Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Prawdopodobnie rozrusznik padł

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

[1.9TDI 1Z] Prawdopodobnie rozrusznik padł

Post autor: maryjann » 02 cze 2014, 23:24

Witam

Od jakiegoś czasu rozrusznik słabo kręcił tak jak by wolne ruchy miał ale auto odpalało. Od trzech dni jak było ciepło to znów bez problemu odpalał a dziś rano o 5 przekręcam a tu cisza, nic nawet nie słyszałem żeby rozrusznik kręcił. Po robocie przyszedłem do auta i próbowałem go odpalić na naładowanym akumulatorze który całą noc się ładował od sąsiada (miałem szczęście) lecz na 20 prób tylko cztery razy słyszałem by delikatnie się przekręcił rozrusznik a na reszcie ani drgnął. A więc wykluczyłem akumulator że słaby i pozostało mi że rozrusznik ( tak myślę) i pytanko jak go zdemontować ? Jest jakiś opis ? Bo nawet nie mam jak auta ruszyć na warsztat dlatego chcę samemu wykręcić rozrusznik tylko jak to zrobić ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 03 cze 2014, 00:18

2 śruby odkręcisz spod spodu auta, a jedną pod maską od strony rury wydechowej, troche małe tam pole manewru będzie, ale pójdzie.
I szukaj klucza 16 <ok>
I wiadomo , odłącz aku i zdemontuj przewody na rozruszniku.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 03 cze 2014, 00:29

Cosik mi się zdaje, że jedna śruba od spodu i jedna od góry.
Chyba że 1zet-y mają rozrusznik przykręcony 3-ma śrubami ? , ale niby po co miały by tak mieć ?

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 03 cze 2014, 12:11

Czyli muszę postawić auto na klocki i się wczołgać bo nie mam kanału. OK a co kupić i wymienić w rozruszniku ? A macie jakieś zdjęcia gdzie te śruby się znajdują dokładnie ? Bo pod maską czyli rozumiem że od góry gdzieś ?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 03 cze 2014, 15:44

antoni pisze:Cosik mi się zdaje, że jedna śruba od spodu i jedna od góry
i mi sie tak zdaje tzn jak pamietam, te gorna to wrecz eleganckie jest dojscie przez otwor pod akumulatorem, akurat ladnie te gorna srube widac i mozna machac kluczem 16

ja kiedys mialem takie cos, ze nagle przestal mi gadac rozrusznik a tu sie okazalo ze sie po prostu zasniedzialy nakretki te od pradu, te dwie na klucz 13, po odkreceniu i ponownym zakreceniu do dzis mi kreci jak szalony

co do wymiennych czesci to tulejki, szczotki, i taka dzwigienka aluminiowo olowiana co wyrzuca zebatke, i to raczej na rynku wtornym, jak u ciebie padla bedziesz jej musial szukac

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 03 cze 2014, 16:05

dwie śruby trzymające rozrusznik odkręcisz od góry po wyjęciu akumulatora i tej aluminiowej zaślepki mając klucz oczkowy łamany a reszta od dołu .

co do wymiany wyjdzie ci w praniu bo nie wiadomo w jakim stanie jest ,mój stwarzał problemy jak się zimno robiło na jesieni i w mrozy,potrafił się przycinać przy rozruchu.
wymieniłem tylko szczotko trzymacz i juz łądnych pare miesiecy smigam i kręci jak wariat.
Polecam kupić szczotko trzymacz markowy ,ja przy kupnie pierwszego jaki był na stanie rozleciał mi sie przy pierwszej prubie jak załączyłem rozrusznik na krótko by sprawdzic jak chodzi ,po rozebraniu szczotki powyrywały sie z mocowan bo było tandetne wykonanie.
I byłem zmuszony kupić jeszcze jeden firmy BOSCH i jest wszystko ok

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 03 cze 2014, 18:11

Sprawdż najpierw na sto milionów procent czy to wina rozrusznika a nie np. drutów co dochodzą do niego. Daj mu bezpośrednio z akumulatora jakimś kablem zasilanie , w to miejsce gdzie strzałka. A nawet zewrzyj do kupy te grube śruby i zobaczysz czy kręci.
Żebyś sie na darmo nie orobił i nieow....nerwiał. Obrazek Obrazek Obrazek Jak się pomylisz i na dole odkręcisz nie tą śrubę to sie nic nie stanie. Napracujesz się w niewygodnej pozycji tylko.

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 04 cze 2014, 01:00

Wielkie dzięki za pomoc, czyli najpierw sprawdzę tak jak piszę antoni podłącze i sprawdzę czy kręci.

I zasilanie oczywiście podać z minusa :) Wiem że głupie pytanie ale wole się upewnić

Antoni które grube śruby ?

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 04 cze 2014, 02:10

NAJPIERW !! sprawdż połączenie akumulatora z masą samochodu.
Taki gruby miedziany warkocz , ma być solidnie przykręcony do amb"ony w której siedzi akumulator. Potem zobacz czy od tej ambony idzie połączenie grubym przewodem w okolice skrzyni biegów i silnika.Mogła tutaj śruba zaśniedzieć albo się poluzować.

Prąd z" PLUSA " akumulatora podaj tu gdzie zaznaczone na niebiesko. Ściągnij ten przewód , a na jego miejsce przygotuj inny - taki żeby dostał do plusowej klemy akumulatora i dotknij do niej .
Jak rozrusznik zakręci, to masz feler po trasie od stacyjki do tego zacisku. Rozrusznika nie trzeba wtedy wyciągać tylko szukać przerwy .
Jeśli nie zakręci , no to niestety nura pod auto i wyciągać go na stół.

Możesz też połączyc ( zmostkować ) zaciski zaznaczone na zielono i czerwono.
Jeśli przy tym rozrusznik zakręci, to masz pewność że jako silnik jest dobry, a uszkodzone jest tylko sterowanie, czyli koszty i robota będą mniejsze.
Tej próby nie polecam , bo jeśli nie zakręci z pominięciem stacyjki to i tak musisz go wyjąć i możesz to zrobić już wygodniej I BEZPIECZNIEJ na stojąco. Obrazek

[ Dodano: 2014-06-04, 02:48 ]
Znalazłem jeszcze zdjęcie jak widać cokolwiek połączenie akumulatora z masą no i przypomniało mi się takie, że przy tych próbach zadbaj, żeby jakie dziecko nie siedziało w kabinie i nie wrzuciło ci biegu. Katastrofa murowana. Obrazek

[ Dodano: 2014-06-06, 02:51 ]
....hę, a tu jeszcze lepiej widać niepodłączony dobrze przewód masiany. Obrazek

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 09 cze 2014, 12:21

Wyciągnięty został na warsztacie gdyż nie miałem jak tego zrobić. Jest na dwie śruby, mam zdjęty i teraz go dałem do regeneracji i zobaczymy. Podłączony został pod akumulator na krótko i nic ledwo ledwo zakręcił.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl