Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 2.0 ABK ] Przekładka głowicy z ACE 16V na ABK

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 27 maja 2014, 13:48

WITAM

Szukam informacji - Czy oryginalne silniki z głowicami 16V -ACE miały na tłokach wybrane miejsca na zawory.
Może ma ktoś takie 100% info.

Byłem u swoich i niestety ale uszczelka tuningowa pod głowicę jest nieosiągalna .

Może i tu ma ktoś namiary na kupno tuningowej lub dorobienie takiej.

Jarek-LT :-P

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 27 maja 2014, 20:57

W google możesz wbić "dorabianie uszczelki pod głowicę"
Ja osobiście słyszałem o kompresji, ale to było dawno i poddawały się pod większym doładowaniem. Ludzie później brali cometica albo coswortha.

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 29 maja 2014, 07:53

Zbieram dalej graty i gdy mi ich przybywa - problemów również .

Okazuje się, że TŁOKI są również do wymiany, mają denka ''wypukłe'' do głowicy 16V a samą głowicę można zebrać do wymiaru 118mm a więc 1 mm. Są ograniczone gniazdem zaworu ssącego czego nie ma w 8V. Mają również dużo większe wybranie komory spalania co w połączeniu z tłokami z 8V daje niski stopień sprężania i mija się z celem.
ALE jest jedna alternatywa. Przy zestawie - dół ABK z głowicą 16V mamy odprężony silnik do ZATURBIENIA czy ZAKOMPRESOWANIA .!!!!!! :lol: :mrgreen: :lol:

Na początek moją przygodę z silnikiem (zbierając dalej graty od 16V) zacznę chyba od doprężenia zapasowej głowicy 8V gdyż brak przeciwwskazań do zdarcia głowicy ile dusza zapragnie.

Poprawię przy tym przepustnicę powietrza, powiększając otwór, zablokuję prawie na sztywno cięgno otwierania większego przelotu w przepustnicy, auto od razu żwawsze i narwiste - lepiej przyśpiesza i udrożnię wlot powietrza do filtra we wszystkich zwężkach dolotu.

Może podpowiecie co jeszcze ''RĘCZNIE'' mogę zrobić w celu poprawienia osiągów.

:roll: :lol: :roll:

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 29 maja 2014, 10:45

Nie wiem czy pisałeś, ale porting polerka, dolot, wydech, wszystko to co przy n/a się robi...
Trzymam kciuki pochwal się jak będziesz jeździć przydały by się pomiary, ale tego raczej nie będziesz robił.

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 29 maja 2014, 18:44

Tłoki w ace mają podpięcia na zawory

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 30 maja 2014, 15:03

skwaromir - głowica cd 8V już oddana do splanowania - też jednak ma ograniczenia ale dopiero na 3mm co można małą przeróbką przeskoczyć. Póżniej może trochę się z nią pobawię w porting polerke i założę do niej uszczelkę pod głowę dorabianą o ile zdążę lub zwykłą 1,65mm. To wszystko powinno dać sprężanie bliski 14,5 do 15 przy uszczelce tuningowej. Uszczelka tuningowa i tak jest potrzebna pod głowicę 16V.

Wczoraj również w przepustnicy zblokowałem prawie na sztywno otwieranie dwóch klapek powietrza na raz - NIE TEN SAMOCHÓD. Żona nie chce już ze mną jeżdzić. Wkręca się zajebiśćie do 3,5k na obroty póżniej prawie norma ale samo przyśpieszenie o niebo lepsze.
Czy nikt tego nie robił??? - sądzę tak bo nie czytałem - spróbujcie auto o niebo żwawsze.

Tłoki, kolektor i koło rozrządu do 16V już obcykane / załatwione aby tylko tłoki pasowały, listwa wtryskowa idzie do przeróbki pod 16V.

skwaromir - nigdy nie zgłębiałem tematu hamowania auta - gdzie to się robi i w jakim przedziale są koszta.

Z chęcią zhamuję go po stuningowanej głowie 8V jak i 16V - podpowiedż coś.

Jarek-LT :lol:

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 30 maja 2014, 18:29

Jarek-LT pisze:zblokowałem prawie na sztywno otwieranie dwóch klapek powietrza na raz
i teraz za mało paliwa ma bo tps ma normalne wskazania
Jarek-LT pisze:gdzie to się robi i w jakim przedziale są koszta.
hamowanie średnio 50zl za oś i hamuje się na hamowni :-P

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 30 maja 2014, 19:30

jacek - a niech ma normalne wskazania chyba ważniejsze, że efekt jest odczuwalny, przyśpieszenie wyrażnie dużo lepsze a tps - no cóż niech czuje co chce..... <ok>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 maja 2014, 19:53

jacek199315 pisze:
Jarek-LT pisze:zblokowałem prawie na sztywno otwieranie dwóch klapek powietrza na raz
i teraz za mało paliwa ma bo tps ma normalne wskazania
W silnikach z przepływomierzem albo map sensorem TPS jedynie służy do wzbogacania przy nagłym dodaniu gazu oraz wykrywania kiedy przepustnica jest zamknięta aby włączyć cut-off i sterować wolnymi obrotami. Albo na WOT aby sterownik wszedł w Open Loop.

Co do otwierania się dwóch przepustnic to może być tylko takie odczucie bo samochód jedzie przy lekkim dodaniu gazu. Na pewno odbije się to na sporo większym spalaniu.

Podobnie w silniku z turbo jak zastąpi się zawór sterujący doładowaniem przez manual boost control to wtedy turbosprężarką próbuje pompować nawet przy małym otwarciu przepustnicy. Co też przekłada się na bardzo dobrą reakcje na gaz ale też spalanie się zwiększa.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 31 maja 2014, 06:43

A mnie koledzy nie interesują odczucia. Ja chcę wiedzieć jakie przyśpieszenie do setki jest obecnie a jakie fabryczne dla tego silnika. Wtedy z grubsza można już ocenić ile koników przybyło. I nie potrzebna do tego hamownia.

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 31 maja 2014, 09:25

Teraz to chyba bezsens, zrobię próbę przyśpieszenia do setki po wymianie głowicy 8V i małej reszty którą zaplanowałem. Chyba, że interesują Cię małe szczegóły...........
W mojej budzie z tym silnikiem - sprawdzałem od 0 - 100 / 11,8s 0 - 80 / 7,8s.

[ Dodano: 2014-05-31, 16:22 ]
HEJ

Udało mi się zrobić próbę na dzień dzisiejszy tylko ze zblokowaną klapką.
Na pokładzie kierowca, żona i dwoje dzieci 13 i 11 lat - wszyscy ze stoperami w ręku, próbę powtarzałem trzykrotnie.

OD 0 - 80/ 6,72s a do setki 10,42s - sama klapka zrobiła prawie 1,5sekundy na +.

Jarek-LT

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 31 maja 2014, 21:51

No to tak na moje oko (porównując z przyśpieszeniem zwykłego 2.3) przybyło ci tak pomiędzy 10 a 15 KM.

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 31 maja 2014, 22:27

Widzę jakiś nowy rodzaj hamowni na oko po przyśpieszeniu <ok> .
Na czas do setki ma wpływ nie tylko moc.
Proponuje coś bardziej precyzyjniejszego niż stoper...
Jeżeli to ma być jakiś wyznacznik.
Ważna sprawa dobry start:
Obrazek

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 31 maja 2014, 23:46

No to skoro już zaczynamy krytykować to:
- im więcej Nm tym lepiej się auto odpycha, kolega tu żadnej Ameryki nie odkrył. Ale, jeśli przybyło Nm to i KM; to jest ścisła zależność, aczkolwiek przybywa nieproporcjonalnie. Takie np ABT ma 25 KM mniej i zbiera się blisko 2 sek wolniej. Kolega popatrzy sobie na dane ABT, ABK i NG i oceni ile mogło przybyć Nm. Tak wiem, prawdziwy obraz da dopiero hamownia (ale to dopiero po zakończeniu prac), ale ciekaw jestem o ile więcej by wyszło niż wyliczyłem
- dlaczego kolega krytykuje pomiar stoperem? w warunkach "chałupniczych" to jest idealna metoda pomiaru, zwłaszcza że były wykonane trzy pomiary. Sam tak kiedyś mierzyłem i w sumie mi się zgadzało z danymi fabrycznymi. Ile można się pomylić? Może z 0.2 sekundy, co przy takim pomiarze jest błędem żadnym. No chyba ze ktoś ledwo rusza palcami, to zatrzyma czas z 5 sek poźniej niż powinien
- co do dobrego startu... żeby zrobić takie ścieżki jak tu pokazałeś na tej malutkiej grafice to potrzebny jest z 1000-konny silnik a nie lekko zmodernizowane ABK

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 01 cze 2014, 06:56

Ja niczego nie krytykuje.
"Gdzież gdzieżby" daleko mi do tego.
Staram się tylko poddać w wątpliwość ten pomiar stoperem.
Czas reakcji, wpływ otoczenia itp. to ma raczej duży wpływ.
Ja czekam na ostre doprężenie w tym temacie, a te cyfry ze stopera do mnie nie przemawiają, ani trochę.
Te ślady to taki trochę przerywnik :mrgreen: a auto prawie seryjne było z 250 km może...
Nie pamiętam.
W każdym bądź razie czekam na CR 13,5:1 na prawie stock zapłonie i układzie paliwowym.
Jak będzie to się srogo odpychać i znosić katy to wywale mojego sr20 i wrzucę wydumkę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl