Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Nowe sprężyny - 30mm i dziwny efekt.

ODPOWIEDZ
Bielak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 06 cze 2014, 00:26

[B4 2.0 ABT] Nowe sprężyny - 30mm i dziwny efekt.

Post autor: Bielak » 06 cze 2014, 00:51

Witam wszystkich.
Proszę o poradę Szanownych Forumowiczów. Kupiłem nowe sprężyny Eibach -30(-35)/-30mm. Nie chciałem niższych ze względu na to że dużo jeżdżę po drogach różnej jakości, ale kupiłem felgi Brock B1 i chciałem trochę poprawić estetykę fury. Założyłem kupione sprężyny do tego nowe amortyzatory. Efekt jest taki, że tył fajnie siedzi (prześwit pomiędzy kołem a błotnikiem 4 cm), a prześwit pomiędzy przednim kołem a błotnikiem to ok 7cm. Jeżdzę na oponie 215/40/16 Czy coś może być z tym nie tak? Czy coś jeszcze trzeba wymienić? Przeglądałem różne zdjęcia i przy sprężynach -40/-40mm auto stało w miarę równo a u mnie wygląda jakbym włożył 5 worków cementu do bagażnika. Mam instalację gazową, butle w kole 50L + koło zapasowe ale po wyjęciu koła praktycznie nic się nie zmieniło. Fakt że uzyskałem komfort na takim poziomie jakim chciałem, auto super się prowadzi ale czy to tak powinno wyglądać przy takich sprężynach ??.....

Z góry dzięki za odpowiedź.

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 07 cze 2014, 09:08

Dobrałeś sprężyny do swojej wersji silnikowej? Może są od cięższego motoru i Twoje auto nie dociąża odpowiednio.
Dwa, że z tymi sprężynami nigdy nie wiadomo jak będzie do końca:). Wziąłem sprężyny weiteca, fakt używki, fakt od innej wersji silnikowej, ale naciski były zbliżone na osie. Siadło odpowiednio 35/55 tak jak u Ciebie :)

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 09 cze 2014, 12:30

proste i logiczne, kazdemu na tym forum radze kupowac sprezyny 60/40 bo kupujac rowne wartosci na obu osiach wizualnie to obnizenie sie zaklamuje, dodatkowo troche wiecej gratow w bagazniku i wychodzi co wychodzi, zawsze kupuj przod o te dwa centy nizej niz tyl

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 10 cze 2014, 21:12

Ja miałem okazję też już "podziwiać" taką dysproporcję; w Audi A4 mojego brata z motorem AFN były założone z przodu prawdopodobnie sprężyny od A4 V6. Cieszył się, bo Kayaba i kupił okazyjnie tanio. Już przy montażu mechanik się dziwił, dlaczego tak trudno je ściągnąć. Po robocie przód poszedł tak w górę, że tył jeszcze bardziej siadł.
Sprawę załatwił nowy zestaw sprężyn CS na przód do tego modelu i auto wróciło do poziomu

Bielak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 06 cze 2014, 00:26

Post autor: Bielak » 24 sie 2014, 19:08

Witam. Dzięki za odpowiedzi. Dyras, podawałem przy zakupie wersje samochodu, więc mam nadzieje że to do tej wersji silnikowej, Kolczat, nie chciałem 60/40. Mam 50 kilometrów do pracy w jedną stronę więc bałem się że będzie za sztywne. Drogi mamy jakie mamy a zdarza się że robię 150 km dziennie wiec chciałem jakiś kompromis. Jedna rzecz mnie jeszcze zastanawia. Jak kupiłem samochód miał zużyte dwa amortyzatory - przód po stronie pasażera i tył po stronie kierowcy. Wymieniłem 4 sprężyny i 4 amortyzatory i efekt jest taki ze prawy przód jest wyżej niż lewy. Tak samo prawy tył jest wyżej niż lewy. Dodatkowo prawy przedni reflektor jest nowy czyli auto musiało byc bite. Do czego zmierzam, czy jest możliwe żeby ktoś założył kolumne mcphersona od czegoś innego. Czy te kolumny maja jakiś symbol zeby to sprawdzic? Moze jedna jest jakaś wyższa albo do innej sprężyny? Albo moze coś innego może miec wpływ na to ze ten przód jest tak wysoko? Albo czy jest możliwe że coś z tylnim zawieszeniem jest nie tak? Czytałem ze przy takim samym obnizeniu przód może byc wyżej, koleszka na forum miał 2 cm wyżej przód przy zawieszeniu obniżonym o -40 przód i tył, ale u mnie róznica to prawie 4 cm miedzy przodem a tyłem, dodatkowo obie strony nie są równe, więc zastanawiam się czy wszystko jest okej zanim wydam kolejną kasiorkę. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 25 sie 2014, 13:49

jest możliwość, jeżeli wymieniłeś tylko na jednej stornie poduszkę z łożyskiem pomiędzy amortyzatorem, a kielichem, są różne wersje jedna niższa druga wyższa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl