[B4 2.0 ABT] Silnik ABK z osprzętem ABT.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
[B4 2.0 ABT] Silnik ABK z osprzętem ABT.
Witam kolegów. Mam okazję dostać za przysłowiową flaszkę silnik ABK cały z głowicą bez osprzętu, ale jak wiecie u mnie siedzi silnik ABT. Czy ktoś mółby mi powiedzieć czy będzie a jeśłi tak to jak chodził ten silnik na osprzęcie od ABT. Wizualnie te silniki nie różnią się nie wiem tylko jak wyglądają komory spalania i czy jak są inne to czy będzie to miało jakiś negatywny wpływ na pracę silnika z innym osprzętem. Na wisnę zamierzam wyciągać serce z mojej maszyny bo chiałem go uszczelnić bo się trochę poci i poprostu jak by ten psaował to bym go sobie przygotoeał i na wiosnę wymienił. Czekam na wasze sugestie w tej sprawie. Pozdrawiam.
Jedno jest pewne głowica w ABK jest różna od tej z silnika ABT.
Nie przykręcisz kolektora ssącego od silnika ABT do głowicy z silnika ABK. Także problem głowicy masz rozwiązanay. Jedyne co możesz zaadoptować do swojego auta to blok silnika.
Z danych katalogowych wynika że tłoki silników ABK i ABT różnią sie od siebie, ale z tego co kojarzę i pamiętam to komory spalania są jednakowej wielkości, więc nie powinieneś mieć kłopotów ze stopniem sprężania.
Nie przykręcisz kolektora ssącego od silnika ABT do głowicy z silnika ABK. Także problem głowicy masz rozwiązanay. Jedyne co możesz zaadoptować do swojego auta to blok silnika.
Z danych katalogowych wynika że tłoki silników ABK i ABT różnią sie od siebie, ale z tego co kojarzę i pamiętam to komory spalania są jednakowej wielkości, więc nie powinieneś mieć kłopotów ze stopniem sprężania.
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Chyba raczysz żartować ? o 2 litry od czego ? Chyba od 2.8.KORU pisze:Nie oplaca sie bo spalanie paliwa jest wieksze o prawie 2 litry.
Różnica spalania ABK i ABT jest niezauważalna. ABK pali więcej w ilościach stwierdzonych laboratoryjnie. Nie zauważysz żadnej różnicy w codziennej jeździe tj tankowaniu między ABK i ABT, a jednak ABK ma 25 koni więcej. Malo tego... ABK mniej pali w trasie, a po mieście minimalnie więcej, jednak tak jak pisałem... to laboratorium w praktyce są to absolutnie nie zauważalne różnice.
ABT:
Przy 90 km/h [l/100km] (5/automat) 6.2/ 6.6
Przy 120 km/h [l/100km] (5/automat) 7.5/ 8.4
W cyklu miejskim [l/100km] (5/automat) 10.5/ 11.4
ABK:
rzy 90 km/h [l/100km] (5/automat) 6.0/ 6.9
Przy 120 km/h [l/100km] (5/automat) 7.4/ 8.2
W cyklu miejskim [l/100km] (5/automat) 11.3/11.7
Jest to bezsporne i stwierdzone nie tylko przez fabrykę.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
No ok. Jakby moja niunia paliła w cyklu miejskim nawet 11 litrów to by nie było tragedi ale teraz to spalanie dochodzi nawet do 15 litrów i to przy bardzo delikatnej jeździe. Oczywiście po mieście. W trasie nie ma co narzekać bo prawie książkowo i wychodzi ok 7 lna setke i to z kompletem osób i nie kruszyn średnio po 90kila żywej wagi <ok>Doc pisze: ABT:
Przy 90 km/h [l/100km] (5/automat) 6.2/ 6.6
Przy 120 km/h [l/100km] (5/automat) 7.5/ 8.4
W cyklu miejskim [l/100km] (5/automat) 10.5/ 11.4
ABK:
rzy 90 km/h [l/100km] (5/automat) 6.0/ 6.9
Przy 120 km/h [l/100km] (5/automat) 7.4/ 8.2
W cyklu miejskim [l/100km] (5/automat) 11.3/11.7