rafs5 pisze:01117 - Generator Terminal DF Load Signal
Brak sygnału obciążenia alternatora, standardowy błąd po przekładce ,nie mający na nic wpływu
rafs5 pisze:00765 - Modulating Piston Movement Sensor (G149)
A to już bład nastawnika ,a dokładnie ruchomego ramienia ,przesuwającego pierścień na tłoczku ,czyli mechanizmu sterującego dawką paliwa ...Nie wiem jakim paliwem poisz auto ,ale jak <ok> " co się tanio kupi ,to się wleje " ,to domniemywam że przycina się fizycznie właśnie pierscień na tłoczku ,co można sprawdzić ściągając dekielek nastawnika i ruszając ręcznie ruchomym ramieniem ....ma się ruszać płynnie ,bez najmniejszych zacięć i ma być wyczuwalny tylko opór sprężynek ...niestety ale zaklucenia w pracy nastawnika ,praktycznie zawsze spowodowane są jakimś "suchym" bądż "zaklejajacym " dodatkiem w ropie ...nic innego nie jest w stanie spowodować takich zakłuceń ...Miałem kiedyś gościa ,który przyznał się że leje paliwo ze wschodu ,ale nie kupowane tam bezpośrednio ,tylko z beczki od jakiegoś goscia ...mówił że ma juz trzecią pompę ,bo ciągle się zacierają ...Akurat to mnie nie zdziwilo ,bo jego pompa wewnatrz ,wygladała nieciekawie
...ostatnio dzwonił ze mu przestał reagować na gaz (czyli objaw dokładnie taki jak opisywany przez ,ciebie ) ...spytałem czy nadal jeżdzi na tym paliwie ,przyznał że tak ...poradziłem mu więc żeby odkręcił dekiel nastawnika i rozruszał ramię ,bo się pewnie pierscień zaciera ,i zeby dołał z pół litra oleju na pół zbiornika paliwa,i dolewał do tej "ropy" co uparcie tankuje ...od tamtej pory nie dzwoni ...W tym przypadku sam sobie jest winien ,i nikt mu nic nie poradzi ,bo uparł się jezdzić na jakiejś podejrzanej mieszance ropy z hu...wie czym ,która to mieszanka jest ewidentnie zbyt "sucha " i powoduje podcieranie się pompy wtryskowej.Także na razie zostawmy elektrykę w spokoju ,bo nie zdarzylo się jeszcze żeby komuś po przekładce coś fiksowalo ,tylko odkręć dekielek i sprawdż czy ramię nastawnika rusza sie plynnie ....przy okazji rozruszaj go trochę ręcznie ...i zalecam dolewać poł litra oleju do dwusuwów ,np. półsyntetyczny 2T ,na zbiornik paliwa ...na pewno wyjdzie to pompie i wtryskom na zdrowie ,choc jak już pompa pochodziła na takim" suchym "paliwie ,to zwykle wczesniej czy puzniej ,zacznie szarpać z powodu brudnego nastawnika