Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Prawidłowy montaż końcówek drążków kierowniczyc

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

[B4 2.0 ABT] Prawidłowy montaż końcówek drążków kierowniczyc

Post autor: j.grud » 31 maja 2014, 01:04

Witam. Mam pytanie dotyczące montażu końcówek drążków kierowniczych. Czy końcówka po dokręceniu kontr powinna zachowywać współosiowość ze zwrotnicą do której jest przykręcona? Lub inaczej zapytam. Czy podstawa końcówki powinna być równoległa do spodniej części zwrotnicy? (zaznaczone kolorem szarym)
Ostatnio zmieniony 31 maja 2014, 15:00 przez j.grud, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 31 maja 2014, 06:40

j.grud, Powinno być mniej więcej tak <ok>
Obrazek

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 31 maja 2014, 12:12

Nom ;-) tak ja u andi77, >Kolego tylko popraw ta gumową osłone z tymi fredzelkami :mrgreen:

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 31 maja 2014, 13:04

A jeśli końcówka jest zamontowana tak jak na zdjęciu niżej, to czy ma to wpływ na jej żywotność?

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 31 maja 2014, 13:10

dokręć jeszcze końcówkę o te 1/8 obrotu i nie będziesz miał problemu :-)

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 31 maja 2014, 14:26

Na razie problemu nie mam. Problem będzie jeśli te nowe końcówki drążków Lemforder zaraz szlag trafi w wyniku przetarcia się gumy o zwrotnicę. Montażu dokonał mechanik, a nie ja i dlatego pytam kolegów czy to jest prawidłowo zrobione. Zdjęcie robiłem na wyprostownaych kołach. Przy kołach skręconych guma jest jeszcze bardziej ściśnięta miedzy metalową częścią końcówki a zwrotnicą. Myślę, że jeżeli tak to zostawię to guma przetrze się bardzo szybko i za nie długi czas znowu przyjdzie zmieniać końcówki, a tego bym nie chciał.
Ostatnio zmieniony 31 maja 2014, 14:29 przez j.grud, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 31 maja 2014, 14:27

A mechanik zbieznosc ustawial?

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 31 maja 2014, 14:30

Tak ustawiał

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 31 maja 2014, 14:34

Dal Ci wydruk z kompa?

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 31 maja 2014, 14:36

luk448 pisze:Dal Ci wydruk z kompa?
Nie dostałem wydruku

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 31 maja 2014, 14:41

To skad wgl pewnosc ze ja ustawil??Po kazdym ustawieniu zbieznosci nalezy Ci sie wydruk z kompa z wszystkimi danymi jakie parametry byly przed a jakie po pracy mechanika.To Twoj zaufany mechanik,znajomy,?

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 31 maja 2014, 14:44

luk448 pisze:To skad wgl pewnosc ze ja ustawil??Po kazdym ustawieniu zbieznosci nalezy Ci sie wydruk z kompa z wszystkimi danymi jakie parametry byly przed a jakie po pracy mechanika.To Twoj zaufany mechanik,znajomy,?
Jest dobrze ustawione. Byłem przy ustawianiu i gapiłem się na ekran komputera. Z resztą nie pierwszy raz ustawiałem geometrię w tym warsztacie. Końcówki były zmieniane przez innego mechanika, ale ostatecznie to mechanik który ustawiał zbieżność ustalał położenie końcówek względem zwrotnicy i chyba źle to zrobił.

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 31 maja 2014, 14:50

Po ustawieniu zbieżności kiedyś w b5 właśnie tak mi zakontrowali końcówki drążków. Po roku, na przeglądzie powiedziano mi że jedna ma luzy i trzeba powoli myśleć o wymianie ;/

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 31 maja 2014, 15:28

dyras pisze:Po ustawieniu zbieżności kiedyś w b5 właśnie tak mi zakontrowali końcówki drążków. Po roku, na przeglądzie powiedziano mi że jedna ma luzy i trzeba powoli myśleć o wymianie ;/
Czuję, że u mnie będzie tak samo.

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 31 maja 2014, 17:01

Nawet jak guma przetrwa to końcówka pracuje w granicznym położeniu na 'jabłku' i też może dostawać w kość. I prawdopodobnie tak jest. Jak kontrowali nie przytrzymali prawidłowej pozycji końcówki. Lepiej poprawić od razu niż później kupować nowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl