Witam. Posiadam Audi 80 B4 2.3l, w którym zainstalowana jest normalna instalka gazowa, nie sekwencyjna. Butla była wymieniana w zeszłym tygodniu. Wczoraj jadąc, jakieś 5km po wyjechaniu spod domu, w samochodzie nagle zaczęły wariować obroty, więc zjechałem na przystanek. Odpaliłem ponowie i jechałem dalej, po czym usłyszałem z silnika takie jakby małe 2 wybuchy(?), silnik stracił moc, zapaliła się kontrolka od oleju. Zatrzymałem się, poczekałem chwilę, odpaliłem i pojechałem dalej jakieś 20km już normalnie. Co to mogło być? Co wywaliło? Szczerze mówiąc, bardzo się wystraszyłem, bo 1 raz miałem taką akcję.
PS: Nie wiedziałem, do którego działu skierować zapytanie, więc napisałem tutaj. Najwyżej proszę o przeniesienie tematu do innego wątku.
Pozdrawiam i proszę o jakieś rady/podpowiedzi.
[2.3 NG LPG] 2 małe wybuchy podczas jazdy (jak petarda)
[2.3 NG LPG] 2 małe wybuchy podczas jazdy (jak petarda)
Ostatnio zmieniony 03 cze 2014, 17:26 przez AudiFanMG, łącznie zmieniany 2 razy.
podczas wymiany butli powinieneś wymienić przy okazji wszystkie filtry oraz wyregulować mieszankę u gazownika.
Strzały w przepływkę zdarzają się w NG przeważnie ze złego stanu układu WN, szczególnie jak jest wilgotno (świece, kopułka, palec, przewody), źle wyregulowanej mieszanki, gdy jedziemy na "oparach" LPG(w niektórych przypadkach).
Przeważnie w takim wypadku ucierpi rozdzielacz, talerzyk się pokrzywi auto nie równo chodzi, wyskakują błędy, albo guma przepływomierza... robi się dziurawa, auto dostaje lewego powietrza potrafi gasnąć falować itp... Sprawdź pierw te 2 rzeczy. Aha i nie radze nic rozkręcać przy talerzyku bo regulacja później może sprawić wiele problemów
Strzały w przepływkę zdarzają się w NG przeważnie ze złego stanu układu WN, szczególnie jak jest wilgotno (świece, kopułka, palec, przewody), źle wyregulowanej mieszanki, gdy jedziemy na "oparach" LPG(w niektórych przypadkach).
Przeważnie w takim wypadku ucierpi rozdzielacz, talerzyk się pokrzywi auto nie równo chodzi, wyskakują błędy, albo guma przepływomierza... robi się dziurawa, auto dostaje lewego powietrza potrafi gasnąć falować itp... Sprawdź pierw te 2 rzeczy. Aha i nie radze nic rozkręcać przy talerzyku bo regulacja później może sprawić wiele problemów