Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Silnik ABK z osprzętem ABT.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[B4 2.0 ABT] Silnik ABK z osprzętem ABT.

Post autor: Kokolino » 04 gru 2007, 07:26

Witam kolegów. Mam okazję dostać za przysłowiową flaszkę silnik ABK cały z głowicą bez osprzętu, ale jak wiecie u mnie siedzi silnik ABT. Czy ktoś mółby mi powiedzieć czy będzie a jeśłi tak to jak chodził ten silnik na osprzęcie od ABT. Wizualnie te silniki nie różnią się nie wiem tylko jak wyglądają komory spalania i czy jak są inne to czy będzie to miało jakiś negatywny wpływ na pracę silnika z innym osprzętem. Na wisnę zamierzam wyciągać serce z mojej maszyny bo chiałem go uszczelnić bo się trochę poci i poprostu jak by ten psaował to bym go sobie przygotoeał i na wiosnę wymienił. Czekam na wasze sugestie w tej sprawie. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 04 gru 2007, 10:02

Jedno jest pewne głowica w ABK jest różna od tej z silnika ABT.
Nie przykręcisz kolektora ssącego od silnika ABT do głowicy z silnika ABK. Także problem głowicy masz rozwiązanay. Jedyne co możesz zaadoptować do swojego auta to blok silnika.
Z danych katalogowych wynika że tłoki silników ABK i ABT różnią sie od siebie, ale z tego co kojarzę i pamiętam to komory spalania są jednakowej wielkości, więc nie powinieneś mieć kłopotów ze stopniem sprężania.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 04 gru 2007, 21:17

Szkoda bo myślałem że tylko przełoże i będę śnigał ale skoro tak mówisz to sobie chyba odpuszczę no chyba że wezmę wszystko i zrobie swapa ale nie wiem czy to mi się opłaca.

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 04 gru 2007, 21:34

Nie oplaca sie bo spalanie paliwa jest wieksze o prawie 2 litry.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 04 gru 2007, 22:14

KORU pisze:Nie oplaca sie bo spalanie paliwa jest wieksze o prawie 2 litry.
Chyba raczysz żartować ? o 2 litry od czego ? Chyba od 2.8.
Różnica spalania ABK i ABT jest niezauważalna. ABK pali więcej w ilościach stwierdzonych laboratoryjnie. Nie zauważysz żadnej różnicy w codziennej jeździe tj tankowaniu między ABK i ABT, a jednak ABK ma 25 koni więcej. Malo tego... ABK mniej pali w trasie, a po mieście minimalnie więcej, jednak tak jak pisałem... to laboratorium w praktyce są to absolutnie nie zauważalne różnice.

ABT:

Przy 90 km/h [l/100km] (5/automat) 6.2/ 6.6
Przy 120 km/h [l/100km] (5/automat) 7.5/ 8.4
W cyklu miejskim [l/100km] (5/automat) 10.5/ 11.4

ABK:

rzy 90 km/h [l/100km] (5/automat) 6.0/ 6.9
Przy 120 km/h [l/100km] (5/automat) 7.4/ 8.2
W cyklu miejskim [l/100km] (5/automat) 11.3/11.7

Jest to bezsporne i stwierdzone nie tylko przez fabrykę.

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 04 gru 2007, 23:20

Doc racja chyba spalem jak pisalem tego posta. Rozumiem ze podales dane z instrukcji obslugi. No faktycznie to ABK pali wiecej tylko podczas jazdy po miescie z racji posiadania wielopunktowego wtrysku. (Digifant) :-)

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 05 gru 2007, 00:46

KORU pisze:ABK pali wiecej tylko podczas jazdy po miescie z racji posiadania wielopunktowego wtrysku
Tak, ale tak jak mówię. To są tak małe różnice, że niezauważalne podczas normalnego użytkowania. Generalnie ABT i ABK palą tyle samo.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 05 gru 2007, 07:09

Doc pisze: ABT:

Przy 90 km/h [l/100km] (5/automat) 6.2/ 6.6
Przy 120 km/h [l/100km] (5/automat) 7.5/ 8.4
W cyklu miejskim [l/100km] (5/automat) 10.5/ 11.4

ABK:

rzy 90 km/h [l/100km] (5/automat) 6.0/ 6.9
Przy 120 km/h [l/100km] (5/automat) 7.4/ 8.2
W cyklu miejskim [l/100km] (5/automat) 11.3/11.7
No ok. Jakby moja niunia paliła w cyklu miejskim nawet 11 litrów to by nie było tragedi ale teraz to spalanie dochodzi nawet do 15 litrów i to przy bardzo delikatnej jeździe. Oczywiście po mieście. W trasie nie ma co narzekać bo prawie książkowo i wychodzi ok 7 lna setke i to z kompletem osób i nie kruszyn średnio po 90kila żywej wagi <ok>

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 05 gru 2007, 08:35

ale teraz to spalanie dochodzi nawet do 15 litrów
a sonda lambda u tjebia charaszo diełajet? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 05 gru 2007, 19:42

foxbat pisze:
ale teraz to spalanie dochodzi nawet do 15 litrów
a sonda lambda u tjebia charaszo diełajet? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Niestety tak nowa

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 12 gru 2007, 22:57

Fantomas_29, bez jaj :-P . Po mieście to nawet katalogowo bierze więcej, a wiadomo jak są mierzone wartości do katalogów :-) .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl