyzować czego chcesz.
Ktoś tam, coś tam, ileś....
A jak tobie pokaże o 20 km mniej i padnie Ci silnik po 2 tyg ??
Fuck-upy trzeba brać zawsze pod uwagę.
Mnie piggyback na osprzęcie 2E do tej pory wyniósł ok 750 pln (pomijam lc-1 bo i tak bym musiał kupić).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl