[ B4 2.0 ABK ] Przekładka głowicy z ACE 16V na ABK
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
WITAM
Szukam informacji - Czy oryginalne silniki z głowicami 16V -ACE miały na tłokach wybrane miejsca na zawory.
Może ma ktoś takie 100% info.
Byłem u swoich i niestety ale uszczelka tuningowa pod głowicę jest nieosiągalna .
Może i tu ma ktoś namiary na kupno tuningowej lub dorobienie takiej.
Jarek-LT
Szukam informacji - Czy oryginalne silniki z głowicami 16V -ACE miały na tłokach wybrane miejsca na zawory.
Może ma ktoś takie 100% info.
Byłem u swoich i niestety ale uszczelka tuningowa pod głowicę jest nieosiągalna .
Może i tu ma ktoś namiary na kupno tuningowej lub dorobienie takiej.
Jarek-LT
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Zbieram dalej graty i gdy mi ich przybywa - problemów również .
Okazuje się, że TŁOKI są również do wymiany, mają denka ''wypukłe'' do głowicy 16V a samą głowicę można zebrać do wymiaru 118mm a więc 1 mm. Są ograniczone gniazdem zaworu ssącego czego nie ma w 8V. Mają również dużo większe wybranie komory spalania co w połączeniu z tłokami z 8V daje niski stopień sprężania i mija się z celem.
ALE jest jedna alternatywa. Przy zestawie - dół ABK z głowicą 16V mamy odprężony silnik do ZATURBIENIA czy ZAKOMPRESOWANIA .!!!!!! :lol: :mrgreen: :lol:
Na początek moją przygodę z silnikiem (zbierając dalej graty od 16V) zacznę chyba od doprężenia zapasowej głowicy 8V gdyż brak przeciwwskazań do zdarcia głowicy ile dusza zapragnie.
Poprawię przy tym przepustnicę powietrza, powiększając otwór, zablokuję prawie na sztywno cięgno otwierania większego przelotu w przepustnicy, auto od razu żwawsze i narwiste - lepiej przyśpiesza i udrożnię wlot powietrza do filtra we wszystkich zwężkach dolotu.
Może podpowiecie co jeszcze ''RĘCZNIE'' mogę zrobić w celu poprawienia osiągów.
:roll: :lol: :roll:
Okazuje się, że TŁOKI są również do wymiany, mają denka ''wypukłe'' do głowicy 16V a samą głowicę można zebrać do wymiaru 118mm a więc 1 mm. Są ograniczone gniazdem zaworu ssącego czego nie ma w 8V. Mają również dużo większe wybranie komory spalania co w połączeniu z tłokami z 8V daje niski stopień sprężania i mija się z celem.
ALE jest jedna alternatywa. Przy zestawie - dół ABK z głowicą 16V mamy odprężony silnik do ZATURBIENIA czy ZAKOMPRESOWANIA .!!!!!! :lol: :mrgreen: :lol:
Na początek moją przygodę z silnikiem (zbierając dalej graty od 16V) zacznę chyba od doprężenia zapasowej głowicy 8V gdyż brak przeciwwskazań do zdarcia głowicy ile dusza zapragnie.
Poprawię przy tym przepustnicę powietrza, powiększając otwór, zablokuję prawie na sztywno cięgno otwierania większego przelotu w przepustnicy, auto od razu żwawsze i narwiste - lepiej przyśpiesza i udrożnię wlot powietrza do filtra we wszystkich zwężkach dolotu.
Może podpowiecie co jeszcze ''RĘCZNIE'' mogę zrobić w celu poprawienia osiągów.
:roll: :lol: :roll:
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
skwaromir - głowica cd 8V już oddana do splanowania - też jednak ma ograniczenia ale dopiero na 3mm co można małą przeróbką przeskoczyć. Póżniej może trochę się z nią pobawię w porting polerke i założę do niej uszczelkę pod głowę dorabianą o ile zdążę lub zwykłą 1,65mm. To wszystko powinno dać sprężanie bliski 14,5 do 15 przy uszczelce tuningowej. Uszczelka tuningowa i tak jest potrzebna pod głowicę 16V.
Wczoraj również w przepustnicy zblokowałem prawie na sztywno otwieranie dwóch klapek powietrza na raz - NIE TEN SAMOCHÓD. Żona nie chce już ze mną jeżdzić. Wkręca się zajebiśćie do 3,5k na obroty póżniej prawie norma ale samo przyśpieszenie o niebo lepsze.
Czy nikt tego nie robił??? - sądzę tak bo nie czytałem - spróbujcie auto o niebo żwawsze.
Tłoki, kolektor i koło rozrządu do 16V już obcykane / załatwione aby tylko tłoki pasowały, listwa wtryskowa idzie do przeróbki pod 16V.
skwaromir - nigdy nie zgłębiałem tematu hamowania auta - gdzie to się robi i w jakim przedziale są koszta.
Z chęcią zhamuję go po stuningowanej głowie 8V jak i 16V - podpowiedż coś.
Jarek-LT :lol:
Wczoraj również w przepustnicy zblokowałem prawie na sztywno otwieranie dwóch klapek powietrza na raz - NIE TEN SAMOCHÓD. Żona nie chce już ze mną jeżdzić. Wkręca się zajebiśćie do 3,5k na obroty póżniej prawie norma ale samo przyśpieszenie o niebo lepsze.
Czy nikt tego nie robił??? - sądzę tak bo nie czytałem - spróbujcie auto o niebo żwawsze.
Tłoki, kolektor i koło rozrządu do 16V już obcykane / załatwione aby tylko tłoki pasowały, listwa wtryskowa idzie do przeróbki pod 16V.
skwaromir - nigdy nie zgłębiałem tematu hamowania auta - gdzie to się robi i w jakim przedziale są koszta.
Z chęcią zhamuję go po stuningowanej głowie 8V jak i 16V - podpowiedż coś.
Jarek-LT :lol:
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W silnikach z przepływomierzem albo map sensorem TPS jedynie służy do wzbogacania przy nagłym dodaniu gazu oraz wykrywania kiedy przepustnica jest zamknięta aby włączyć cut-off i sterować wolnymi obrotami. Albo na WOT aby sterownik wszedł w Open Loop.jacek199315 pisze:i teraz za mało paliwa ma bo tps ma normalne wskazaniaJarek-LT pisze:zblokowałem prawie na sztywno otwieranie dwóch klapek powietrza na raz
Co do otwierania się dwóch przepustnic to może być tylko takie odczucie bo samochód jedzie przy lekkim dodaniu gazu. Na pewno odbije się to na sporo większym spalaniu.
Podobnie w silniku z turbo jak zastąpi się zawór sterujący doładowaniem przez manual boost control to wtedy turbosprężarką próbuje pompować nawet przy małym otwarciu przepustnicy. Co też przekłada się na bardzo dobrą reakcje na gaz ale też spalanie się zwiększa.
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Teraz to chyba bezsens, zrobię próbę przyśpieszenia do setki po wymianie głowicy 8V i małej reszty którą zaplanowałem. Chyba, że interesują Cię małe szczegóły...........
W mojej budzie z tym silnikiem - sprawdzałem od 0 - 100 / 11,8s 0 - 80 / 7,8s.
[ Dodano: 2014-05-31, 16:22 ]
HEJ
Udało mi się zrobić próbę na dzień dzisiejszy tylko ze zblokowaną klapką.
Na pokładzie kierowca, żona i dwoje dzieci 13 i 11 lat - wszyscy ze stoperami w ręku, próbę powtarzałem trzykrotnie.
OD 0 - 80/ 6,72s a do setki 10,42s - sama klapka zrobiła prawie 1,5sekundy na +.
Jarek-LT
W mojej budzie z tym silnikiem - sprawdzałem od 0 - 100 / 11,8s 0 - 80 / 7,8s.
[ Dodano: 2014-05-31, 16:22 ]
HEJ
Udało mi się zrobić próbę na dzień dzisiejszy tylko ze zblokowaną klapką.
Na pokładzie kierowca, żona i dwoje dzieci 13 i 11 lat - wszyscy ze stoperami w ręku, próbę powtarzałem trzykrotnie.
OD 0 - 80/ 6,72s a do setki 10,42s - sama klapka zrobiła prawie 1,5sekundy na +.
Jarek-LT
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
No to skoro już zaczynamy krytykować to:
- im więcej Nm tym lepiej się auto odpycha, kolega tu żadnej Ameryki nie odkrył. Ale, jeśli przybyło Nm to i KM; to jest ścisła zależność, aczkolwiek przybywa nieproporcjonalnie. Takie np ABT ma 25 KM mniej i zbiera się blisko 2 sek wolniej. Kolega popatrzy sobie na dane ABT, ABK i NG i oceni ile mogło przybyć Nm. Tak wiem, prawdziwy obraz da dopiero hamownia (ale to dopiero po zakończeniu prac), ale ciekaw jestem o ile więcej by wyszło niż wyliczyłem
- dlaczego kolega krytykuje pomiar stoperem? w warunkach "chałupniczych" to jest idealna metoda pomiaru, zwłaszcza że były wykonane trzy pomiary. Sam tak kiedyś mierzyłem i w sumie mi się zgadzało z danymi fabrycznymi. Ile można się pomylić? Może z 0.2 sekundy, co przy takim pomiarze jest błędem żadnym. No chyba ze ktoś ledwo rusza palcami, to zatrzyma czas z 5 sek poźniej niż powinien
- co do dobrego startu... żeby zrobić takie ścieżki jak tu pokazałeś na tej malutkiej grafice to potrzebny jest z 1000-konny silnik a nie lekko zmodernizowane ABK
- im więcej Nm tym lepiej się auto odpycha, kolega tu żadnej Ameryki nie odkrył. Ale, jeśli przybyło Nm to i KM; to jest ścisła zależność, aczkolwiek przybywa nieproporcjonalnie. Takie np ABT ma 25 KM mniej i zbiera się blisko 2 sek wolniej. Kolega popatrzy sobie na dane ABT, ABK i NG i oceni ile mogło przybyć Nm. Tak wiem, prawdziwy obraz da dopiero hamownia (ale to dopiero po zakończeniu prac), ale ciekaw jestem o ile więcej by wyszło niż wyliczyłem
- dlaczego kolega krytykuje pomiar stoperem? w warunkach "chałupniczych" to jest idealna metoda pomiaru, zwłaszcza że były wykonane trzy pomiary. Sam tak kiedyś mierzyłem i w sumie mi się zgadzało z danymi fabrycznymi. Ile można się pomylić? Może z 0.2 sekundy, co przy takim pomiarze jest błędem żadnym. No chyba ze ktoś ledwo rusza palcami, to zatrzyma czas z 5 sek poźniej niż powinien
- co do dobrego startu... żeby zrobić takie ścieżki jak tu pokazałeś na tej malutkiej grafice to potrzebny jest z 1000-konny silnik a nie lekko zmodernizowane ABK
Ja niczego nie krytykuje.
"Gdzież gdzieżby" daleko mi do tego.
Staram się tylko poddać w wątpliwość ten pomiar stoperem.
Czas reakcji, wpływ otoczenia itp. to ma raczej duży wpływ.
Ja czekam na ostre doprężenie w tym temacie, a te cyfry ze stopera do mnie nie przemawiają, ani trochę.
Te ślady to taki trochę przerywnik :mrgreen: a auto prawie seryjne było z 250 km może...
Nie pamiętam.
W każdym bądź razie czekam na CR 13,5:1 na prawie stock zapłonie i układzie paliwowym.
Jak będzie to się srogo odpychać i znosić katy to wywale mojego sr20 i wrzucę wydumkę.
"Gdzież gdzieżby" daleko mi do tego.
Staram się tylko poddać w wątpliwość ten pomiar stoperem.
Czas reakcji, wpływ otoczenia itp. to ma raczej duży wpływ.
Ja czekam na ostre doprężenie w tym temacie, a te cyfry ze stopera do mnie nie przemawiają, ani trochę.
Te ślady to taki trochę przerywnik :mrgreen: a auto prawie seryjne było z 250 km może...
Nie pamiętam.
W każdym bądź razie czekam na CR 13,5:1 na prawie stock zapłonie i układzie paliwowym.
Jak będzie to się srogo odpychać i znosić katy to wywale mojego sr20 i wrzucę wydumkę.