Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Dziwna reakcja silnika na pedał gazu

Awatar użytkownika
nyquist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 22 mar 2010, 08:56
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: nyquist » 16 mar 2014, 11:27

Miałem raczej na myśli ten wpis:
MUNIOR pisze:Nawet nie zapytam jaki masz nastawnik ,bo po opisanych objawach ,wiem że potencjometryczny
Ale również zgadzam się, moja pomyłka i nie ma co drążyć ;-)
MUNIOR pisze:Skoro przepływka jest pierburga ,to i nastawnik nie może być inny niż indukcyjny ,a skoro tak ,to przyczyna niedomagań ,do namierzenia w kilka minut ...o ile oczywiście ciągle występują
Jak na razie, poza tamtym pojedynczym przypadkiem, nic podobnego się nie dzieje. Chociaż tak ogólnie, wydaje mi się, autko jest delikatnie zamulone, ale ma tak od "zawsze". Koledzy namawiają, żeby uderzyć do Ciebie, coby obadać całość. Postaram się w najbliższym czasie zrobić przynajmniej logi dynamiczne, jeżeli coś ciekawego z nich wyniknie, to pewnie tak zrobię, o ile oczywiście pozwolisz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 mar 2014, 12:12

nyquist pisze:Postaram się w najbliższym czasie zrobić przynajmniej logi dynamiczne, jeżeli coś ciekawego z nich wyniknie, to pewnie tak zrobię, o ile oczywiście pozwolisz.
<ok> Pozwalam :mrgreen: Zrób logi dynamiczne 003,011 .Powinny dać odpowiedż na przyczynę zamulenia 8-)

Awatar użytkownika
nyquist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 22 mar 2010, 08:56
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: nyquist » 17 maja 2014, 21:35

Oto logi (trochę trwało zorganizowanie sprzętu potrzebnego do ich zrobienia):
Grupa 003 - http://vaglog.rtnet.pl/madmoro_173383.html
Grupa 011 - http://vaglog.rtnet.pl/madmoro_173384.html
i oczywiście prośba o ich analizę.
Logi wykonane na 3 biegu, przy silniku rozgrzanym do ok. 90 st.C.
O ile to ważne, to wydaje mi się także, że silnik jest zauważalnie żwawszy zanim dobrze się rozgrzeje (70 - 80 st.C), natomiast gdy osiągnie 90 st. robi się bardziej "mulasty".

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 maja 2014, 00:05

nyquist pisze:Logi wykonane na 3 biegu, przy silniku rozgrzanym do ok. 90 st.C.
Hmm...skoro na trójce blisko 1,1 bara :roll: to na czwartym biegu ,powinien już łapać odcinkę z przeładowania....nie odcina czasem :?: wskazania z przepływki jak należy ,przyczyny zamuła tu nie widać .Zrób jeszcze logi na 4 tym biegu 011 i 008 ,zobaczymy czy nie łapie awaryjnego z przeładowania ...no chyba że czujesz że go nagle odcina ,to nie ma co robić ;-)

Awatar użytkownika
nyquist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 22 mar 2010, 08:56
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: nyquist » 18 maja 2014, 00:49

MUNIOR pisze:no chyba że czujesz że go nagle odcina ,to nie ma co robić
Zgadza się, niestety odcina, średnio przy 100 - 110 km/h :-/ Gdzie szukać problemu? Jakieś dodatkowe logi? n75 do wymiany?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 maja 2014, 09:04

nyquist pisze:Zgadza się, niestety odcina, średnio przy 100 - 110 km/h
Hehe ,niektóre rzeczy są tak oczywiste ,że nie muszę ich widzieć ,żeby o nich wiedzieć :mrgreen:
Gdzie szukać problemu? Jakieś dodatkowe logi? n75 do wymiany?
Nie zachowuj się jak większość ''mechaników-zgadywaczy " ,"może to do wymiany ,może tamto ,a najlepiej turbo do regeneracji oddać " .Najpierw się robi 100% testy ,i po nich mozna powiedzieć co jest na pewno do wymiany ... <ok> Bajpas n75 robimy ,auto trochę osłabnie ale ma nie odcinać ...jak tak będzie to wtedy wiadomo na 100% że n75 do wymiany

Awatar użytkownika
nyquist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 22 mar 2010, 08:56
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: nyquist » 20 maja 2014, 23:17

MUNIOR pisze:Nie zachowuj się jak większość ''mechaników-zgadywaczy "
Nie zamierzam, dlatego też poprosiłem o wskazówki ;-) n75 okazał się uszkodzony (pęknięta sprężynka, tłoczek zablokowany). Do czasu zorganizowania sprawnego n75, auto tymczasowo na bypasie. Po cichu liczę na to, że wymiana n75 rozwiąże także problem łapania "muła" :-D

[ Dodano: 2014-05-23, 13:14 ]
Mam jeszcze jedno pytanie (chyba uzależnię się od tego forum ;-) ), z trudem udało mi się odczytać numer z mojego n75 - 026 906 283, ale literki na końcu już niestety nie. Czy mogę założyć każdy zaworek z podanym numerem, zakończony dowolną literą, np. A, J, H (jeżeli dobrze kojarzę, to mają różnić się tylko mocowaniem, bez różnic w działaniu), a jeżeli się mylę i musi być konkretny, to byłbym wdzięczny za podpowiedź jaki powinien być: Audi B4 1.9TDI, silniczek 1z 90km.

grysiuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 22 mar 2010, 21:42

Post autor: grysiuu » 05 cze 2014, 19:03

miałem niedawno podobny problem i też wszystko na nastawnik zwaliłem a winą był nie zamykający się egr a objawy były takie brak reakcji na pedał gazu i spadek mocy szczególnie gdy auto zimne a po chwili już wszystko ok do następnego razu .Przyczyna uszkodzenie elektrozaworu sterującego pracą egr żdaje się że jest to n18 .Ps pozdro dla M4teusz nastawnik śmiga

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 cze 2014, 20:49

grysiuu pisze:miałem niedawno podobny problem i też wszystko na nastawnik zwaliłem a winą był nie zamykający się egr
Dlatego EGR zaślepiamy w pierwszej kolejności ,bo jego działanie to samo zło ,a czasem takie cuda ,jakie zdarzyły się Tobie .Tylko zaslepiamy przy wejściu do aluminiowego króćca dolotu , a nie tak jak czasem widzę ,przy kołnieżu z rury harmonijki :roll: czemu tylko tu :?: a temu ,że tylko zaślepienie w tym miejscu ,gwartuje że niedomkniętym EGR -em ,nie ucieknie doładowanie z dolotu ...czego nie uzyskamy ,zaslepiając gdzie indziej

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 05 cze 2014, 20:54

Etka widzi ten numer a literka H lub J
A- to nie wiem od czego ...
ja mam na podmianke n75 z pierburga wyciagniety . chodzi tak jak mój ... no chyba ze 2 są uwalone heh :D byl by to pech ...

rafs5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 21 lip 2011, 22:44
Lokalizacja: Piła/wlkp

Post autor: rafs5 » 30 wrz 2014, 21:55

Witam!
Jest to mój pierwszy post na tym forum, bo jak dotąd zawsze udało mi się większy lub mniejszy problem rozwiązać czytając wpisy i wertując tematy. Ale tym razem poległem, nie mogę odnaleźć odpowiedzi. Mianowicie, problem bardzo podobny do tego co miał autor tego wątku. Ale od początku. Dwa lata temu moje audi zostało odmulone przez kolegę Muniora. Jechałem do niego prawie 600km bo czułem, że warto i warto było bo auto hula i nawet wyprzedza inne auta :mrgreen: Od tamtego czasu mam osprzęt pierburga i wszystko pięknie. Jakiś czas temu auto na trasie mi zgasło, tak jakby wyłączył stacyjkę. Odpaliłem i nie było problemu z dalszą jazdą. Po jakimś czasie znowu ale tym razem nie mogłem odpalić przez kilka minut. Gdy nie mogłem go odpalić, strasznie cykał zawór n75 (dokładnie tak jakbym odpiął wtyczkę ECU-nastawnik).
Zdarzyło się tak 3 razy oczywiście w czasie gdy człowiek się spieszył/stał w korkach itp.
3 dni temu zaczęło się od falowania obrotów i podczas jazdy na trasie 30 km przestał reagować na pedał gazu i zgasł mi chyba z 8 razy (po odpaleniu cały czas falowały obroty).
Objawy (jak wyczytałem na forum) takie jak przy nastawniku potencjometrycznym a ja mam przecież indukcyjny...
Dopiero dziś podłączyłem się z vagiem i sprawdziłem silnik na postoju. Wyskoczyły mi dwa błędy:
- 01117 - Generator Terminal DF Load Signal
- 00765 - Modulating Piston Movement Sensor (G149)

Czy to może być gdzieś zwarcie na linii nastawnik - ECU?
Gdzie szukać przyczyny?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 wrz 2014, 22:21

rafs5 pisze:01117 - Generator Terminal DF Load Signal
Brak sygnału obciążenia alternatora, standardowy błąd po przekładce ,nie mający na nic wpływu
rafs5 pisze:00765 - Modulating Piston Movement Sensor (G149)
A to już bład nastawnika ,a dokładnie ruchomego ramienia ,przesuwającego pierścień na tłoczku ,czyli mechanizmu sterującego dawką paliwa ...Nie wiem jakim paliwem poisz auto ,ale jak <ok> " co się tanio kupi ,to się wleje " ,to domniemywam że przycina się fizycznie właśnie pierscień na tłoczku ,co można sprawdzić ściągając dekielek nastawnika i ruszając ręcznie ruchomym ramieniem ....ma się ruszać płynnie ,bez najmniejszych zacięć i ma być wyczuwalny tylko opór sprężynek ...niestety ale zaklucenia w pracy nastawnika ,praktycznie zawsze spowodowane są jakimś "suchym" bądż "zaklejajacym " dodatkiem w ropie ...nic innego nie jest w stanie spowodować takich zakłuceń ...Miałem kiedyś gościa ,który przyznał się że leje paliwo ze wschodu ,ale nie kupowane tam bezpośrednio ,tylko z beczki od jakiegoś goscia ...mówił że ma juz trzecią pompę ,bo ciągle się zacierają ...Akurat to mnie nie zdziwilo ,bo jego pompa wewnatrz ,wygladała nieciekawie :-/ ...ostatnio dzwonił ze mu przestał reagować na gaz (czyli objaw dokładnie taki jak opisywany przez ,ciebie ) ...spytałem czy nadal jeżdzi na tym paliwie ,przyznał że tak ...poradziłem mu więc żeby odkręcił dekiel nastawnika i rozruszał ramię ,bo się pewnie pierscień zaciera ,i zeby dołał z pół litra oleju na pół zbiornika paliwa,i dolewał do tej "ropy" co uparcie tankuje ...od tamtej pory nie dzwoni ...W tym przypadku sam sobie jest winien ,i nikt mu nic nie poradzi ,bo uparł się jezdzić na jakiejś podejrzanej mieszance ropy z hu...wie czym ,która to mieszanka jest ewidentnie zbyt "sucha " i powoduje podcieranie się pompy wtryskowej.Także na razie zostawmy elektrykę w spokoju ,bo nie zdarzylo się jeszcze żeby komuś po przekładce coś fiksowalo ,tylko odkręć dekielek i sprawdż czy ramię nastawnika rusza sie plynnie ....przy okazji rozruszaj go trochę ręcznie ...i zalecam dolewać poł litra oleju do dwusuwów ,np. półsyntetyczny 2T ,na zbiornik paliwa ...na pewno wyjdzie to pompie i wtryskom na zdrowie ,choc jak już pompa pochodziła na takim" suchym "paliwie ,to zwykle wczesniej czy puzniej ,zacznie szarpać z powodu brudnego nastawnika
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2014, 22:32 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

rafs5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 21 lip 2011, 22:44
Lokalizacja: Piła/wlkp

Post autor: rafs5 » 30 wrz 2014, 22:32

Szemrane stacje i pana Ździcha oraz Stacha z paliwem z beczek omijam szerokim łukiem. Tankuje najczęściej na BP, LUKoil lub Orlen i cały czas na tych samych stacjach.
Jutro po południu zrobię jak radzisz i odezwę się z wynikiem lub wnioskiem :-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 wrz 2014, 22:44

rafs5 pisze:Tankuje najczęściej na BP, LUKoil lub Orlen i cały czas na tych samych stacjach.
Skoro tak ,to raczej nie wina paliwa i po zdjęciu dekielka ,ramię powinno chodzić jak nalezy ...więc jezeli opisane przez ciebie problemy się powtórzą ,to będzie można szukac w elektryce ...pierwsza rzecz ,to wtyczka nastawnika,jezeli masz ori ,oragłą ,to pasowało by ją wypiąć ,ściągnąć sprężyste zabezpiecznie z gniazda ,i sprawdzić czy ciasno wchodzi ...okragłe styki wtyczki ,sa z przecietej rurki ,wiec można je delikatnie rozwieść jakimś nozykiem ,jak stwierdzimy że wtyka nie wchodzi w gniazdo tak ciasno jak powinna .A najlepiej poruszać wtyczką kiedy chodzi silnik ,jak nic się nie dzieje ,to nie czepiamy się wtyczki ,jak silnik przerwie podczas ruszania wtyczką ,to wiadomo ,sprawa oczywista ,brak dobrego styku .A jakby ci sie znowu coś takiego zdarzyło ,to odkręć dekielek nastawnika ,i sprawdz czy pracuje prawidłowo po przekręceniu zapłonu ,czyli <ok> przekręcamy zapłon do zapalenia się kontrolek ,wtedy ramię nastawnika wychyla się trochę i tak pozostaje ok.5 sek...potem wraca do pozycji spoczynkowej

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 01 paź 2014, 15:52

Ja kiedys mialem cos takiego ze podczas jazdy autko mi zaczelo przerywac ... brak reakcji na gaz - jedzie ok - znow brak reakcji i tak w kółko :D jechałem wtedy drogą żwirową :D to dalo mi duzo do myslenia :D myslalem ze to moj magiczny przycisk sie popsul( zabezpiecznie antykradziezowe ) - wywalilem to :D i dalej to samo :D co sie okazało :D wyskoczył z okrąglej wtyczki od pompy fioletowy kabelek :D akurat ten od nastawnika najbardziej wazny ze wszystkich :D po wlozeniu chodzi do tej pory :)


MUNIOR - Szykuj graty na wiosne :D Suwałki Na Wycieczkę Jadą :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl