Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACE] zmiana na digifanta

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 04 cze 2014, 22:55

Ale tutaj zamieszanie panuje chyba spisze wszystko bo kazdy mieza w temacie:

Po kolei:

Digi I
Potrzebne
1. Komp z silnika PG
2. copot
3. Listwa wtryskwa pod kolektor ACE
4. wtryski PG
5. Przepustnica moze zostac ACE ale polecam z PL
6. Czujnik tem zostaje z ACE o ile sprawny
7. Sonda zostaje z ACE
8. Stukowiec jeden zstaje z ACE
9. Aparat zaplonowy zostaje z ACE
10. Soft trzeba miec pod 16v gotowiec lub zrobiony na nowo
11. Krokowiec zostaje z ACE ( ZADNE 3 piny, wszystkie sa na 2)
12. Wiazka zostaje. ACE po przerobkach

ADL
1. Komp z ADL czesto trzeba zdjac immo
2. Czujnik temp dolotu
3. Listwa wtryskowa dorobiona pod ACE bo z ADL an listwa ani kolektor nie podejdzie
4. Aparat zostaje z ACE
4. Stukowiec jeden z ACE
5. czujnik wody z ACE
6. SONDA Z ACE
7. Przepustnica z ADL z dorobiona flansza pod kolekor ACE lub przepustnica z ABK z potencjometrem z ADL. Ale lepiej dac przepust z ADL bo z ABK ma mnijszy przeplyw
8. Wtryski musza miec podobna wydajnosc ja te z ADL lub ABF (bo sa takie same) wiec cos ok 220
9. Wiazka zostaje z ACE ale trzeba przelozyc kosc z ADL lub nowszego ABK

ABF
1. Komp od ABF + zdjecie immo
2. Listwa pod 16v
3. Wtryski o wydajnosci jak ABF
4. Oba stukowce z ACE
5. Czujnikmtemp dolotu
6. Czujnik temp wody z ACE
7. Aparat z ABF
8. SONDA moze byc z ACE
9. PRZEPUSTNICA z ABF LUB ADL i jak w przypadku ADL, przejsciowka lub przepust z ABK
10. Wiazka z ABF
11. Czujnik walu + dorobienie kola pod niego


Jak widac w pezypadku ABF jest najwiecej przerobek w przypadku Digi I najmniej

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 06 cze 2014, 19:41

faktycznie z tym korkowcem się zajbałem tam jest na 2PINy ale szeroka wtyczka

Marcin145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 07 wrz 2013, 23:26
Lokalizacja: Kielce/Łopuszno

Post autor: Marcin145 » 03 lip 2014, 21:09

Czyli jednym słowem mniej jest kłopotu z digi od ADL. Jeśli sporo części zostaje starych to będzie mi tylko potrzebny: komp, czujnik temp dolotu i wtryski? Przepustnica z 2E też ma TPS-a na 3piny a listwe już mam od 1.8T. Jak jest tylko z wiązką? w moim 6A chyba jest inna niż w ACE?

[ Dodano: 2014-07-03, 12:51 ]
Witam. Szukam cały czas digi od ADL-a i co jest na tablicy albo na allegro jakiś na części to juz nie mają tego co potrzebuje. Mam takie pytanko, czy digi mogą być całkim z innej beczki? Za dobrą flaszke mam kompa, wiązkę, przepustnice, sonde, krokowca, czujnik temp powietrza zasysanego, czujniki wody, dosłownie cały samochód tylko bez silnika i skrzyni tyle, że od... hyundaia cupe :-x da rade coś z tym zrobić? czy lepiej nie zawracać sobie głowy bo nic z tego nie będzie???
A i jeszcze to http://allegro.pl/audi-ca...4338714330.html
co w tym może być nie tak? te zdjęcia są tak jakby to były dwa inne samochody. Warto jechać i obrejrzeć :?:

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 17 lip 2014, 14:17

Jako że założyłem ten temat to potrzebuje waszej rady.
Z coupety wywalam 2.0 16V ACE i wlatuje tu 2.8 którego już mam.
Całe graty z ACE chce wsadzić do szarego ABK.
Chodzi o to aby ACE było na elektronice z ABK.
Akumulator przeniose tak jak jest w ACE tylko co bedę potrzebował?

Tak więc pytanie dla osób które tu się udzielały a zarazem prośba: po kolei co robić aby mozna było tym zestrawem jeździć?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 lip 2014, 14:36

Jakoś to powinno chodzić. Przepływomierz ma tą zaletę na systemami wtrysku paliwa opartymi na MAP sensorze albo TPSie, że mierzy faktyczną ilość powietrza jaka trafia do silnika a nie bazuje na zaprogramowanej mapie podciśnienia w kolektorze albo wychyłu przepustnicy, która sprawdza się tylko w silniku z którym została zaprogramowana.

Jedynie może być problem mocą i ubogą mieszanką przy max bucie, bo nie wiadomo czy silnik nie wygeneruje większego przepływu powietrza niż przepływomierz byłby w stanie zmierzyć. A nawet jak zmierzy to czy sterownik silnika zechce podać paliwa tyle ile trzeba.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 18 lip 2014, 13:16

aldi, Czyli poza dorobieniem listwy wtryskowej nie ma więcej czynności z wstawieniem 16V na miejsce 8V?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 lip 2014, 15:24

Jeszcze nie wiem jak z przepustnicą bo ABK ma potencjometryczny czujnik położenia. Sygnał z halla taki sam, czujnik temperatury płynu też dwu-pinowy boscha. Jedynie może nie pasować czujnik temperatury na zegary bo jak dobrze pamiętam w ABK jest 3 pinowy z okrągłą kostką a w ACE na wtyczkę taką jak w NG.

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 05 sie 2014, 22:26

parę stron wcześniej były zdjęcia ACE wsadzonego pod osprzęt z ABK, listwa z przedłużkami, wtryski zielone z PG i ori program z ABK, na późniejszych stronach był nawet wykres, z tym, że tam zamiast ori przepływki był wsadzony nowszy przepływomierz z OPLA z jakimś modułem co przerabiał sygnał, ABK ma przepustnicę z TPSem ale to nie problem bo do kolektora z ACE pasuje p&p

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 07 sie 2014, 18:10

Dajcie juz spokoj, opce sa 3 digi z g60 digi z ADL albo dec lub inny stand alone, inaczej zawsze cos bedzie nie tak i nie bedzie pelnej mocy z 16v

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 07 sie 2014, 20:02

jak ma całe ABK to silniki może podmienić jak nie będzie banglać to wtrysk zmieni później jedno z drugim nie koliduje

dzilo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 05 maja 2011, 22:14

Post autor: dzilo » 07 sie 2014, 22:13

kurcze Rafał cofnij się parę stron do tyłu gdzie z grubsza opisałem identyczną operacje nie ma nic co mogło by przerazić.
przepływomierz można zostawić klapkowy i będzie dobrze a jak się zamarzy pełna moc 16V to dołożenie świnki, co obecnie czynię.

Marcin145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 07 wrz 2013, 23:26
Lokalizacja: Kielce/Łopuszno

Post autor: Marcin145 » 10 wrz 2014, 23:07

Witam. Z moim digi nie wypaliło :-/ , ale kupiłem naprawde okazyjnie cordobe z ADL-em i tu moje pytanie. Czy jak włożył bym w miejsce ori silnika 1.8 silnik z mojej audi 2.0 6A była by spora różnica czy tak znikoma, że szkoda zachodu? I pytanie czy moja dwulitrówka będzie pasować w poprzeczną skrzynię? Myslałem jeszcze o takiej opcji, że jak silnik by nie pasował w skrzynke to może przełoże do ADL-a tylko głowice KR i wałki ABF a dół zostawie bo właśnie taką góre mam w swoim 6A, a resztę co zostanie na olx :lol:

[ Dodano: 2014-09-12, 21:50 ]
Czyli rozumiem, że nikt mi nie pomoże?

Noorba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 01 sie 2014, 00:39
Lokalizacja: RADOM

Post autor: Noorba » 14 wrz 2014, 21:58

:evil: przeczytałem wszystkie wypociny w tym temacie zawarte , i dalej nic nie wiem .....prawie
zdarzyło się ,że ktoś coś mądrego napisał,a komentarze w stylu co lepsze DIGI I ,DIGI III(ABF-ADL)niczemu nie służą wydumki psędo tunerów i marzycieli i różnice w max 25KM to chyba nie w tym temacie.....proponuje dział tuning
liczyłem ,że zobaczę tu jakiś tutorial typu....ja u siebie załozyłem to tak a tak,
mam digi ,a ja deca
a tu jest wywód co ma większe perspektywy,a podejrzewam ,że w większości tu zainteresowanych chodzi oto aby te nasze wozy zaczęły jeżdzić na ......cyklonie LPG <ok>

[ Dodano: 2014-09-14, 22:03 ]
kefirsky pisze:DEC umożliwia zastąpienie wtrysku mechanicznego wtryskiem elektronicznym, zaturbienie każdego silnika, montaż

sekwencji lpg lub pozbycie się przepływomierza klapkowego i zastąpienie go czujnikiem ciśnienia MAP

(wbudowanym w DECa)

Lista zakupów do silnika R4 8V:
- DigitalEcuCheater z wbudowanym MAP'em - cena detaliczna 450PLN z FV lub paragonem i gwarancją,
- kolektor ssący z B4 2.0 ABK - ma listwę wtryskową z fajną wiązką spinająca wtryski pod jedną wtyczkę, swój

kupiłem za 140PLN z kosztami przesyłki - w komplecie kolektor bez przepustnicy, wtryski, listwa z regulatorem

ciśnienia paliwa, wiązką wtrysków, przewodami paliwowymi,
- przepustnica zależnie od silnika przerabianego pasuje z przeróbkami lub bez pod kolektor ssący z ABK,
- czujnik temperatury powietrza - nie ma znaczenia jaki i z jakiego auta, bo w DECu można zrobić kalibrację -

ja zastosowałem czujnik z 1,8 20V turbo AEB - używam ich we wszystkich projektach, bo ułatwiają montaż, mają

jedno ucho na śrubkę M6 i uszczelniają się na oringu, do tego jeszcze są długie i sięgają tam gdzie trzeba,
- do JNa poszły dwie wtyczki dwu-pinowe Boscha - do listwy wtryskowej i do czujnika temperatury powietrza.
- przewody paliwowe na wymiar, to koszt około 80-100PLN.
Z zakupów to tyle...no jeszcze wedle życzenia filtr stożkowy powietrza i materiał na dolot lub jakaś seryjna

obudowa filtra powietrza z B4, A4 czy innych peżotów.
Do DECa dołączamy instrukcję obsługi.


Lista zakupów do silnika R4 16V:

- DigitalEcuCheater z wbudowanym MAP'em - cena detaliczna 450PLN z FV lub paragonem i gwarancją,
- 4szt gniazd wtrysków z samochodów z Digifantem - 037 133 555A tylko ASO ceny od 17-30 PLN za szt,
- listwa wtryskowa z 1,8 20V (A4, Passat B5...) najlepiej z wtryskami - ceny od 100 do 300PLN,
- czujnik temperatury powietrza - nie ma znaczenia jaki i z jakiego auta, bo w DECu można zrobić kalibrację -

ja zastosowałem czujnik z 1,8 20V turbo AEB - używam ich we wszystkich projektach, bo ułatwiają montaż, mają

jedno ucho na śrubkę M6 i uszczelniają się na oringu, do tego jeszcze są długie i sięgają tam gdzie trzeba,
- wtyczki Boscha do wtrysków, czujnika temp powietrza - moga być używki wycięte z wiązek,
- przewody paliwowe na wymiar, to koszt około 80-100PLN,
- przy seryjnym kolektorze ssącym potrzeba wykonać rurki - przedłóżki do wtrysków - listwa wypada na

kolektorze ssącym, można je wykonać z aluminium, stali lub tworzywa - np. tarflenu.
Z zakupów to tyle...no jeszcze wedle życzenia filtr stożkowy powietrza i materiał na dolot lub jakaś seryjna

obudowa filtra powietrza z B4, A4 czy innych peżotów.
Do DECa dołączamy instrukcję obsługi.


Lista zakupów do silnika R5 10V N/A i turbo:

- DigitalEcuCheater z wbudowanym MAP'em - cena detaliczna 450PLN z FV lub paragonem i gwarancją,
- 5szt gniazd wtrysków z samochodów z Digifantem - 037 133 555A tylko ASO ceny od 17-30 PLN za szt,
- listwa wtryskowa z 2.2 20V turbo najłatwiej zamontować listwę z silnika AAN - ma wbodowany regulator

ciśnienia paliwa i jest wykonana ze stali nierdzewnej (3B ma stalową i regulator ciśnienia zewnętrzny) co

ułatwia spawanie; listwa najlepiej z wtryskami - ceny od 150 do 400PLN. Listwę trzeba skrócić o kilka

centymetrów - podam dokładnie o ile, w NG/NF jest kłopot z giazdami wtrysków - rozpracowuję temat. W KG/MC w

głowicę wkręcamy w.w. gniazda wtrysków, w przypadku KG listwa ma więcej miejsca, bo KG ma okrągłą przepustnicę

i nie ma kanału powietrznego do zaworu biegu jałowego, ale i tak listwę trzeba zwęzić i przenieść gwint

przewodu zasilającego paliwem - fotki niebawem. W MC podcięcie listwy nie wystaczy. Trzea przerobić

przepustnicę na okrągłą, lub zastąpić ją inną...lub odsunąć kolektor ssący od głowicy - opracowuję temat na

CNC.
- czujnik temperatury powietrza - nie ma znaczenia jaki i z jakiego auta, bo w DECu można zrobić kalibrację -

ja zastosowałem czujnik z 1,8 20V turbo AEB - używam ich we wszystkich projektach, bo ułatwiają montaż, mają

jedno ucho na śrubkę M6 i uszczelniają się na oringu, do tego jeszcze są długie i sięgają tam gdzie trzeba,
- wtyczki Boscha do wtrysków, czujnika temp powietrza - moga być używki wycięte z wiązek; W turbo jest

seryjnie czujnik temperatury powietrza,
- przewody paliwowe na wymiar, to koszt około 80-100PLN,
- przy seryjnym kolektorze ssącym potrzeba wykonać rurki - przedłóżki do wtrysków - listwa wypada na

kolektorze ssącym.
Z zakupów to tyle...no jeszcze wedle życzenia filtr stożkowy powietrza i materiał na dolot lub jakaś seryjna

obudowa filtra powietrza z B4, A4 czy innych peżotów.
Do DECa dołączamy instrukcję obsługi.


[ Dodano: 2014-09-14, 22:04 ]
marszall pisze:Ale tutaj zamieszanie panuje chyba spisze wszystko bo kazdy mieza w temacie:

Po kolei:

Digi I
Potrzebne
1. Komp z silnika PG
2. copot
3. Listwa wtryskwa pod kolektor ACE
4. wtryski PG
5. Przepustnica moze zostac ACE ale polecam z PL
6. Czujnik tem zostaje z ACE o ile sprawny
7. Sonda zostaje z ACE
8. Stukowiec jeden zstaje z ACE
9. Aparat zaplonowy zostaje z ACE
10. Soft trzeba miec pod 16v gotowiec lub zrobiony na nowo
11. Krokowiec zostaje z ACE ( ZADNE 3 piny, wszystkie sa na 2)
12. Wiazka zostaje. ACE po przerobkach

ADL
1. Komp z ADL czesto trzeba zdjac immo
2. Czujnik temp dolotu
3. Listwa wtryskowa dorobiona pod ACE bo z ADL an listwa ani kolektor nie podejdzie
4. Aparat zostaje z ACE
4. Stukowiec jeden z ACE
5. czujnik wody z ACE
6. SONDA Z ACE
7. Przepustnica z ADL z dorobiona flansza pod kolekor ACE lub przepustnica z ABK z potencjometrem z ADL. Ale lepiej dac przepust z ADL bo z ABK ma mnijszy przeplyw
8. Wtryski musza miec podobna wydajnosc ja te z ADL lub ABF (bo sa takie same) wiec cos ok 220
9. Wiazka zostaje z ACE ale trzeba przelozyc kosc z ADL lub nowszego ABK

ABF
1. Komp od ABF + zdjecie immo
2. Listwa pod 16v
3. Wtryski o wydajnosci jak ABF
4. Oba stukowce z ACE
5. Czujnikmtemp dolotu
6. Czujnik temp wody z ACE
7. Aparat z ABF
8. SONDA moze byc z ACE
9. PRZEPUSTNICA z ABF LUB ADL i jak w przypadku ADL, przejsciowka lub przepust z ABK
10. Wiazka z ABF
11. Czujnik walu + dorobienie kola pod niego


Jak widac w pezypadku ABF jest najwiecej przerobek w przypadku Digi I najmniej


[ Dodano: 2014-09-14, 22:08 ]
z 30 stron tekstu na który szkoda czasu tu jest zawarta cała mądrość

ceny chyba nie aktualne...
a teraz może ktoś wklei fotostory dla silników NG,ACE innych cudeniek z mechanicznym wtryskiem <ok>

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 14 wrz 2014, 23:14

Ha ha :) tak fotostory jeszcze z pełną instrukcją.
To takie małe DIY jak wymiana termostatu.
Szczególnie jak się stara ogarnąć całość samemu i stroić.
To wszystko jest wiedza, która nie przychodzi tak łatwo jeżdżę na dec-u; niedługo mam zamiar dorzucić do niego zapłon forda i przerzucić sekwencje z byłej Ej1.
Dzięki pomocy Przemka zrozumiałem sporo kwestii; problemów jak zawsze masa i jeszcze jakieś przypadkowe fuck-upy panewka brak ciś. oliwy itp.
Owszem z perspektywy czasu wygląda to banalnie, ale na początku... uff Lipton i jeszcze nie działało :mrgreen:. Uważam, że na moje skromne możliwości dzięki determinacji to i tak dużo.

Głodny wiedzy, sprawnego poruszania się na podtlenku LPG ?
Atakuj temat :).
Na tym forum nie dowiesz się raczej za dużo.

PS. Tak mi się to spodobało, że po powrocie z pracy kupię Emu.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 15 wrz 2014, 11:31

Noorba pisze:
a teraz może ktoś wklei fotostory dla silników NG,ACE innych cudeniek z mechanicznym wtryskiem <ok>
Temat i fotostory już powstało do NG:
https://audi80.pl/23-ng-zmiana-wtrys ... t89312.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl