[ACE] zmiana na digifanta
Ale tutaj zamieszanie panuje chyba spisze wszystko bo kazdy mieza w temacie:
Po kolei:
Digi I
Potrzebne
1. Komp z silnika PG
2. copot
3. Listwa wtryskwa pod kolektor ACE
4. wtryski PG
5. Przepustnica moze zostac ACE ale polecam z PL
6. Czujnik tem zostaje z ACE o ile sprawny
7. Sonda zostaje z ACE
8. Stukowiec jeden zstaje z ACE
9. Aparat zaplonowy zostaje z ACE
10. Soft trzeba miec pod 16v gotowiec lub zrobiony na nowo
11. Krokowiec zostaje z ACE ( ZADNE 3 piny, wszystkie sa na 2)
12. Wiazka zostaje. ACE po przerobkach
ADL
1. Komp z ADL czesto trzeba zdjac immo
2. Czujnik temp dolotu
3. Listwa wtryskowa dorobiona pod ACE bo z ADL an listwa ani kolektor nie podejdzie
4. Aparat zostaje z ACE
4. Stukowiec jeden z ACE
5. czujnik wody z ACE
6. SONDA Z ACE
7. Przepustnica z ADL z dorobiona flansza pod kolekor ACE lub przepustnica z ABK z potencjometrem z ADL. Ale lepiej dac przepust z ADL bo z ABK ma mnijszy przeplyw
8. Wtryski musza miec podobna wydajnosc ja te z ADL lub ABF (bo sa takie same) wiec cos ok 220
9. Wiazka zostaje z ACE ale trzeba przelozyc kosc z ADL lub nowszego ABK
ABF
1. Komp od ABF + zdjecie immo
2. Listwa pod 16v
3. Wtryski o wydajnosci jak ABF
4. Oba stukowce z ACE
5. Czujnikmtemp dolotu
6. Czujnik temp wody z ACE
7. Aparat z ABF
8. SONDA moze byc z ACE
9. PRZEPUSTNICA z ABF LUB ADL i jak w przypadku ADL, przejsciowka lub przepust z ABK
10. Wiazka z ABF
11. Czujnik walu + dorobienie kola pod niego
Jak widac w pezypadku ABF jest najwiecej przerobek w przypadku Digi I najmniej
Po kolei:
Digi I
Potrzebne
1. Komp z silnika PG
2. copot
3. Listwa wtryskwa pod kolektor ACE
4. wtryski PG
5. Przepustnica moze zostac ACE ale polecam z PL
6. Czujnik tem zostaje z ACE o ile sprawny
7. Sonda zostaje z ACE
8. Stukowiec jeden zstaje z ACE
9. Aparat zaplonowy zostaje z ACE
10. Soft trzeba miec pod 16v gotowiec lub zrobiony na nowo
11. Krokowiec zostaje z ACE ( ZADNE 3 piny, wszystkie sa na 2)
12. Wiazka zostaje. ACE po przerobkach
ADL
1. Komp z ADL czesto trzeba zdjac immo
2. Czujnik temp dolotu
3. Listwa wtryskowa dorobiona pod ACE bo z ADL an listwa ani kolektor nie podejdzie
4. Aparat zostaje z ACE
4. Stukowiec jeden z ACE
5. czujnik wody z ACE
6. SONDA Z ACE
7. Przepustnica z ADL z dorobiona flansza pod kolekor ACE lub przepustnica z ABK z potencjometrem z ADL. Ale lepiej dac przepust z ADL bo z ABK ma mnijszy przeplyw
8. Wtryski musza miec podobna wydajnosc ja te z ADL lub ABF (bo sa takie same) wiec cos ok 220
9. Wiazka zostaje z ACE ale trzeba przelozyc kosc z ADL lub nowszego ABK
ABF
1. Komp od ABF + zdjecie immo
2. Listwa pod 16v
3. Wtryski o wydajnosci jak ABF
4. Oba stukowce z ACE
5. Czujnikmtemp dolotu
6. Czujnik temp wody z ACE
7. Aparat z ABF
8. SONDA moze byc z ACE
9. PRZEPUSTNICA z ABF LUB ADL i jak w przypadku ADL, przejsciowka lub przepust z ABK
10. Wiazka z ABF
11. Czujnik walu + dorobienie kola pod niego
Jak widac w pezypadku ABF jest najwiecej przerobek w przypadku Digi I najmniej
FUCK 1.8T
BLACK BERTA
BLACK BERTA
Czyli jednym słowem mniej jest kłopotu z digi od ADL. Jeśli sporo części zostaje starych to będzie mi tylko potrzebny: komp, czujnik temp dolotu i wtryski? Przepustnica z 2E też ma TPS-a na 3piny a listwe już mam od 1.8T. Jak jest tylko z wiązką? w moim 6A chyba jest inna niż w ACE?
[ Dodano: 2014-07-03, 12:51 ]
Witam. Szukam cały czas digi od ADL-a i co jest na tablicy albo na allegro jakiś na części to juz nie mają tego co potrzebuje. Mam takie pytanko, czy digi mogą być całkim z innej beczki? Za dobrą flaszke mam kompa, wiązkę, przepustnice, sonde, krokowca, czujnik temp powietrza zasysanego, czujniki wody, dosłownie cały samochód tylko bez silnika i skrzyni tyle, że od... hyundaia cupe :-x da rade coś z tym zrobić? czy lepiej nie zawracać sobie głowy bo nic z tego nie będzie???
A i jeszcze to http://allegro.pl/audi-ca...4338714330.html
co w tym może być nie tak? te zdjęcia są tak jakby to były dwa inne samochody. Warto jechać i obrejrzeć :?:
[ Dodano: 2014-07-03, 12:51 ]
Witam. Szukam cały czas digi od ADL-a i co jest na tablicy albo na allegro jakiś na części to juz nie mają tego co potrzebuje. Mam takie pytanko, czy digi mogą być całkim z innej beczki? Za dobrą flaszke mam kompa, wiązkę, przepustnice, sonde, krokowca, czujnik temp powietrza zasysanego, czujniki wody, dosłownie cały samochód tylko bez silnika i skrzyni tyle, że od... hyundaia cupe :-x da rade coś z tym zrobić? czy lepiej nie zawracać sobie głowy bo nic z tego nie będzie???
A i jeszcze to http://allegro.pl/audi-ca...4338714330.html
co w tym może być nie tak? te zdjęcia są tak jakby to były dwa inne samochody. Warto jechać i obrejrzeć :?:
Stare jest dobre wino skrzypce i audi 80:-D
Sprzedam digifant 2E z wiązką, przepustnica, przepływka i wtryskami cały komplet.
Sprzedam digifant 2E z wiązką, przepustnica, przepływka i wtryskami cały komplet.
- rafalaudi1
- Audi 80 Klub
- Posty: 946
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Jako że założyłem ten temat to potrzebuje waszej rady.
Z coupety wywalam 2.0 16V ACE i wlatuje tu 2.8 którego już mam.
Całe graty z ACE chce wsadzić do szarego ABK.
Chodzi o to aby ACE było na elektronice z ABK.
Akumulator przeniose tak jak jest w ACE tylko co bedę potrzebował?
Tak więc pytanie dla osób które tu się udzielały a zarazem prośba: po kolei co robić aby mozna było tym zestrawem jeździć?
Z coupety wywalam 2.0 16V ACE i wlatuje tu 2.8 którego już mam.
Całe graty z ACE chce wsadzić do szarego ABK.
Chodzi o to aby ACE było na elektronice z ABK.
Akumulator przeniose tak jak jest w ACE tylko co bedę potrzebował?
Tak więc pytanie dla osób które tu się udzielały a zarazem prośba: po kolei co robić aby mozna było tym zestrawem jeździć?
Jakoś to powinno chodzić. Przepływomierz ma tą zaletę na systemami wtrysku paliwa opartymi na MAP sensorze albo TPSie, że mierzy faktyczną ilość powietrza jaka trafia do silnika a nie bazuje na zaprogramowanej mapie podciśnienia w kolektorze albo wychyłu przepustnicy, która sprawdza się tylko w silniku z którym została zaprogramowana.
Jedynie może być problem mocą i ubogą mieszanką przy max bucie, bo nie wiadomo czy silnik nie wygeneruje większego przepływu powietrza niż przepływomierz byłby w stanie zmierzyć. A nawet jak zmierzy to czy sterownik silnika zechce podać paliwa tyle ile trzeba.
Jedynie może być problem mocą i ubogą mieszanką przy max bucie, bo nie wiadomo czy silnik nie wygeneruje większego przepływu powietrza niż przepływomierz byłby w stanie zmierzyć. A nawet jak zmierzy to czy sterownik silnika zechce podać paliwa tyle ile trzeba.
- rafalaudi1
- Audi 80 Klub
- Posty: 946
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Jeszcze nie wiem jak z przepustnicą bo ABK ma potencjometryczny czujnik położenia. Sygnał z halla taki sam, czujnik temperatury płynu też dwu-pinowy boscha. Jedynie może nie pasować czujnik temperatury na zegary bo jak dobrze pamiętam w ABK jest 3 pinowy z okrągłą kostką a w ACE na wtyczkę taką jak w NG.
parę stron wcześniej były zdjęcia ACE wsadzonego pod osprzęt z ABK, listwa z przedłużkami, wtryski zielone z PG i ori program z ABK, na późniejszych stronach był nawet wykres, z tym, że tam zamiast ori przepływki był wsadzony nowszy przepływomierz z OPLA z jakimś modułem co przerabiał sygnał, ABK ma przepustnicę z TPSem ale to nie problem bo do kolektora z ACE pasuje p&p
Dajcie juz spokoj, opce sa 3 digi z g60 digi z ADL albo dec lub inny stand alone, inaczej zawsze cos bedzie nie tak i nie bedzie pelnej mocy z 16v
FUCK 1.8T
BLACK BERTA
BLACK BERTA
Witam. Z moim digi nie wypaliło
, ale kupiłem naprawde okazyjnie cordobe z ADL-em i tu moje pytanie. Czy jak włożył bym w miejsce ori silnika 1.8 silnik z mojej audi 2.0 6A była by spora różnica czy tak znikoma, że szkoda zachodu? I pytanie czy moja dwulitrówka będzie pasować w poprzeczną skrzynię? Myslałem jeszcze o takiej opcji, że jak silnik by nie pasował w skrzynke to może przełoże do ADL-a tylko głowice KR i wałki ABF a dół zostawie bo właśnie taką góre mam w swoim 6A, a resztę co zostanie na olx :lol:
[ Dodano: 2014-09-12, 21:50 ]
Czyli rozumiem, że nikt mi nie pomoże?

[ Dodano: 2014-09-12, 21:50 ]
Czyli rozumiem, że nikt mi nie pomoże?
Stare jest dobre wino skrzypce i audi 80:-D
Sprzedam digifant 2E z wiązką, przepustnica, przepływka i wtryskami cały komplet.
Sprzedam digifant 2E z wiązką, przepustnica, przepływka i wtryskami cały komplet.
:evil: przeczytałem wszystkie wypociny w tym temacie zawarte , i dalej nic nie wiem .....prawie
zdarzyło się ,że ktoś coś mądrego napisał,a komentarze w stylu co lepsze DIGI I ,DIGI III(ABF-ADL)niczemu nie służą wydumki psędo tunerów i marzycieli i różnice w max 25KM to chyba nie w tym temacie.....proponuje dział tuning
liczyłem ,że zobaczę tu jakiś tutorial typu....ja u siebie załozyłem to tak a tak,
mam digi ,a ja deca
a tu jest wywód co ma większe perspektywy,a podejrzewam ,że w większości tu zainteresowanych chodzi oto aby te nasze wozy zaczęły jeżdzić na ......cyklonie LPG <ok>
[ Dodano: 2014-09-14, 22:03 ]
[ Dodano: 2014-09-14, 22:04 ]
[ Dodano: 2014-09-14, 22:08 ]
z 30 stron tekstu na który szkoda czasu tu jest zawarta cała mądrość
ceny chyba nie aktualne...
a teraz może ktoś wklei fotostory dla silników NG,ACE innych cudeniek z mechanicznym wtryskiem <ok>
zdarzyło się ,że ktoś coś mądrego napisał,a komentarze w stylu co lepsze DIGI I ,DIGI III(ABF-ADL)niczemu nie służą wydumki psędo tunerów i marzycieli i różnice w max 25KM to chyba nie w tym temacie.....proponuje dział tuning
liczyłem ,że zobaczę tu jakiś tutorial typu....ja u siebie załozyłem to tak a tak,
mam digi ,a ja deca
a tu jest wywód co ma większe perspektywy,a podejrzewam ,że w większości tu zainteresowanych chodzi oto aby te nasze wozy zaczęły jeżdzić na ......cyklonie LPG <ok>
[ Dodano: 2014-09-14, 22:03 ]
kefirsky pisze:DEC umożliwia zastąpienie wtrysku mechanicznego wtryskiem elektronicznym, zaturbienie każdego silnika, montaż
sekwencji lpg lub pozbycie się przepływomierza klapkowego i zastąpienie go czujnikiem ciśnienia MAP
(wbudowanym w DECa)
Lista zakupów do silnika R4 8V:
- DigitalEcuCheater z wbudowanym MAP'em - cena detaliczna 450PLN z FV lub paragonem i gwarancją,
- kolektor ssący z B4 2.0 ABK - ma listwę wtryskową z fajną wiązką spinająca wtryski pod jedną wtyczkę, swój
kupiłem za 140PLN z kosztami przesyłki - w komplecie kolektor bez przepustnicy, wtryski, listwa z regulatorem
ciśnienia paliwa, wiązką wtrysków, przewodami paliwowymi,
- przepustnica zależnie od silnika przerabianego pasuje z przeróbkami lub bez pod kolektor ssący z ABK,
- czujnik temperatury powietrza - nie ma znaczenia jaki i z jakiego auta, bo w DECu można zrobić kalibrację -
ja zastosowałem czujnik z 1,8 20V turbo AEB - używam ich we wszystkich projektach, bo ułatwiają montaż, mają
jedno ucho na śrubkę M6 i uszczelniają się na oringu, do tego jeszcze są długie i sięgają tam gdzie trzeba,
- do JNa poszły dwie wtyczki dwu-pinowe Boscha - do listwy wtryskowej i do czujnika temperatury powietrza.
- przewody paliwowe na wymiar, to koszt około 80-100PLN.
Z zakupów to tyle...no jeszcze wedle życzenia filtr stożkowy powietrza i materiał na dolot lub jakaś seryjna
obudowa filtra powietrza z B4, A4 czy innych peżotów.
Do DECa dołączamy instrukcję obsługi.
Lista zakupów do silnika R4 16V:
- DigitalEcuCheater z wbudowanym MAP'em - cena detaliczna 450PLN z FV lub paragonem i gwarancją,
- 4szt gniazd wtrysków z samochodów z Digifantem - 037 133 555A tylko ASO ceny od 17-30 PLN za szt,
- listwa wtryskowa z 1,8 20V (A4, Passat B5...) najlepiej z wtryskami - ceny od 100 do 300PLN,
- czujnik temperatury powietrza - nie ma znaczenia jaki i z jakiego auta, bo w DECu można zrobić kalibrację -
ja zastosowałem czujnik z 1,8 20V turbo AEB - używam ich we wszystkich projektach, bo ułatwiają montaż, mają
jedno ucho na śrubkę M6 i uszczelniają się na oringu, do tego jeszcze są długie i sięgają tam gdzie trzeba,
- wtyczki Boscha do wtrysków, czujnika temp powietrza - moga być używki wycięte z wiązek,
- przewody paliwowe na wymiar, to koszt około 80-100PLN,
- przy seryjnym kolektorze ssącym potrzeba wykonać rurki - przedłóżki do wtrysków - listwa wypada na
kolektorze ssącym, można je wykonać z aluminium, stali lub tworzywa - np. tarflenu.
Z zakupów to tyle...no jeszcze wedle życzenia filtr stożkowy powietrza i materiał na dolot lub jakaś seryjna
obudowa filtra powietrza z B4, A4 czy innych peżotów.
Do DECa dołączamy instrukcję obsługi.
Lista zakupów do silnika R5 10V N/A i turbo:
- DigitalEcuCheater z wbudowanym MAP'em - cena detaliczna 450PLN z FV lub paragonem i gwarancją,
- 5szt gniazd wtrysków z samochodów z Digifantem - 037 133 555A tylko ASO ceny od 17-30 PLN za szt,
- listwa wtryskowa z 2.2 20V turbo najłatwiej zamontować listwę z silnika AAN - ma wbodowany regulator
ciśnienia paliwa i jest wykonana ze stali nierdzewnej (3B ma stalową i regulator ciśnienia zewnętrzny) co
ułatwia spawanie; listwa najlepiej z wtryskami - ceny od 150 do 400PLN. Listwę trzeba skrócić o kilka
centymetrów - podam dokładnie o ile, w NG/NF jest kłopot z giazdami wtrysków - rozpracowuję temat. W KG/MC w
głowicę wkręcamy w.w. gniazda wtrysków, w przypadku KG listwa ma więcej miejsca, bo KG ma okrągłą przepustnicę
i nie ma kanału powietrznego do zaworu biegu jałowego, ale i tak listwę trzeba zwęzić i przenieść gwint
przewodu zasilającego paliwem - fotki niebawem. W MC podcięcie listwy nie wystaczy. Trzea przerobić
przepustnicę na okrągłą, lub zastąpić ją inną...lub odsunąć kolektor ssący od głowicy - opracowuję temat na
CNC.
- czujnik temperatury powietrza - nie ma znaczenia jaki i z jakiego auta, bo w DECu można zrobić kalibrację -
ja zastosowałem czujnik z 1,8 20V turbo AEB - używam ich we wszystkich projektach, bo ułatwiają montaż, mają
jedno ucho na śrubkę M6 i uszczelniają się na oringu, do tego jeszcze są długie i sięgają tam gdzie trzeba,
- wtyczki Boscha do wtrysków, czujnika temp powietrza - moga być używki wycięte z wiązek; W turbo jest
seryjnie czujnik temperatury powietrza,
- przewody paliwowe na wymiar, to koszt około 80-100PLN,
- przy seryjnym kolektorze ssącym potrzeba wykonać rurki - przedłóżki do wtrysków - listwa wypada na
kolektorze ssącym.
Z zakupów to tyle...no jeszcze wedle życzenia filtr stożkowy powietrza i materiał na dolot lub jakaś seryjna
obudowa filtra powietrza z B4, A4 czy innych peżotów.
Do DECa dołączamy instrukcję obsługi.
[ Dodano: 2014-09-14, 22:04 ]
marszall pisze:Ale tutaj zamieszanie panuje chyba spisze wszystko bo kazdy mieza w temacie:
Po kolei:
Digi I
Potrzebne
1. Komp z silnika PG
2. copot
3. Listwa wtryskwa pod kolektor ACE
4. wtryski PG
5. Przepustnica moze zostac ACE ale polecam z PL
6. Czujnik tem zostaje z ACE o ile sprawny
7. Sonda zostaje z ACE
8. Stukowiec jeden zstaje z ACE
9. Aparat zaplonowy zostaje z ACE
10. Soft trzeba miec pod 16v gotowiec lub zrobiony na nowo
11. Krokowiec zostaje z ACE ( ZADNE 3 piny, wszystkie sa na 2)
12. Wiazka zostaje. ACE po przerobkach
ADL
1. Komp z ADL czesto trzeba zdjac immo
2. Czujnik temp dolotu
3. Listwa wtryskowa dorobiona pod ACE bo z ADL an listwa ani kolektor nie podejdzie
4. Aparat zostaje z ACE
4. Stukowiec jeden z ACE
5. czujnik wody z ACE
6. SONDA Z ACE
7. Przepustnica z ADL z dorobiona flansza pod kolekor ACE lub przepustnica z ABK z potencjometrem z ADL. Ale lepiej dac przepust z ADL bo z ABK ma mnijszy przeplyw
8. Wtryski musza miec podobna wydajnosc ja te z ADL lub ABF (bo sa takie same) wiec cos ok 220
9. Wiazka zostaje z ACE ale trzeba przelozyc kosc z ADL lub nowszego ABK
ABF
1. Komp od ABF + zdjecie immo
2. Listwa pod 16v
3. Wtryski o wydajnosci jak ABF
4. Oba stukowce z ACE
5. Czujnikmtemp dolotu
6. Czujnik temp wody z ACE
7. Aparat z ABF
8. SONDA moze byc z ACE
9. PRZEPUSTNICA z ABF LUB ADL i jak w przypadku ADL, przejsciowka lub przepust z ABK
10. Wiazka z ABF
11. Czujnik walu + dorobienie kola pod niego
Jak widac w pezypadku ABF jest najwiecej przerobek w przypadku Digi I najmniej
[ Dodano: 2014-09-14, 22:08 ]
z 30 stron tekstu na który szkoda czasu tu jest zawarta cała mądrość
ceny chyba nie aktualne...
a teraz może ktoś wklei fotostory dla silników NG,ACE innych cudeniek z mechanicznym wtryskiem <ok>
NA DRODZE SPOTYKAM WIELU SZALEŃCÓW ,AŻ TRUDNO ICH CZASEM WYPRZEDZIĆ
Ha ha
tak fotostory jeszcze z pełną instrukcją.
To takie małe DIY jak wymiana termostatu.
Szczególnie jak się stara ogarnąć całość samemu i stroić.
To wszystko jest wiedza, która nie przychodzi tak łatwo jeżdżę na dec-u; niedługo mam zamiar dorzucić do niego zapłon forda i przerzucić sekwencje z byłej Ej1.
Dzięki pomocy Przemka zrozumiałem sporo kwestii; problemów jak zawsze masa i jeszcze jakieś przypadkowe fuck-upy panewka brak ciś. oliwy itp.
Owszem z perspektywy czasu wygląda to banalnie, ale na początku... uff Lipton i jeszcze nie działało :mrgreen:. Uważam, że na moje skromne możliwości dzięki determinacji to i tak dużo.
Głodny wiedzy, sprawnego poruszania się na podtlenku LPG ?
Atakuj temat
.
Na tym forum nie dowiesz się raczej za dużo.
PS. Tak mi się to spodobało, że po powrocie z pracy kupię Emu.

To takie małe DIY jak wymiana termostatu.
Szczególnie jak się stara ogarnąć całość samemu i stroić.
To wszystko jest wiedza, która nie przychodzi tak łatwo jeżdżę na dec-u; niedługo mam zamiar dorzucić do niego zapłon forda i przerzucić sekwencje z byłej Ej1.
Dzięki pomocy Przemka zrozumiałem sporo kwestii; problemów jak zawsze masa i jeszcze jakieś przypadkowe fuck-upy panewka brak ciś. oliwy itp.
Owszem z perspektywy czasu wygląda to banalnie, ale na początku... uff Lipton i jeszcze nie działało :mrgreen:. Uważam, że na moje skromne możliwości dzięki determinacji to i tak dużo.
Głodny wiedzy, sprawnego poruszania się na podtlenku LPG ?
Atakuj temat

Na tym forum nie dowiesz się raczej za dużo.
PS. Tak mi się to spodobało, że po powrocie z pracy kupię Emu.
Temat i fotostory już powstało do NG:Noorba pisze:
a teraz może ktoś wklei fotostory dla silników NG,ACE innych cudeniek z mechanicznym wtryskiem <ok>
https://audi80.pl/23-ng-zmiana-wtrys ... t89312.htm